Goodyear: Yerli oto ve doğru teşvikle yatırımımız artar

Merve ERDİL
29.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear’ın Ticari Lastik Bölümü EMEA (Avrupa-Ortadoğu-Afrika) Bölgesi Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef, Türkiye’nin lojistik sektöründe Almanya ile birlikte Avrupa’nın en büyük pazarı olduğunu belirtti.

Rzonzef, “Bugün Türkiye’de karşımıza çıkan bir risk, son 8-10 ayda gördüğümüz devalüasyona rağmen, lastik üretimi maliyetinin hâlâ çok yüksek olması. Bu, yeni yatırım yapmamızın önünde bir zorluk” dedi.

İki fabrikası var
Goodyear, Brüksel’de petrol fiyatlarının lojistik sektörü üzerindeki etkilerini tartışmaya açtı. Brüksel’de sorularımızı yanıtlayan Michel Rzonzef, 22 ülkede 54 tesiste faaliyet gösteren Goodyear’ın Türkiye’de İzmit ve Adapazarı’nda iki tesisi bulunduğunu söyleyerek, “Türkiye’de 50. yılımızı kutluyoruz. 1300’ü aşkın çalışanımız var. Türkiye’de ürettiğimiz lastikleri Ortadoğu, Avrupa ve Asya pazarlarına satıyoruz” diye konuştu.

Rzonzef, Türkiye’de yeni fabrika yatırımı planları olup olmadığını sorduğumuzda şu yanıtı verdi: “Türkiye’de her yıl düzenli yatırım yapıyoruz. Yeni fabrika kurma niyetimiz şu anda yok ama pazarın durumuna göre kararımızı gözden geçiririz. Goodyear, diğer tüm şirketler gibi, doğru oranda yatırım getirisi alırsa, Türkiye’de yatırım yapar. Bugün Türkiye’de karşımıza çıkan bir risk, son 8-10 ayda Türkiye’de gördüğümüz devalüasyona rağmen, lastik üretimi maliyetinin hâlâ çok yüksek olması. Bu bizim için bir zorluk. 15-18 ay önce Ekonomi Bakanınız, ‘Otomotiv sektörünün Türkiye’ye daha çok yatırım yapmasını sağlamalıyız’ demişti. Bunu ben de destekliyorum. Türkiye’den üretim yaparak yakındaki pazarlara açılmak ve iç pazardan faydalanmak lazım. Ancak şirketlerin yatırım yapmasını sağlamak için maliyetler cazip olmalı. Türkiye’de otomotiv sektöründe işçi ücretleri pahalı.”

Yerli oto yorumu
Rzonzef, Türkiye’nin yerli otomobil planını ise şöyle değerlendirdi: “Dünyanın birçok yerinde yatırım yapmak için istekliyiz ancak Türkiye daha çok yatırım çekmek istiyorsa, maliyet oranları makul olmalı. Türkiye’de ya daha çok teşvik verilebilir ya da üretim maliyetleri aşağı çekilebilir. Buna rağmen Türkiye’de otomotiv üretimi iyi bir noktada. Biz de sektöre binek araçlara ve TIR’lara lastik sağlıyoruz.  Dolayısıyla Türkiye’de yeni markaların yaratılması, yeni araçların üretilmesini bir kazanç olarak görüyorum.”

Lastiklere performans etiketi

TÜRKİYE’de TIR lastiği pazarının 1 milyonu aştığını dile getiren Michel Rzonzef, “lastik etiketlemesi”ne yönelik yeni düzenlemeyi de şöyle anlattı: “Örneğin etiketleme konusunda, nihai tüketiciler için lastiğin farklı performans kriterlerini gösterecek yeni bir düzenleme gündemde. Türkiye, AB ile aynı anda bu düzenleme için çalışıyor. Düzenleme sonucunda, Türkiye’de bir lastik kullanıcısı lastiğin ıslak zemin performansı, güvenlik performansı, tutma direnci gibi pek çok kriteri lastik etiketinden okuyabilecek.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı