Görüntüleme pazarında talep düştü

A.A.
09.08.2009 - 15:41 | Son Güncelleme:

Bu yılın ilk 5 ayında diğer teknoloji ürünleri pazarında olduğu gibi görüntüleme pazarında da küçülme görülürken, dijital fotoğraf makinesi satışları yüzde 30, video kamera satışları da yüzde 42,6 oranında düştü.

GFK Türkiye'nin yaptığı araştırmaya göre, dijital görüntüleme pazarı (dijital fotoğraf makinesi video kamera dijital resim çerçeveleri), 2009 Ocak-Mayıs döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre adetsel olarak yüzde 30, değersel olarak ise yüzde 31 oranında daralarak, 276 bin adet ve 100,6 milyon lira olarak gerçekleşti.

Pazardaki adetsel daralma hem dijital fotoğraf makinelerinde, hem de kameralarda gerçekleşirken, yeni ve çekici bir pazar olan resim çerçeveleri, kriz döneminde yüzde 82 oranında büyüme kaydetti.

Buna göre dijital fotoğraf makinelerine talep yüzde 30, video kameralarda ise yüzde 42,6 oranında düştü.

DİJİTAL RESİM ÇERÇEVELERİNE İLGİ BÜYÜK

Dijital resim çerçeveleriyse dijital fotoğraf makinası ve kameraların tam aksine sektöre katılan yeni oyuncularla pazar büyüklüğünü artırdı.

2007 yılında Philips ve Minton markalarının sektörü oluşturduğu söz konusu dijital aksesuar pazarında, 2008 yılında çoğunu Çin'den gelen ürünlerin oluşturduğu 20 farklı marka yer aldı.

2009 yılının ilk beş ayında ise rekabet eden marka sayısı 30'ya yükseldi. Ancak yine de bu pazar, Avrupa ülkelerine kıyasla çok geride seyretti. Örneğin yıllık satışların yarısı Noel zamanı gerçekleşen Almanya pazarı, Türkiye'nin yaklaşık elli katı büyüklüğünde gerçekleşiyor. İngiltere'deki pazar büyüklüğü ise Almanya'yı ikiye katlıyor.

Dijital Görüntüleme Pazarı içindeki her sektörde; modern kanal olarak adlandırılan zincir mağazalar ve teknoloji marketleri payını artırmaya devam etti. Dijital resim çerçevelerinin neredeyse tamamı teknoloji marketleri ve zincir mağazalar üzerinden satışa sunulurken, dijital fotoğraf makinelerinde ise modern kanalın payı yüzde 88;e kadar yükseldi.

FİYATI DÜŞÜK KAMERALARA TALEP ARTTI

Dijital fotoğraf makinesi pazarını, küresel ekonomik krizin etkisiyle değer kazanan Avro ve Yen, negatif yönde etkilerken, tüketimi teşvik amacı ile Mart ayında beyaz ve kahverengi eşyalarda uygulanan ÖTV indiriminden ise fotoğraf makineleri yeterli etkiyi göremedi.

Yükselen fiyatlar tüketiciyi daha düşük segment ve özellikle kampanyalı modellere yönlendirirken, ilk 5 ay karşılaştırmalarında toplam pazarda ortalama fiyatlar sadece yüzde 4 yükseldi. Dolayısıyla dijital makinesi pazarında yüzde 30'luk adetsel düşüş, yüzde 27 olarak değersel düşüşe de yansıdı.

Kameralar için de kur değişiminden birçok marka etkilendi. Ancak geçen yıla kıyasla daha alt segment markaların pazarda satışlarının gerçekleşmesi sebebi ile ortalama fiyatlardaki değişim toplam pazar için yüzde 1 düşüş olarak gerçekleşti.

Fiyatları 500–750 lira arası kameraların payı liderliğini korurken, fiyatı 300–400 lira arasındaki grupta da talep artışı gerçekleşti. Geçen yıl 100–200 lira fiyat segmentinde piyasada model bulunmazken, bu yıl, söz konusu segmentin payı ise yüzde 4,8'e yükseldi.

YÜZ TANIMA FONKSİYONU REVAÇTA

Fotoğraf makinesi seçiminde müşteri gözünde ilk akla gelen kriterlerden biri çözünürlük. Geçen yılın ilk 5 ayında pazarda satışı gerçekleşen modellerin yarısından fazlası 7 ve 8 megapixel arası çözünürlükteyken bu sene modellerin yüzde 40,6'sı 8 ve 9 megapixel aralığında gerçekleşti.

Ayrıca 10 MP üzeri fotoğraf makinelerinin başta bazı markaların uyguladığı fiyat indirimi kampanyası ile satışları önemli ölçüde arttı ve 10 MP üzeri fotoğraf makineleri, pazarın yüzde 28'ini oluşturdu.

Fotoğraf makinelerinde yükseliş gösteren en önemli özellik ise “Yüz Tanıma” (Face Recognition) fonksiyonu oldu.

Geçen yıl satılan 100 modelden 19'u bu özelliği bulundururken, bu sene 100 modelden 50'sinde yüz tanıma fonksiyonunun bulunduğu görüldü. Dijital resim çerçevelerinde 7 inch çerçeveler en favori ürün olmayı sürdürürken, 8 inch çerçeveler yüzde 11,4 oranında adetsel paya ulaştı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı