Ege Haberleri

EGE

    Gıda sektöründen spor ayakkabıya

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    08.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 07.07.2012 - 15:33

    Perakende spor ayakkabı sektöründe yarattığı Shoebox markasıyla üç mağaza açan Burak Ceylan, üç yıl içinde sayıyı 10’a çıkarmayı hedeflerken, Türkiye’de bulunmayan bir ürünle yıllar önce çıktığı gıda piyasasına da giriş yapacak.

    ODTÜ gıda mühendisliğini bitirdikten sonra 1997’de iş hayatına atılan ve gıda üzerine işletme kuran girişimci Burak Ceylan’ın yaşamı, sekiz yıl önce “Gullian Bare” kas hastalığı teşhisi konulmasıyla değişti. Rahatsızlığı nedeniyle iş hayatına bir süre ara verıp, gıda sektöründen çekilen Ceylan, hastalığıyla aynı adı taşıyan Bare Spor şirketini kurarak perakende spor ayakkabı sektörüne adım attı. 2005’te Converse Shop’u açan Ceylan, iki yıl sonra ise Shoebox’u yarattı. Dünya markalarını tüketiciyle buluşturan ve şu anda 3 Shoebox mağazası bulunan Ceylan, üç yıl içinde mağaza sayısını 10 çıkarmayı hedefliyor. Türkiye genelinde franchise vermeye başlayan Ceylan, önümüzdeki aylarda da tekrar gıda sektörüne dönmeye hazırlanıyor. Ceylan, Türkiye’de bulunmayan bir ürünle piyasa giriş yapacak.


    Konserve üretiyordu
    Rahatsızlığı döneminde mevcut işine devam etmek istemediğini anlatan Burak Ceylan, “Konserve üretimi yapan firmamı devrettim. O yıllarda yurtdışında perakende sektörüne yönelikte incelemelerim olduğu için ayakkabı sektörüne girmeye karar verdim. 2005’te Alsancak’ta Türkiye’nin ilk Converse Shop olma özelliğini taşıyan mağazamızı açtık. İki yıl sonra da Shoebox markasını oluşturduk. Şu anda 2 tane İzmir’de bir de Manisa’da mağazamız var. 14 marka bünyemizde yer alıyor. Oluşturduğumuz sistemin Türkiye’de karşılığı yok. Farklı bir tarz yarattık” dedi.


    Ulusala taşınacak
    Ege’de yarattığı Shoebox markasını ulusala taşımak için çalışmalara başladığını açıklayan Ceylan, “Uzun süredir franchise vermeyi planlıyorduk. Bunun gerekli alt yapısını oluşturduk ve vermeye başladık. Ciddi bir talep bekliyoruz. Tabi çok hızlı büyümek gibi bir hedefimiz yok. Kalıcı, sağlam ve tüketicinin güvendiği bir marka olma vizyonuyla yolumuza devam edeceğiz. Özellikle, İstanbul ve Ankara’da mağaza açmayı planlıyoruz” diye konuştu.
    Farklı bir konsept yarattıkları için her yıl sektörün üzerinde bir büyüme kaydettiklerini söyleyen Ceylan, yıllık büyüme oranlarının yüzde 25 civarında olduğunu dile getirdi.

    YENİ BİR ÜRÜN
    Yıllar önce çıktığı gıda sektörüne tekrar geri dönme planları yaptığını ifade eden Ceylan, “Dört yıldır üzerinde çalıştığım bir ürün vardı. Türkiye’de nadir olan ama yeni bir gıda ürünü. Şu anda ön hazırlıklar sürüyor. Bir kaç aya kadar piyasaya çıkarmaya hazırlanıyorum. İlk etapta Avrupa’da imalatını yapıp, kendi markamızla iç piyasaya sunacağız. Alt yapı çalışmalarımız sürüyor. Yakın bir zamanda bu ürünün lansmanını yapmış olacağız. Çok önemli, belirli bir kategoride kendisine sınıf açacak bir ürün” bilgisini verdi.

    DİNAMİK SEKTÖR
    Türkiye’nin genç bir nüfusa sahip olduğunu ve spor ayakkabı sektöründe büyük bir potansiyel taşıdığını dile getiren Ceylan, Shoebox mağazalarında genç nüfusun tercihleri ve günlük yaşam tarzıyla bire bir örtüşen Nike, Camper, Lacoste, Tommy Hilfiger, Fred Perry, Diesel, Converse, Onitsuka Tiger, Cat, Lumberjack, Birkenstock, Asics, Superga Keds gibi dünyaca ünlü markalarla iddialı olduklarını söyledi. Shoebox’ın ürün yelpazesinin mevsimlere göre çeşitlendiğini belirten Ceylan, “Geniş bir yaş aralığına hitap ediyoruz. Ayakkabı, terlik ve botun yanı sıra, askılı çanta modelleri ilgi görüyor” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı