‘Göbekli, bıyıklı Türk’ imajına karşı 3 milyon Euro’luk tanıtım

Turan YILMAZ/ANKARA
10.10.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

AB ile müzakerelere başlayan Türkiye, şimdi tanıtım atağına başlıyor. Özellikle sokaktaki Avrupalı’yı hedef alan bu ‘imaj’ atağı için devletin yanı sıra özel sektör ve sivil toplum da kolları sıvadı. Dört koldan başlatılacak dev tanıtımla, Avrupalı seçmenin kafasındaki ‘göbekli, bıyıklı, çarşaflı’ Türk imajının yerine, ‘iyi eğitimli, sıcak ve güleç pırıl pırıl genç Türk’ imajının yerleştirilmesi hedefleniyor.

YENİ İMAJ GENÇLER VE KADINLAR:

Türk Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (TÜSİAD), Ümit Boyner’in başında bulunduğu ‘Yurtdışı Tanıtım Grubu’ ile 3 milyon Euro bütçeli bir tanıtım kampanyası başlatıyor. ‘Gençler ve kadınları’ ana tema olarak alan TÜSİAD, şu bilgileri verdi: ‘Tanıtımda özellikle Almanya ve Fransa ile birlikte 3 Ekim sürecinde Türkiye’ye en büyük engeli oluşturan Avusturya hedef alınıyor. Brüksel’den koordine edilecek kampanyayı, Avrupalı uzman tanıtım firmaları yürütecek. Türkiye, Avrupalılara şu sözlerle tanıtılacakYoksul bir tarım ülkesi olmaktan uzun bir süre önce çıktı. Ortalama geliri düşük olmakla birlikte, bir sanayi toplumu dönüşümünü yakalamış bir ülkedir.’ Gençler ve kadınlar üzerine oturacak kampanyada, sokaktaki Avrupalının kafasındaki şişman, göbekli, bıyıklı, çarşaflı, hatta fesli Türk imajının yıkılıp, yerine ‘iyi eğitimli, güleç, sıcak, hayatın her alanında yerini alan pırıl pırıl gençler ve kadınlar’ imajı yerleştirilmeye çalışılacak. Sokaktaki Avrupalıya Türk dediğinizde kafasında bir görüntü canlanmıyor. Boş bıraktığınızda da bu görüntü, şişman, göbekli, bıyıklı, hatta başında fes olan bir Türk imajına kayabiliyor.’

DEVLET DE KOLLARI SIVIYOR:

17 Aralık için 5 miyon dolar bütçeli bir kampanya yürüten AB İletişim Grubu (ABİG), şimdi de hem Türkiye’yi Avrupa’ya, hem de AB’yi Büyük bütçeli bir kampanya için, Erdoğan’ın genelgeysile vereceği açılışı beklemeye başladı. Ahmet Sever’in başında yer aldığı ABİG de, dış tanıtımda özellikle Avrupa kamuoyunu hedef alacak. Bu amaçla, sokaktaki Avrupalı’nın kafasındaki imajı değiştirmede etkili olacak Avrupalı kanaat önderleri, medya ve sivil toplum örgütlerine yönelik çalışmalara ağırlık verilecek.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı