Girişiminiz için doğru ekibi nasıl kurmalısınız?

Hürriyet Haber
30.06.2017 - 10:12 | Son Güncelleme: 30.06.2017 - 10:20

Girişiminizin başarıya ulaşmasının yolu doğru ekibi kurmaktan geçiyor. İşte doğru ekibi kurarken dikkat etmeniz gerekenler...

Bir girişimin başarısı doğru kararlarla, kuvvetli iletişimle ve risk almayla olduğu kadar doğru bir ekiple de şekillenir. İyi bir ekip kurmak ve çalışanlar arasında iyi bir sinerji yaratmak girişimi başarıya ulaştıran etkenlerden sayılabilir.

Peki girişiminiz için doğru ekibi nasıl kurmalısınız?

  1. Adaletli davranın

Ekibinizde yetki ve sorumlulukları eşit bir şekilde dağıtmaya ve çok çalışarak daha fazla ilerleme gösterenlerin önünü açmaya çalışın. Bu adaletli davranışınız ekip üyeleri tarafından saygı duyulan biri olmanızı sağlar.

  1. Herkese bir şans verin

Doğru ekip üyelerini bir araya getirirken bazı durumlarda yapılan hatalarda hoş görülü davranmak ve herkese bir şans vermek gerektiğini unutmayın. Ekipteki herkesi belirli pozisyonlarda deneyerek en iyi iş çıkaran kişiyi pozisyonun başına getirebilirsiniz.

  1. Hiyerarşiye önem verin

Ekip oluştururken herkesin belirli görev ve sorumlululukları olmasına ve gerekirse tecrübeye dayalı olarak ast-üst ilişkisi olmasına özen gösterin. Böylece işler daha kolay ve verimli ilerler.

  1. Ekip üyelerinizle iyi bir iletişim kurun

Ekibinizle açık iletişim esaslarına dayalı güçlü bir iletişim kurarsanız karşılaşılabilecek problemleri kısa sürede çözebilir, işinizde daha emin adımlarla ve güvenle ilerleyebilirsiniz.

  1. Pozitif enerjiye önem verin

Ekip kurarken pozitif enerji veren kişileri tercih etmeniz iş stresinin daha az yaşanmasına ve daha enerjik bir iş ortamının yaratılmasına olanak tanır.

  1. Farklı yetenekleri olan çalışanları seçin

Girişiminiz için doğru ekibi kurarken farklı yetenekleri olan ve kendilerini değişik alanlarda geliştirmiş olan kişilerden seçilmiş bir karma oluşturursanız iş sırasında farklı problemler oluştuğunda alternatif çözüm üretme şansı da artar.

  1. Liderlik yeteneğini gözlemleyin

Ekipte belirli liderlik davranışları olanları gözetin. Diğerlerinin arasından sıyrılan ve onlara örnek olanlar farklı alanlardaki sorumluluklarla ödüllendirebilirsiniz.

  1. Ekip ruhuna önem verin

İyi bir ekip oluştururken beraber eğlenebileceğiniz ve iyi vakit geçirebileceğiniz kişileri işe almaya önem verin. Ekip sinerjisi oluştuğunda çalışma atmosferi de bundan olumlu etkilenir.

  1. Kurallar koyun

Ekip üyelerinin belirli kurallara sadık kalmalarını ve işi sahiplenmelerini sağlayabilirsiniz. Ne çok rahat bir çalışma ortamı, ne de çok sıkı bir çalışma ortamı oluşturun. Tatlı sert bir tavır ve belirli kurallar her zaman işleyişi daha etkin kılar.

  1. İşi delege edebileceğiniz kişilerle çalışın

İş sahibi olarak çoğu zaman meşgul ve yoğun olacağınız için güvenebileceğiniz, işleri rahatlıkla delege edebileceğiniz kişilerle çalışarak iş akışını rahatlatabilirsiniz.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı