Genel müdürün bile masası yok - IK Haberleri
IK Haberleri

İK

    Genel müdürün bile masası yok

    Burcu ÖZÇELİK SÖZER - bozcelik@hurriyet.com.tr
    03 Nisan 2017 - 15:20Son Güncelleme : 03 Nisan 2017 - 15:21

    İlaç şirketi Lilly Türkiye, çalışma ortamını baştan sona yeniledi. Çalışanların istekleri doğrultusunda haftada bir gün evden çalışma, cumaları erken çıkma gibi esneklikler sunan şirkette genel müdür dahil kimsenin kendisine ait masası yok. Amaç şeffaflığı görünür kılıp motivasyonu arttırmak.

    Türkiye’de yarısı satış kadrosu olmak üzere toplam 300 çalışanı bulunan ilaç şirketi Lilly Türkiye, çalışma ortamını ve çalışma şekillerini yeniledi. ‘Geleceğin Çalışma Ortamı’ projesi adını verdikleri yenilikçi ofis uygulamalarındaki hedefleri, zaman ve mekanı verimli ve esnek kullanmak, yenilikçi çalışma modelini desteklemek ve iş performansını artırmak. Yeni ofiste genel müdür dahil hiç kimsenin kendine ait masası yok, herkes her gün farklı bir masada çalışabiliyor. Bu yeni iş modelinin Lilly’nin şeffaflık ilkesini görünür kılarak çalışanların motivasyonunu artırdığını söyleyen Lilly İlaç İK, Eğitim ve Geliştirme Direktörü Hande Akartuna, çalışanların istekleri doğrultusunda çalışma sistemlerini değiştirdiklerini söylüyor. Örneğin çalışma saatleri konusunda çalışanlara bir anket yapılmış, çalışanlar çarşamba günü evden çalışmayı talep etmişler. Ayrıca, mesai saatinin yarım saat erkene alınmasını ve böylece cuma günleri 14.00’te mesainin tamamlanmasını istemişler. Şirket de trafiği dikkate alarak çalışma saatlerini yeni ofiste bu şekilde belirlemiş.

    Sosyal alan aktiviteleri anketinde çalışanların tercihleri PlayStation, müzik seti ve kitaplık yönünde olmuş. Toplantı odalarının isimleri de çalışanların tercihleri doğrultusunda Türkiye’nin turistik yerleri olarak belirlenmiş.

    MEMNUNİYET ORANI YÜZDE 80
    Yeni çalışma modeliyle birlikte çalışanlar çalışma deneyimlerinden ve ortamlarından memnuniyetleri eskisine göre büyük oranda arttığını söyleyen Akartuna, “Aslında sadece ofis ortamı yenilenmedi, çalışma prensiplerimizde de yenilikler yaptık. Çarşamba günleri evden çalışma uygulamasına geçtik ve çalışma saatlerimizi İstanbul koşullarındaki trafiği dikkate alarak yarım saat öne çektik. Böylece cuma günleri mesainin saat 14.00’te bitmesini sağladık. Tüm bu uygulamalar çalışanlar üzerinde oldukça pozitif etkiler yarattı. Çalışma ortamımızın verimliliği arttı. Memnuniyet anketimize göre çalışanlarımızın tüm koşullardan memnuniyet oranı yüzde 80, teknolojik altyapıdan memnuniyet oranımız ise yüzde 100, bu Türkiye için oldukça iddialı bir skor. Tüm bunların yanı sıra geleceğin çalışma koşullarını ve saha ekibimiz için de ihtiyaçları değerlendirerek çeşitli esneklikler sağladık. Buna en güzel örneğimiz de son dönemde kıyafet uygulamasına getirdiğimiz yenilik oldu” diyor.

    Etiketler: ofis , Genel Müdür , masa
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı