Ege Haberleri

EGE

    Gelinlikte rota değişti

    Burcu TANER - HÜRRİYET
    25.01.2015 - 01:12 | Son Güncelleme:

    GELİNLİK sektörü, dünyadaki siyasi ve ekonomik gelişmeler nedeniyle, büyük çabalarla girdiği Arap pazarında zor günler yaşıyor. İbrenin yeniden Arap ve Ortadoğu ülkelerinden Batı Avrupa’ya kaydığını söyleyen sektör temsilcileri, “IŞİD meselesi çıktı, bu pazarların hepsi felç oldu” değerlendirmesi yaptı.

    GELİNLİK sektörü, dünyadaki siyasi ve ekonomik gelişmeler nedeniyle, büyük çabalarla girdiği Arap pazarında zor günler yaşıyor. İbrenin yeniden Arap ve Ortadoğu ülkelerinden Batı Avrupa’ya kaydığını söyleyen sektör temsilcileri, “IŞİD meselesi çıktı, bu pazarların hepsi felç oldu” değerlendirmesi yaptı.
    4-7 Şubat 2015 tarihleri arasında 9’uncu kez düzenlenecek olan IF Wedding Fashion İzmir-Gelinlik Fuarı öncesinde son durum değerlendirmesi yapan Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (TMHF) Danışma Kurulu Üyesi Nedim Örün, gelinlik ihracatının yüzde 70’inin fuar sayesinde yapıldığını, bu yıl da 80 ülkeden katılımcı beklendiğini dile getirdi. Yaşanan ekonomik ve siyasi gelişmelerin gelinliğe de yön verdiğine işaret eden Örün, bugüne kadar dünyadaki çeşitli ülkelerin ekonomik konjonktürüne göre hedef pazarları birkaç kez değiştirdiklerini dile getirdi, ülkeler için şu analizleri yaptı;

    Gelinlikte rota değişti

    Arap ülkeleri küstü
    “Geçen yıldan itibaren pusula yine değişti. Bu yıl Batı Avrupa’ya iyice ağırlık veriyoruz. Mayıs’ta başlattığımız çalışmalarda hep hedef batı Avrupa’dan alıcı getirmek üzerine oldu. Bunun ana sebebi de Arap ülkeleri biraz bize ülke olarak küstü, uzak duruyorlar. Suriye’deki problem belli, savaş var. Ürdün oradaki savaştan dolayı en çok göç alan bölge, başını göçmenlerden kaldıramıyor. Irak ile durum malum. Bir de IŞİD meselesi çıktı, bu pazarların hepsi felç oldu. Mısır Hükümeti Türkiye’den mal alanları istenmeyen kişi ilan ediyor. Libya’daki iç karışıklıklardan kaynaklı alıcı kesildi. Bu fuara zaten en çok Mısır, Libya ve Suudi Arabistan’dan alıcı geliyordu. İran ise ekonomik kriz ve ambargoyla uğraşıyor. İsrail ile de sorunlar var. Kuzeye çıkarsak Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle o bölgeden de alıcı gelmemeye başladı. Dolayısıyla biz de rota değiştirdik” dedi.


    AĞIRLIK AVRUPA’YA
    Şu anda Avusturya, İtalya, İsveç, Norveç, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Polonya, Macaristan ve İngiltere gibi ülkelere ağırlık verdiklerini dile getiren Örün, “Diğer ülkelere çalışma yapmadık değil, ama bu ülkelerden ağırlıklı ziyaretçi bekliyoruz. Türkiye’deki her dört gelinlikten birini üreten İzmir’de bin 200 üreticinin işine devam etmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu üreticilerin de olası dar boğazlardan kurtulması için mağazalaşmanın hızlanması ve tasarım konusunda yetkinleşmesi gerekiyor” diye konuştu.


    SORUNSUZU AZ
    Örün, Arap ülkelerinden iyi giden, duraksamamış birkaç ülkenin bulunduğu bilgisini de vererek “Cezayir, Suudi Arabistan, Kuveyt, Tatar, Bahreyn gibi körfez ülkelerinde bir problem yok. Bu durumun devam etmesini umut ediyoruz” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı