Gözlükler zaman tünelinde

Güncelleme Tarihi:

Gözlükler zaman tünelinde
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2004 09:55

Güneş sıcak yüzünü göstermeye başladı. Yazın vazgeçilmez aksesuvarlarından biri olan güneş gözlükleri yeni sezonun ruhuna uygun modelleriyle vitrinlerdeki yerlerini alıyor.

Bu yaz, gözlük modasında da 1970’li yılların havası hakim. İri ve renkli kemik gözlükler sezonun favorileri arasında.

Türkiye’de yılda iki milyon adet satılan ve yıllık gözlük cirosunun üçte birini karşılayan güneş gözlükleri, yeni sezonda ‘geçmişin’ renkli hikayelerinden esinlenerek tasarlanmış. Özellikle renkli modellerin ön plana çıktığı koleksiyonlarda, yüzü saran spor modeller ve 1970’lerin iri kemik gözlükleri çok moda. Luxottica Optik Türkiye Şube Müdürü Marco Gatelli’ye göre bu yıl gözlükte farklı tarzlardan söz etmek mümkün. ‘Erkeklerde sportif yaşama uygun koyu renk modeller, kadınlarda ise 70’li yılların pembe, mavi, sarı, turuncu renkteki büyük çerçeveli gözlükler ön planda. Geçen yılın aynalı gözlükleri ise bu yıl tamamen rafa kalkıyor. Sezonun en iddialı ve çarpıcı modelleri, kadınlar için, Vogue 2314 S, Ray Ban 2130, Prada 11 CS; erkekler için, Ray Ban 4037, Persol 2131 S. ’

Süslüler için Versace, klasikler için Prada

Moda hayatımızın her yönüyle etkisi altına almış durumda. Bugün tanınmış markaların gözlüklerinin fiyatları yaklaşık 100 milyondan başlıyor. Pırlanta taşlı modeller ise yaklaşık 10 milyar TL. Lotus, Chanel, Ferre, Ferragamo, Dolce Gabbana, Versace süsüne düşkün kadınların tercih ettiği markalar. Gözlüklerin fiyatları 200 milyon ile 2 milyar TL. arasında.

Klasik ve spor tarzlar içinse Arnette, Killer Loop, Persol, Bulgari, Vogue, DKNY, Lacoste, Diesel, Celine, Armani, Byblos gibi markalar önerilebilir.

Türk markaları yabancılarla yarışta!

Beymen Club gözlüklerinin üreticisi Marka Optik, bir yıl boyunca Türk Milli Bayan Voleybol Takımı’nın gözlük sponsoru olacak. Firmanın üçüncü kuşak temsilcisi Haluk Gözlükçü, Beymen Club ve Mavi Jeans dışında birçok yerli markanın lisanslı olarak gözlüklerini ürettiriyor. Gözlükçü ‘Beymen Club gözlük koleksiyonunu oluştururken tüm modellere, dünyaca ünlü uluslararası markalara gözlük tasarlayan ekip tarafından karar. Türk kadını gözlük seçiminde de son derece cesur. Amacımız, yarattığımız koleksiyonlarla trendleri dünya ile aynı anda Türk tüketicilerle buluşturmak. Örneğin bu yaz kemik çerçeveli degrade camlı gözlükler çok moda ve bu koleksiyonda bu tarz modelleri bulmanız mümkün.’



Geniş bir yelpaze

Ray Ban, klasik pilot modelinin yanı sıra 60’lardan spor modellere uzanan geniş bir koleksiyona sahip. Gözlüklerin fiyatları 160-400 milyon TL. arasında.

Yüksek performans

Nike’ın yüksek performans gerektiren aktiviteler için tasarladığı spor tarzdaki ‘Odeon’ koleksiyonu, belirli noktalardan camı kavrayan çerçeve, camın buğulanmasını engelleyen Flying Lens ve Max Lens teknolojilerine sahip. Havalandırmalı burun köprüsü ve çizilmeye karşı dirençli camlara sahip modeller özellikle koşu yapanlar için ideal. Fiyatlar, 391-425 milyon TL. arasında.

Lüks ve sıradışı

Hangi yüze hangi gözlük?

Yüzünüz kare ya da kareye yakınsa; kavisli çerçeveler,

Uzun bir yüz için; yüzün merkezini kaplayacak çerçeveler,

Yüzünüz yuvarlak ise; Düz ya da açılı çerçeveler,

Yüzünüz oval ise; çoğu model yakıştığı için yüzle orantılı modeller seçilmeli.

Ne moda?

60-70’li yıllar: İri kemik neredeyse yüzün yarısını kaplayan modeller.

Spor: Renkli, spor ve fark edilebilir tasarımlar.

Klasik: Metal detaylarla modernize edilen klasik modeller.

Sıradışı: Yüzü saran fütüristik tarzda renkli camlı modeller.

Abiye: Özellikle camları parlak taşlarla süslü, saplarında aksesuvar detayları olan renkli camlı çerçevesiz modeller.

Akıllı gözlükler: Teknoloji sayesinde artık bir kitabın sayfalarına ya da otoyol işaretlerine aynı gözlükle bakabileceğiz. E- vision adlı firmanın geliştirdiği camlarda bulunan yazılım camın kırılma gücünü değiştirerek istediğimiz nesneye odaklanmamızı sağlıyor. Ancak bunun için iki yıl daha beklemek şart.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!