Global açılış

Ceyhun KUBURLU
04.03.2017 - 22:11 | Son Güncelleme:

Türk markaları 2017’de rotayı yurtdışına çevirdi. Sadece 15 markanın yurtdışında 500 mağaza açacağı 2017’de yeni açılacak toplam mağaza sayısının 750’yi bulması bekleniyor. Bugün 112 ülkede faaliyet gösteren Türk markalarının hedef pazarları arasında Asya, Afrika ve Ortadoğu ülkeleri bulunuyor.

TÜRKİYE’de verimsiz gördükleri mağazaları kapatan Türk markaları, 2017’de rotayı yurtdışına çevirdi. Türk markalarının yıl sonuna kadar yurtdışında 750’ye yakın mağaza açarak rekor kırması bekleniyor. 112 ülkede faaliyet gösteren markaların hedefinde ise daha çok Rusya, Azerbaycan, Fas ve Irak gibi pazarlar bulunuyor. 2017’de yurtdışında en çok mağaza açacak marka ise LC Waikiki. Yurtdışında açılacak mağazaların yüzde 80’ini ise hazırgiyim sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin açması bekleniyor.

Global açılış14 BİN 500 NOKTADA

Bugün Türk markaları dünyada 112 ülkede toplamda 14 bin 500 farklı satış noktasında faaliyet gösteriyor. Bunun 2 bin 500’e yakını ise mağaza, 12 bini ise corner, shop in shop gibi diğer satış alanlarından oluşuyor. Her yıl ortalama 200’den fazla mağaza açan markalar, bazı ülkelerde aradığını bulamayıp çıkıyor. Ancak bu yıl Türk markaları için tam bir “global atak” yılı oluyor. Türkiye’de birçok noktada verimsiz gördükleri mağazaları kapatan markalar, yurtdışındaki şube sayılarını arttırıyor. 2017’de Asya, Afrika ve Ortadoğu ülkelerini hedef pazarlar arasına alan markaların en çok Rusya, Azerbaycan, Bahreyn, Belarus, Bulgaristan, Cezayir, Çin, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Katar, Kazakistan, Kenya ve Suudi Arabistan gibi ülkelerde mağaza açması bekleniyor.

DAMAT’TAN 60 MAĞAZA

Türkiye dışında toplam 33 ülkede mağazaları bulunan LC Waikiki, 2017 yılında yurtdışında 100 mağaza daha açmayı planlıyor. 15 ülkede pazar lideri olan markanın yurtdışında bugün 292 mağazası bulunuyor. LC Waikiki 2017 için Asya, Afrika ve Ortadoğu’yu hedef pazar seçen şirketlerin başında geliyor. LC Waikiki’yi bu alanda DeFacto takip ediyor. 16 ülkede 100 mağazası bulunan DeFacto, 2017’de yurtdışında 70 yeni mağaza açacak. 14 yeni ülkeye girmeyi planlayan şirket, Cezayir, Lübnan, Birleşik Arap Emirlikleri, Umman, Pakistan, Afganistan ve Moldova’yı hedef pazar seçti. 2017’de en çok mağaza açacak 3’üncü şirket ise bünyesinde Damat-Tween ve D’S Damat markalarını bulunduran Orka Group oldu. Yurtdışında 100 mağazası bulunan şirket, 2017’de bu sayıyı 160’a çıkarmayı hedefliyor.

 YENİ PAZAR ARAYIŞLARI SÜRÜYOR

TÜRK markalarının yurtdışındaki büyümesinin 2017’de rekor kıracağını anlatan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türk markaları artık dünyada en çok tercih edilenler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bunun için de yeni mağaza açılışları hız kesmeden devam ediyor. Rusya’dan İran’a Almanya’dan Mısır’a kadar 112 ülkede Türk markalarını görmek mümkün. 2017’de yeni girilen pazarlar da olacak. Hazırgiyim markaları bu alanda ilk sırayı alıyor. Mobilya, ev tekstili ve mücevherat ürünleri de hızla yurtdışına açılıyor.”

Global açılış

BÜYÜMEK İÇİN YURTDIŞINA AÇILIYORLAR

TÜRK markalarına yurtdışında büyük talep olduğunu anlatan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, şöyle konuştu: “Dünyada erkek giyimde önemli bir boşluk vardı. Bu yüzden de markamıza çok ciddi talep geliyor. Globalleşme adına yurtdışına yatırım çok önemli.” Yurtdışında mağaza açmanın 3 ana nedeni olduğunu anlatan Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “En önemli neden büyüme. Türkiye’de belli bir doyuma ulaşan markalar rotayı yurtdışına çeviriyor. Yurtdışına yatırım kur riskini de azaltıyor. Bir de Türkiye’deki belirsizlikler nedeniyle yurtdışında mağaza açan şirketlerin sayısını arttırıyor” dedi. Bugün Avrupa’dan Asya’ya kadar dünyanın birçok yerinde Türk markalarına olan ilginin arttığını belirten Koton Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Kârlılık ve büyüme için yurtdışında açılmak çok önemli” dedi.

Etiketler: Asya , Afrika , gazetehaberleri


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı