‘Geleceği siz yazacaksınız’

Güncelleme Tarihi:

‘Geleceği siz yazacaksınız’
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2016 20:25

Alman Audi, geleceğin showroom konsepti olarak nitelendirdiği ‘Audi City’nin 4’üncüsünü İstanbul’da açtı. 2 yıl içinde Türkiye’deki tüm showromlarda aynı teknoloji kullanacaklarını söyleyen Audi Avrupa Direktörü Boesch, “Türkiye gelecek için bizim örnek ülkemiz olacak” dedi.

Haberin Devamı

ALMAN lüks otomobil üreticisi Audi’nin, geleceğin showroom konsepti diye nitelendirdiği ‘Audi City’nin dördüncüsü 1 milyon Euro yatırımla Londra, Pekin ve Berlin’in ardından geçtiğimiz hafta İstanbul’da açıldı. Audi’nin Türkiye distribütörü olan Doğuş Otomotiv, 2017 yılı sonuna kadar tüm showroomlarına benzer teknolojiyle donatılmış birer özel sanal müşteri salonu koyarak bu alanda Alman markanın dünyadaki örnek ülkesi olacak. Audi, Türkiye’deki bu gelişmeye paralel geleceğin satış sistemini diğer ülkelerde uygulayacak.

DİJİTAL BİR ŞEHİRSİNİZ

İlki 2012 yılında Londra’da açılan Audi City konseptinin dünyadaki dördüncü örneği, geçtiğimiz hafta Audi Avrupa Direktörü Dominique Boesch, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ve Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro’nun katıldığı törenle İstanbul İstinye Park’ın içinde açıldı. Açılış için Türkiye’ye gelen Dominique Boesch, İstanbul’daki merkezin özellikle konumuyla diğer örneklerinden ayrıştığını belirterek, “İstanbul bu konuda uzun zamandır planlarımız arasındaydı. Çünkü İstanbul dünya ortalamasının üzerinde mobil internet kullanımıyla adeta dijital bir şehir. Genç nüfus fazla ve bu yüzden Audi satış ağını dijital dünyaya bağlama çabalarımızın yeni aşaması için ideal bir yer” ifadesini kullandı.

BURASI LONDRA’YI GEÇER

Londra, Pekin ve Berlin’deki uygulamaların, showroomlar içinde oluşturulduğunu, ancak İstanbul’dakinin ilk kez alışveriş merkezi gibi yoğun ziyaretçi trafiğine sahip bir yerde açıldığını hatırlatan Boesch, “Londra’da geçen yıl 14 bin araç oluşturup, 500 araç satışı gerçekleştirdik. Burasının günlük trafiği bile, Audi City İstanbul’un Londra’yı geçeceğini gösteriyor” dedi. İstanbul’da, diğer üç örnekten daha ileri bir yazılım ve teknoloji uyguladıklarını, bunu bayilere de yaymaya başladıklarını belirten Boesch, “Doğuş Otomotiv, 2017 yılı sonuna kadar tüm bayilerine bu özel müşteri salonlarını entegre edecek. Bunu da, çok kısa bir süre içinde tamamlayacak. Türkiye, Audi dünyası içinde bu konuda en hızlı davranan ülke olacak. Bu diğer ülkeler için örnek teşkil edecek” diye konuştu. Otomotiv dünyasında, özellikle de lüks otomobil sınıfında pek çok şeyin değişmeye başladığını belirten Boesch, kendilerinin, teknolojinin avantajlarını showroomlarında da kullanacaklarını, “Audi City” gibi konseptlerle amaçlarının araç satmaktan çok marka deneyimi yaşatmak olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

BENCHMARK  OLACAĞIZ

TÜRKİYE olarak, Audi’nin teknolojik alt yapı kurulumlarına ve iyileştirmelerine hızlı cevap veren, ve uygulamaları en hızlı devreye alan ülke olduklarını söyleyen Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, “Audi’nin Türkiye’ye özel yaptığı bir çok teknoloji yatırımlarını en iyi şekilde kullandık ve geliştirdik. Bu nedenle, Audi Türkiye’nin çalışmaları benchmark haline geldi ve birçok ülkeye örnek olarak gösterildi” diye konuştu. Bottaro,” Şu anda Doğuş Otomotiv-Audi, Audi City’ye sahip olan ilk distribütör ülke. Bunun nedeni de bizim satıştan, satış sonrası hizmetlere, pazarlamaya kadar her konuda dijital olmamız ve geleceği bugünden yaşamamız ” dedi.

 

Haberin Devamı

YOLDA GİDERKEN  NASIL GÖRÜNÜYOR

AUDI’nin geleceğin showroom konsepti olarak gördüğü ‘Audi City’de markanın tüm model yelpazesini tamamen dijital bir ortamda kişiselleştirme imkanı sunuyor. Müşteri, aracını birkaç milyon farklı seçenek arasından tercih yaparak kişiselleştirme ve yerden tavana kadar yükselen dev dijital ekranlarda bire bir görme imkanına sahip oluyor. Müşteri, oluşturduğu aracı gerçeğine yakın şekilde görmekle kalmayıp, özel simülasyon sayesinde yolda giderken, viraj dönerken ya da güneşli veya karanlık ortamlarda görme imkanı buluyor. İstinye Park’taki Audi City’de, geleneksel showroomda olduğu gibi satış temsilcileri de bulunuyor. Alışveriş merkezinin yoğunluğundan burada tam 11 kişi görev alıyor. Audi için, Audi City satışta olan dijital teknolojiler için de önemli bir inovasyon laboratuvarı görevi görüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!