MANİSA HABERLERİ

Geleceğin bilim adamlarını yetiştirecekler

DHA
19.07.2017 - 09:25Son Güncelleme :
DHA

MANİSA Celal Bayar Üniversitesi (MCBÜ), geleceğin bilim adamlarını keşfetmek ve yetiştirmek için İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle 2017-2018 eğitim öğretim yılında 'Çocuk Üniversitesi' açacak.

Manisa'da geleceğin bilim adamlarını yetiştirmek ve keşfetmeyi hedefleyen MCBÜ kendi bünyesinde Çocuk Üniversitesi kurmak için çalışmalara başladı. MCBÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Bilal Gümüş, üniversitenin İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle kurulacağını ve konuyla ilgili kendi bünyelerinde bir komisyon oluşturduklarını ifade etti. Geleceğin bilim insanlarını şimdiden keşfetmenin önemli olduğuna dikkat çeken Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Gümüş, "Okullarımızın bünyesinde gerçekten yetenekleri üst seviyelerde olan çocuklarımız var. Oluşturacağımız üniversite sayesinde geleceğin dahilerini keşfetmeyi hedefliyoruz. Bunun için çalışmalar başladı. Bunun için bir yönetmelik hazırlıyoruz. Üniversitemizin bünyesinde gerçek bir üniversitenin özelliğini aratmayacak özelliklerde Çocuk Üniversitesi kuracağız" diye konuştu. Çocuk Üniversitesi'nin 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında eğitime başlayacağını dile getiren Prof. Dr. Gümüş, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün okullarda belirleyeceği ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrencilerin eğitim göreceğini dile getirdi. Prof. Dr. Gümüş, "Amacımız çocuklarımıza fiziği, kimyayı, biyolojiyi, zoolojiyi ve birçok bilim dalını sevdirmek. Çocuklarımız Çocuk Üniversitesi'ne geldiğinde fiziği, kimyayı, biyolojiyi uygulamalı olarak öğrenecek. Bir çocuk bir hayvanın iç organlarını inceleyebilecek. Laboratuarlarımızda istediği deneyi yapabilecek. Bilimin temel taşlarını uygulamalı olarak öğrenebilecek. Yaşayarak bilimi öğrenen bir çocuk geleceğin dahisi olmaya aday bir insandır. Çocuk Üniversitemizden bir tane dahi ülkemize bilim adamı çıkarsa bu bizim için önemli bir başarıdır" diye konuştu.

Çocuk Üniversitesi'nin başka bir amacının ise gelecek nesillere üniversite kapılarını şimdiden tanıtmak olduğunu belirten Gümüş, "Üniversite sayesinde çocuklarımız küçük yaşlarda üniversite ile tanışacak. Üniversitelerde derslerin nasıl verildiğini, nasıl uygulamalı olarak yapıldığını anlayacak. Çocuklarımıza şimdiden üniversiteyi sevdireceğiz. Çocuk Üniversitesi'ndeki derslere bünyemizdeki öğretim üyeleri girecek. Şuanda haftada kaç saat ve hangi günler yapacağımız konusunu belirleme çalışmalarımız sürüyor" dedi. Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Gümüş, üniversiteye gelecek çocukların ulaşım hizmetini belediyelerden sağlamak için de çalışmaların yapılacağını dile getirdi.

İlker KILIÇASLAN/MANİSA,(DHA)

FOTOĞRAF

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Manisa haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Manisa haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Geleceğin bilim adamlarını yetiştirecekler haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

MANİSA NAMAZ VAKİTLERİ