Gündem Haberleri

    Geçmiş anketler...

    Hürriyet Haber
    14.02.2005 - 17:41 | Son Güncelleme:

    Kanada kâbusum da hatırlattı, bizim sayfanın tırnak içindeki anketlerini epeydir değerlendirmemişiz burada birlikte, bir göz atalım isterseniz şöyle, süratle...


    17 Aralık'ta Brüksel'de ne oldu? Siz bu işten ne anladınız?

       %

    Çok başarılı olduk, istediğimizi elde ettik

      7.1

    Eh işte, hiç yoktan iyidir

    29.0

    Çok taviz verdik, başarısız olduk

    25.3

    Vallahi ben ne olup bittiğini anlayamadım

    21.9

    Ben zaten karşıyım AB'ye

    16.8

    Yoruma gerek yok herhalde. Üçte bire yakın ‘hiç yoktan iyidir’ demişsiniz, dörte bire yakın da ‘çok taviz verdik, başarısız olduk’ diyen çıkmış. % 22’ye yakın da ‘Ben bu işten bir halt anlamadım’ diyen çıkmış...

    *

    Yılbaşı sizin için ne ifade ediyor?

      %

    Yeni bir yıl yeni umutlar demek, onun için güzel bir kutlama

    40.1

    Yemek, içmek, eğlenmek için bir gecelik bir vesile

    17.2

    Benim için bir özelliği yoktur, herhangi bir gece

    34.1

    Bizim örfümüzde, adetimizde yok, Yılbaşı'na karşıyım

      8.6

    Bu soruda da, Yılbaşı’nı umut dolu bir yıla girerken güzel bir kutlama olanlar en kalabalık grubu oluşturuyordu: % 40. Üçte biriniz ‘herhangi bir gece, benim için özelliği yok’ dediniz. Yılbaşı’nı ‘gavûr icadı’ bulanlar da % 9 kadardı, yani epey...

    *

    Serdar Devrim sayfasının 2004 performansını nasıl buldunuz?

    1- Okumayı bıraktım

       3.6

    2- Berbattı, okuyasım gelmedi

       1.1

    3- Çok bozuldu

       1.4

    4- Kötüye gitti

       4.3

    5- Eh işte, ne iyi ne kötü

       7.5

    6- Bir hareket vardı

       8.6

    7- İyiydi, iyiydi

     29.6

    8- Bayağı iyiye gitti

     18.2

    9- Çok iyiye gitti

     14.3

    10- (Kimse mükemmel değildir, 10 vermeyin)

     11.4

    2004 senesinde bizim sayfaya 10 üzerinden ortalama 7 verdiniz. Bir % 25’lik kesim var ki, bana fazlasıyla torpil geçti, 9-10 gibi olmayacak notlar verdi. Eğer ben de bu ankete bir cevap verseydim, ‘En işte, ne iyi ne kötü...’ derdim, yani bir 5 verirdim kendime taş çatlasa, dört buçuktan beş...

    Bu arada, ‘Okumayı bıraktığı halde’ anketi okuyup da cevap veren % 3.6 oy çok hoşuma gitti. Çok kızdıkları halde, yine de göz ucuyla bir bakıyorlarmış demek ki ara sıra, sağ olsunlar!

    *

    Şu sayacağım kurumlardan en çok hangisine güvenirsiniz?

    TSK ve askerler

         22.4

    Cumhurbaşkanlığı

         19.7

    Hükümet ve Başbakan

           4.1

    Sivil toplum örgütleri

           2.2

    Diğer

           3.8

    Hiçbirine güvenmem

         47.8

    Yarıya yakınınız ne askere, ne Cumhurbaşkanı’na, ne Hükümet’e, ne sivil toplumlarına güveniyor. “Aile kurumu” diye sorsaydım, belki de ‘Güvenirim’ diyecektiniz ama...

    Yine de Asker (% 22.4) ve Cumhurbaşkanı (% 19.7) epey destek alıyor sizlerden...

    <ı>

    (Aynı okurlar hem AKP’ye oy veriyor, hem de Hükümet’e güvenmiyor. İlginç değil mi?)

    *

    Bu yıl kurban kesecek misiniz?

       %

    Evet her sene keseriz zaten

    35.6

    İstiyorum ama maddi durumum elvermiyor

    10.4

    Bir vakfa, bir derneğe para veriyorum, onlar kesiyor

      9.0

    Kurban yerine bir ihtiyaç sahibine para veriyorum

      7.8

    Hayır, Kurban Bayramı benim için bir şey ifade etmiyor

      9.5

    Hayır, kurban kesilmesine karşıyım

    27.7

    En büyük grup, her sene kurban kesenler ve kesmeye niyet edip de, bu kez parası olmayanlar: % 47 kadar. <ı>(Kim bilir ben kurbanı eleştirdikçe ne çok kızıyorsunuz bana. Ama kusura bakmayın, daha çok okunma endişesiyle damara göre şerbet vermeyi kendime yediremiyorum. Onun için çoğunuzun kızacağını bilsem de kurbana, AKP’nin genel tavrına, türbana, CHP’ye filan karşı langır lungur yazıyorum. “Beni olduğum gibi severler...” diye umuyorum.)

    Kurban Bayramı benim için bir şey ifade etmiyor ve kurbana karşıyım diyen “karşı grup” da % 37 kadar. Epey yani...

    Benim oyunu zaten biliyorsunuz...

    *

    CHP'nin halini gördünüz. Diğer partiler de malum.

     

    Yarın bir seçim olsa, AKP'ye oy verir misiniz?

       %

    Zaten son seçimde verdim, veririm

    28.2

    Galiba bu gidişle vereceğiz

    15.5

    Hayır, başka partiye veririm

    18.3

    AKP'ye vereceğime hiç oy vermem

    31.8

    Zaten oy kullanmayacağım

      6.2

    AKP’ye zaten oy vermiş olanlarla (% 28), bu kez ‘galiba’ verecek olanlar (% 15) toplam % 43-44’ü buluyor. Önemli bir oran yani.

    İkinci büyük grubu “AKP’ye oy vereceğime hiç oy vermem” (% 32 kadar) diyenler oluşturuyor.

    AKP veya değil, hiç oy kullanmayacaklar % 6 kadar.

    Ben, son seçimlerden önce oyumu deklare etmiştim, hatırlarsanız...

    *

    Haydi bir baskın seçim yapalım. Kime oy vereceksiniz?

       %

    AKP

    22.4

    MHP

    20.6

    CHP

    16.5

    ÖDP

      3.2

    DSP

      2.7

    SP

      1.6

    YTP

      1.6

    DYP

      1.4

    DEHAP

      1.4

    ANAP

      0.7

    BBP

      0.2

    Diğer

      2.0

    Boş oy

      9.0

    Oy vermem

    16.5

    Bu soru aslında bir öncekiyle tutarlı değil. Ya ‘ankete’ katılanlar aynı okurlar değil, ya da AKP’ye oy verdim/vereceğim diyenler, sandık önlerine gelince çark ediyor.

    Bir de MHP cevabı (% 20.6) ilginç. MHP’ye oy verecek bu kadar SD okuru çıkar mı acaba, çünkü bugüne kadar MHP’li bir tepki pek gelmedi sizlerden. Üç ihtimal var: (1) Okur kitlesinde bir değişim söz konusu (2) Okurların siyasî görüşü son dönemde değişmeye başladı (3) Bir grup MHP’li inat etti, ankette MHP oylarına yüklendi...

    Yine de en büyük grubu, oy vermeyenler + boş oy verenler oluşturuyor: % 25’ten fazla...

    Verilen ‘geçerli’ oyları dikkate alırsak:

    1.AKP (% 30)
    2.MHP (% 28)
    3.CHP (% 22)

    ... barajı geçenler bunlar, demek ki AKP’nin Meclis’teki çoğunluğu nanay!

    Diğerleri

    4.ÖDP (% 4.3)
    5.DSP (% 3.6)

    ... vs!

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı