Giydiği ayakkabıyı örnek gösterdi başarı için sosyal sorumluluk önerdi

Şebnem ARAT
08 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 08 Kasım 2009 - 00:10

Microsoft Avrupa Ortadoğu ve Avrupa Bölgesi’nden Sorumlu Marka Strateji Uzmanı Ben Richards, pazarlama alanında ‘sosyal hikayesi’ olan ürünlerin başarılı olduğuna dikkat çekerken, bu alanda Toms Shoes’un, ‘Yarın için Ayakkabılar-Shoes for Tomsorrow’ çalışmasını örnek gösterdi.

Digital Age dergisinin düzenlediği ‘Yakınsama ve Dijital Pazarlama’ temasıyla düzenlenen konferansta konuşan Ben Richards, bir çifti de ayağında olan bu ayakkabıların müşteriyi bağışa yönlendirdiğini, bunun da etkili bir pazarlama yöntemi olduğunu dile getirdi.
Bağışla sonuca çabuk ulaşın
Organik, yalın ayakkabılar üreten Toms Shoes markasından bir çift satın alan kişi adına bir çift de yoksul çocuklara bağış yapıldığını anlatan Richards, şunları dile getirdi: “Ürün başlı başına bir bağış aracı, ürünün kendisi duyarlılık göstergesi. Arjantin köylülerinin giydiği ‘Alpargata’ adlı ayakkabılardan esinlenerek tasarlanan ve yoksul çocukları hedef alarak marka olan Toms Shoes’un başlı başına bir bağış aracı. Ürünün kendisi duyarlılık göstergesi. ‘Bir sana bir onlara konsepti’ çok etkili bir konsept. Başka ürün gruplarında da kullanılabilir. Ürünün başarılı olması bir çok alana bağlı. Başarılı olmak için müşterilerinizin duyarlı olduğu konuları öğrenin ve bu alanlara yoğunlaşın. Bağış yapmaya teşvik edin. Bunun hem fakirliğe karşı mücadeleye katkısı olacak hem de insanlar kendilerini iyi hissedecek. İyi amaçlar için platform oluşturarak da sonuca daha çabuk ulaşabilirsiniz. Ama ana amacınız mutlaka fark yaratmak olsun.”
Yaratıcılık zor zaman işi
Ben Richards, geleceğin ve bugünün pazarlamasında ‘cazip kılma, paylaşma ve heyecan verme’ gibi unsurların önemli olduğunu vurgularken, iletişim alanında artık ‘ya uyum sağlarsın ya da gidersin’ yasasının geçerli olduğuna savundu. Richards, şöyle konuştu: “Doğru yapıldığı takdirde ortalığı karıştırmak iyi bir şey. En iyi teknolojiyi sağlamak için kendinizle rekabet etmeniz lazım. Gelecek yıllarda kitlesel medyanın önemi artacak ve insanlar daha çok etkileşim içine girecek. Dokunmatik uygulamalar değer kazanacak, reklamlar dijital olmaya başlayacak. Şu an ekonomik kriz etkisini yitiriyor. Unutmayın ki yaratıcılığa zor zamanlarda ihtiyaç var. Geleceği tahmin etmenin yolu onu icat etmektir.”

Tıklama satın almaya dönmüyor

TÜRK Telekom CEO Danışmanı Ramazan Demir, konferansta yaptığı konuş- mada, arama motoru kullanı- mının yükse- lişte olduğuna dikkat çekmekle birlikte, “Ancak bu alandaki en büyük sıkıntı, dijital reklamlardaki tıklamaların satın almaya dönme oranının düşük olması” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı