Global krize rağmen Türkiye'de işler iyi

Hürriyet Haber
15.09.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünyanın en büyük haber ajanslarından biri olan Reuters'ın Genel Müdürü Peter Job, yaşanan global krizin kendilerine müşteri kaybettirdiğini belirtti. Job, Türkiye'nin krizden fazla yara almadığını, bu yüzden de bu ülkede işlerinin hızla geliştiğini kaydetti.

Dünyanın önde gelen haber ve mali dağıtım şirketi olan Reuters'ın Genel Müdürü Peter Job, yaşanmakta olan global kriz nedeniyle müşteri kaybettiklerini söyledi. Faaliyetlerinin temelini oluşturan habercilik alanında yazılı haberlerin yanı sıra bugün fotoğraf, TV haber filmleri ve haber grafikleri servisini de yaptıkların belirten Job, kısa süreli Türkiye ziyareti sırasında Hürriyet'in sorularını cevapladı.

Job, global kriz konusunda şunları söyledi: ‘‘Dünyada yaşanan krizin Reuters'e hem iyi hem kötü etkileri oldu. İyi tarafı, kriz nedeniyle, insanlar bilgiye daha fazla ihtiyaç duymaya başladı. Bilgi ihtiyacı, bu hizmeti veren şirket olarak Reuters'ı öne çıkardı denilebilir. Kötü tarafı, Endonezya, Malezya gibi ülkelerde, mali kuruluşlar, bankalar, şirketler kapanmaya, ortadan kaybolmaya başladı. Bu yüzden biz de müşteri kaybettik. Çünkü krizin yolaçtığı sıkıntı nedeniyle bazı şirketler kapılarını tamamen kapatırken, bazıları da kurtuluşu başkaları ile birleşmekte buldu. Böyle bir gelişme sonucu abonemiz olan müşteriler ortadan kayboldu. Fakat olumlu tarafını tekrar vurgulamak istiyorum. Herkes böyle bir dönemde, bilgiye daha fazla ihtiyaç duydu. Dünyada halen süren global krizin ise ne zaman biteceğini kimse bilmiyor. Mevcut durumda piyasalarda yarın ne olacağını kestirmek zor.’’

TÜRKİYE İTALYA GİBİ

Türkiye'nin krizden fazla yara almadığını bu yüzden de bu ülkede işlerinin hızla geliştiğini belirten Job, Türkiye'yi gelişmekte olan ülkeler arasında değil de, İspanya ve İtalya gibi sanayileşmiş ülkeler kategorisinde görüyor. Job, ‘‘Türkiye, İspanya ve İtalya'ya benziyor. Özellikle bankacılık sektöründe çok gelişmiş durumda. İstiyorsanız, Meksika, Arjantin, Şili gibi ülkelerle de kıyaslayıp, paralellikler kurabilirsiniz.’’

‘‘Bir ülkede performansınızı her durumda maksimize edemezsiniz’’ diyen Job, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘‘Örneğin İtalya'da İtalyanca bilmiyorsanız, başarılı olamazsınız. Türkiye'de de durum aynı. Türkçe'yi kullanmadıkça, başarı şanşınız yok. Bulunduğunuz ülkede, insanların ne istediğini bilmek zorundasınız.’’

İnsanların, kurumların bilgiye duydukları ihtiyacın her geçe gün arttığına dikkat çeken Job, artan bilgi ihtiyacını Türkiye örneği ile şöyle açıkladı: ‘‘Türkiye'de enflasyon oranı oldukça yüksek. Bu yüzden de faiz oranları yüksek seyrediyor. Bu ülkeyle bağlantısı olan kuruluşlar da bu enflasyon riski ve yüksek faiz oranlarını bilmek durumunda. Bu da bizim görevimiz.’’

On-line hizmet verilirken hata yapma olasılığı üzerinde de duran Job, ‘‘Yanlış geçilen bilgi için her zaman düzeltme geçiyoruz. Biz sadece yorumsuz bilgi veriyoruz. Böyle bir durumda hata da kaçınılmaz olabiliyor. Fakat hatalarımızı enaza indirmeye çalışıyoruz’’ dedi.

Global dünyada şirketler birbiri ile peş peşe evlenirken Reuters, tek başına yoluna devam etmekte kararlı. Job, ‘‘Biz evlenmek yerine, bekar kalmayı tercih ediyoruz. Dostluklara da açığız’’ dedi.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı