‘Gezi’ mektubu iknaya yetti

Tolga ÖZBEK/İSTANBUL
12.06.2013 - 00:00 | Son Güncelleme:

‘Gezi Parkı’ eylemleri yüzünden iptali gündeme gelen ‘Uluslararası Havayolu Konseyi’ toplantısı TAV CEO’su Sani Şener’in araya girmesiyle düzenleniyor.Şener, “Yöneticilere tek tek mektup yazdım. Herhangi bir iptal olmaması büyük bir başarıydı” dedi.

‘GEZİ Parkı’ eylemlerinin ardından Türkiye’de ilk kez uluslararası bir toplantı düzenleniyor. Dünya havalimanı işletmecilerinin küresel çatı örgütü ACI (Uluslararası Havayolu Konseyi) World ve Avrupa kolu ACI Europe’un genel kurulları, TAV Havalimanları’nın ev sahipliğinde İstanbul’da toplandı. 174 ülkedeki 1751 havalimanını temsil eden 800’den fazla üst düzey yönetici, beş gün boyunca havacılık ve havalimanlarının geleceğini tartışacak.

TEK TEK MEKTUP YAZDI

Aynı zamanda ACI Europe Yönetim Kurulu Üyesi olan TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, toplantıda yaptığı konuşmada Taksim’de ‘Gezi Parkı’nda başlayan olayların ardından toplantının iptalinin düşünüldüğünü söyleyerek, “Böyle bir toplantının iptali Türkiye’nin imajına zarar verebilirdi. Yöneticilere tek tek mektup yazdım. Herhangi bir iptal olmaması büyük bir başarıydı” dedi. Toplantıya videolu mesaj gönderen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise havacılıkta küresel büyümenin yıl bazında yüzde 5 civarında olmasına rağmen, Türkiye’de büyümenin hep iki haneli oranlarda olduğunu söyledi.

TÜRKİYE MODEL OLDU

Toplantıda en çok konuşulan konuların başında Türkiye’de büyük başarı sağlayan ve dünyaya model olan Yap-İşlet-Devret metodu tartışıldı. TAV’ın 1997’de bir inşaat şirketi olarak sektöre girdiğini belirten Sani Şener, Türkiye küreselleşmenin ilk yıllarını ne yazık ki kaçırdı. Ancak 2000’li yıllardan itibaren siyasi istikrarla ile büyük bir gelişme yakaladık.

15 milyar Euro’nun üzeri zarar yazar

Acı Konferansı’nda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Sani Şener, 3. havalimanı ihalesinde ancak 15 milyar Euro teklifle kârlılığın sağlanabileceği, bu paranın üzerindeki teklifin ise para kaybına neden olacağını söyledi. Şener, ihaleyi kaybetmediklerini söyleyerek “Biz ihaleden çekildik. Zarflar açıldığında biz 9 milyar Euro’luk bir teklif vermiştik. Hesaplarımız en fazla 15 milyar Euro teklif ile bu işin para kazandırabileceğini gösteriyordu. Havalimanı işletmesinin finansmanı basittir” diye konuştu.

Yeni bir havalimanı mutlaka alacağız

Kuzey Amerika, Güney Amerika, Afrika, Güneydoğu Asya’da çok büyük havalimanı satın alma veya yatırım yapma şeklinde önlerinde projeler mevcut olduğunu söyleyen Sani Şener, “Artık bu projeleri devreye sokacağız. Yeni bir havalimanı mutlaka alacağız” dedi. Ön yeterlilik süreçlerinin tamamlanmadığı bilgisini veren Şener, “Ancak Latin Amerika’da üç tane havaalanı ile Kuzey Amerika’da La Guardia’yla Güneydoğu Asya’da da bir havalimanıyla ilgileniyoruz” dedi.

Şehirler havalimanı ile birlikte gelişir

Toplantılarda havacılıkta bilgi teknolojilerin önemi bir kere daha vurgulandı. Bir havalimanının şehri ne kadar geliştirebileceğini anlatan Toronto Havalimanı CEO’su Howard Eng, “Uzun yıllar hem Hong Kong hem de Toronto’da çalıştım. İki havalimanı bir kenti ne kadar yukarı çektiğinin en önemli ispatıdır” diye konuştu. Günümüzde bilgi akışının yolcuyu, yolcu akışının da para akışını getirdiğine dikkat çeken Eng, “Havalimanları çevreleri için çalışır. Ne kadar iyi bilgi, o kadar çok yolcu ve ekonomi anlamına gelir” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı