Teknoloji Haberleri

    GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Maruzzi Hürriyet'e konuştu

    Selim ÖZTÜRK / selimozturk@hurriyet.com.tr
    15.09.2015 - 09:46 | Son Güncelleme:

    GoDaddy... Dünyanın önde gelen alan adı firmalarından biri olan şirket, pek çok rakibi gibi aslında internette 'arazilerin' tapularını sahiplerine dağıtıyor. GoDaddy'nin EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, alan adlarının bugünkü durumunu ve web'in geleceğini Hürriyet'e anlattı.

    Dünyanın en büyük alan adı şirketlerinden birisisiniz. Günde kaç kişi alan adı için size başvuruyor? Sizin dışınızda genel olarak bu rakam günlük ne kadar?GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Maruzzi Hürriyete konuştu

    Genel olarak baktığımızda, dünyanın en büyük alan adı kayıt şirketi GoDaddy olarak dünya genelinde 13 milyondan fazla müşterimiz bulunuyor ve 60 milyonun üzerinde alan adını yönetiyoruz. Kendi verilerimizi paylaşamıyoruz ancak webhosting.info sitesine göre global olarak her ay 860.000’den fazla yeni alan adı kaydettiriliyor. Bunların içerisinde yalnızca .com, .net, .org, .info, .biz ve .us var. .fr gibi ülke kodlu üst düzey alan adlarını ve .club, .online ve .tech gibi web adreslerini de hesaba kattığınız zaman rakam çok daha yüksek.

    Kaydettirilen alan adlarının sayısı günlük olarak değişiyor ve küçük işletme sahiplerinin de dijital bir varlığa sahip olmanın avantajları konusunda daha fazla bilgi sahibi olmaya başlamasıyla bu sayı gün geçtikçe artıyor. Dijital varlığa sahip olma süreci alan adı kaydı ile başlıyor ve bu da bize online kullanıcı deneyiminin kalbinde alan adlarının olduğunu gösteriyor .

    En çok hala .com alan adı mı ilgi görüyor?

    .com, bu yılın başlarında 30’uncu yıldönümünü kutladı. 2015’in ilk çeyreğinde tahminen 117,8 milyon .com alan adının kaydettirildiği de göz önünde bulundurulursa, .com’um halen açık bir şekilde en fazla tercih edilen uzantı olduğunu söyleyebiliriz. Buna karşılık toplamda 15,1 milyon .net alan adının kaydettirilmesi de .com’un halen global standart olduğunu gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bir trend olarak yeni .com satışları artmaya devam ediyor .

    GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Maruzzi Hürriyete konuştu

    İNGİLTERE'DE .UK, ALMANYA'DA .DE

    Küçük işletme sahipleri de ne yaptıklarını ve işletmelerinin nerede bulunduğunu net bir şekilde gösteren alan adlarını tercih ediyorlar. Almanya’da .de ve Birleşik Krallık’ta .uk gibi ülke kodu alan adlarının da popüler olduğunu görüyoruz; bu, pazarların olgun olduğunu, işletmelerin lokasyonlarını gösterme isteğini yansıtıyor. Ancak, .com kayıtları halen ülke kodlarından en az sekiz kat daha fazla. Bu da pek çok insanın .com uzantısını tercih ettiği ve/veya .com’u global standart olarak kabul ettiği gerçeğini pekiştiriyor. Bu doğrultuda işletmeler de hem bir .com, hem de ülke özelinde bir alan adı ile online marka varlıklarını güvence altına alıyor.

    .xyz, .abc veya .xxx gibi alan adları sonradan hayatımıza girdi. Bu yeni alan adlarına kullanıcılar ısındı mı? İlgi var mı?

    Yeni alan adları mevcut alternatiflerin artmasını ve daha fazla seçeneğin sunulmasını sağlıyor. Bu sayede işletmeler, .consulting veya .cafe gibi uzantılar ile uzmanlık alanlarını alan adlarına da taşıyarak benzerlerinden farklılaşabiliyor, müşterilerine ne tür ürün ve hizmetler sunduklarını daha net bir şekilde gösterebiliyor.

    Buna ek olarak, .london, .nyc ve .berlin gibi yeni coğrafi uzantıların büyük ilgi gördüğünü gözlemliyoruz. Coğrafi uzantılar, özellikle yerel işletmeler ve yurtdışında faaliyet gösteren ancak belli bir yerel pazara odaklanan işletmeler için oldukça avantajlı. Örneğin, büyük bir şirket .nyc alan adını kaydettirerek New York’ta da lokal olarak bulunduklarının altını çizebilir. Kısacası coğrafi alan adları, işletmelerin rakiplerinden farklılaşmasını sağladığı gibi yerel bir varlıklarının olduğunu da ortaya koymalarını sağlıyor. Diğer yandan bölgedeki insanların ortak ilgi alanlarını paylaşabildiği online toplulukların oluşmasına da yardımcı oluyor.

    İSTANBUL DA EKLENECEK

    .london alan adı, 9 Eylül 2015’te ilk yılını kutladı. Yaratıcı teknolojiye odaklanan girişimci firmalardan yerel belediye meclisinin girişimine kadar, bu alan adının özel bir online kimlik yaratmada farklı şekillerde kullanımına dair başarılı örnekler gördük. Öncü şehirlerden biri olarak önemli bir coğrafi bölgede yer alan İstanbul’un da bir alan adı olarak bu listeye ekleneceğini umuyoruz.

    GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Maruzzi Hürriyete konuştu

    Türkiye'deki hizmetlerinizden bahseder misiniz?

    GoDaddy olarak geniş kapsamlı ürün ve hizmetlerimizi Türkçe ve TL bazlı fiyatlandırarak sunuyor ve bu sayede küçük işletmelerin online olmasını kolaylaştırıyoruz. Hedefimiz, Türkiye’deki işletmelerin dijital varlıklarını kolay bir şekilde oluşturmalarına yardımcı olmak ve onlara doğru çözümleri, araçları ve müşteri hizmetini uygun maliyetle sunarak işletmelerini büyütmelerini desteklemek.

    KOBİ’ler internette dijital varlıklarını oluşturmaya karar verdiklerinde online platformda başarılı olmaları için vermeleri gereken çeşitli kararlar var. Süreç, işletmelerini doğru anlatabilmek için uygun alan adının seçilmesi ile başlıyor ve alan adı ile hostingin güvenli hizmetler sunan bir şirket üzerinden kaydedilmesi ile devam ediyor. Alan adının seçilmesi ve kaydettirilmesinin sonrasındaki adım, işletmenin hikayesinin mevcut ve potansiyel müşterilerle paylaşılması için bir websitesinin oluşturulması. Büyümekte olan işletmeler profesyonel e-mail adresi alır ve müşterileriyle bu adres üzerinden bağlantı kurarlarsa online faaliyetlerini profesyonel, etkin ve verimli bir şekilde yönetebilir. GoDaddy olarak Türkiye’deki küçük işletme sahiplerini alan adı ve hosting hizmetlerimizin yanı sıra dijital varlıklarını yönetmelerine yardımcı olacak çözüm ve araçlarla da desteklemeye devam ediyoruz.

    GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Maruzzi Hürriyete konuştu

    Microsoft Office 365 de Türkiye’de özellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için ideal bir ürün. Basit olsa da oldukça profesyonel görünen e-mail ürününden başlayarak (gmail gibi hizmetler yerine markaları özelinde bir e-mail adresi kullanan işletmeler daha profesyonel görünüyor) online erişilebilen veya arzu edilirse bilgisayara da indirilebilen kapsamlı Office ürünlerine kadar çeşitli çözümler sunuyoruz. Bu paketimiz, aylık abonelik ücretinin hakkını verecek şekilde Office uygulamalarının gücünü ortaya çıkarmasının yanı sıra oneDrive üzerinden sınırsız bulut alanı sağlıyor.

    Sizce yakın gelecekte web'in geleceği ne olacak? Nasıl bir dönüşüm bekliyorsunuz?

    Global çapta 3 milyarın üzerinde internet kullanıcısı var ve bu da dünya nüfusunun yüzde 40’ına tekabül ediyor. Bunlar güçlü rakamlar olsa da asıl ilgi çekici olan büyüme oranı.

    İnternet kullanıcılarının sayısı her gün, her saniye artıyor. İlk bir milyar kullanıcının online olması 10 yıl sürdü ancak rakamın 2-3 milyara ulaşması 4-5 yıl içerisinde gerçekleşti. Dünyanın dört bir yanında daha fazla insana internet erişimi sağlamak için çalışan pek çok organizasyon var. Buna paralel olarak internete erişme yöntemlerimiz de sürekli bir şekilde değişiyor ve gelişiyor. Günümüzde tam bir online içerik bolluğu var; nasıl bağlanacağımızı ve hangi bilgileri tüketeceğimizi seçme gücüne sahibiz. Bugün akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar ve diğer taşınabilir cihazların yanı sıra akıllı saatler gibi giyilebilir cihazlar üzerinden de internete bağlanabiliyoruz.

    Gelecekte internet kullanıcılarının sayısının artacağını, buna paralel olarak da kullanım kolaylığı ve erişilebilirliğin daha kapsamlı olacağını, ve tüm bunların yeni bölgeler ve yeni internet kullanıcılarının ihtiyaçları doğrultusunda gelişeceğini öngörüyoruz. İnternette görünür olmak ve giderek birbiriyle daha bağlantılı olan bu nüfusa erişebilmek gelecekte küçük işletmeler için giderek daha önemli olacak.

    Etiketler: Stefano Maruzzi
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı