Gazetelerin ölmesini bekleyenler yanılacak

Hürriyet Haber
13.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

HÜRRİYET Gazetesi İcra Kurulu Üyesi Ayşe Sözeri Cemal, Microsoft'un patronu Bill Gates'in ‘‘Yakın zamanda gazeteler ölecek’’ sözünü hatırlaratak, ‘‘Böyle düşünenler yanılacak. Bunu geçmişteki örnekler de gösterdi. Unutmayın, Gates'in de şimdi en çok gazetelere ihtiyacı var’’ dedi.

HÜRRİYET Gazetesi İcra Kurulu Üyesi ve Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Marka 2000 konferansının ikinci gününde yaptığı konuşmada, Microsoft'un Başkanı Bill Gates'in, ‘‘Yakın zamanda gazeteler ölecek’’ sözünü hatırlatarak, ‘‘Gates, şirketinin ikiye ayrılmasının gündeme geldiği sırada, yokolacağını söylediği basına en fazla ihtiyaç duyan kişi oldu’’ dedi.

İlk çıktığı dönemde radyo ve televizyonun da gazetenin sonunu hazırlayacağının düşünüldüğüne işaret eden Ayşe Sözeri Cemal, ‘‘Şimdi de internet, dijital TV ve Wap gazeteler için tehdit olarak görülüyor. Ancak biz gazetelerin biteceği yönünde bir sinyal almıyoruz. İnsanlar okuduğu, yazdığı sürece basın olacak. Birbirlerini etkileyecekler. Birbirlerini yok etmeyecek aksine birlikte güçlenecekler’’ diye konuştu.

Gazetelerin tüm dünyada hálá bir markayla ilgili ayrıntılı bilgileri hedef kitleye ulaştırmanın en etkili yolu olduğunu belirten Ayşe Sözeri Cemal, gündemi gazetelerin belirlediğini ve insanların en fazla gazete manşetlerinden etkilendiklerini söyledi. Ayşe Sözeri Cemal yaptığı sunumda, en büyük tehdit olarak; insanların dünyanın bilgisine sahip olup bunları değerlendirememesini gösterdi.

KADINLAR OKUYOR

Türkiye'deki nüfusun yüzde 58'inin kentlerde yaşadığını belirten Cemal, kent nüfusunun yüzde 67'sinin gazete okuduğunu söyledi. ‘‘10 haneden 7'sine gazete ulaşıyor’’ diyen Cemal, 15 yaş üzerindeki kadınların yüzde 57'sine gazetelerin ulaştığını, çalışan kadınlarda da bu oranın yüzde 83 olduğunu söyledi. Cemal, bu rakamların kadınların gazete okumadığı düşüncesini de doğrulamadığını belirtti.

Yürekli Eğitim & Danışmanlık tarafından organize edilen ve iki gün süren Marka 2000 Konferansı dün sona erdi. İstanbul Swissotel'de yapılan konferans, Hürriyet İnsan Kaynakları Gazetesi, Ericsson, Boyner Holding ve Turkcell sponsorluğunda düzenlendi. Ünlü marka uzmanı BJ Cunningham tarafından yönetilen ve Kanada, İngiltere, İsveç, ABD, Fransa ve Türkiye'den 15 farklı konuşmacının katıldığı konferansta, bankacılıktan basına, güçlü markaların varoluş sürecini ilginç örnekler ve sunumlarla katılımcılara aktardılar.

Hürriyet, 52 yıldır markaları geliştiren gazete

HÜRRİYET'in hem bir mecra hem de bir marka olduğunu vurgulayan Ayşe Sözeri Cemal, 18 ülkede her gün yayınlanan ve dağıtılan uluslararası bir Türk markası olduğunu söyledi. ‘‘Türkiye'de markalar 52 yıldır Hürriyet ile gelişip tanındılar’’ diyen Cemal, Y&R'ın tüketici gözünde 367 markayı ortaya koyan araştırmasının sonuçlarını da şöyle aktardı: ‘‘Türkiye'de gazete denince ilk akla gelen marka Hürriyet, farkı bilinen ve tercih edilen Hürriyet, basının en popüler ve değerli markası Hürriyet.’’

Güçlü bir markanın özelliklerinin; farklılığı, fayda sağlaması, tanınması, sağlam olması, beğenilmesi ve tatmin etmesi olduğunu belirten Ayşe Sözeri Cemal'in yaptığı sunum sırasında gösterilen bir film de okuyucular Hürriyet ile ilgili düşüncelerini de şöyle aktarmış: ‘Hürriyet beni bugüne bağlıyor’, ‘Hürriyet’e ilan verdiğimizde çok hızlı geri dönüş alıyoruz', ‘ilk okumayı öğrendiğimde ailem Hürriyet Gazetesi’ndeki yazıları okuturdu'.

İnsan Kaynakları Gazetesi torpili bitirdi

HÜRRİYET'in pek çok önemli alt markalar yarattığını belirten Ayşe Sözeri Cemal, bu güçlü markalardan biri olan Hürriyet İnsan Kaynakları Gazetesi'nin iş arayanla, işveren arasında bir köprü olduğunu söyledi. Ayşe Sözeri Cemal, İnsan Kaynakları Gazetesi'nin tanıdık vasıtasıyla torpille işe girme dönemini bitirdiğini söyleyerek, Hürriyet İnsan Kaynakları Gazetesi'nin başarı öyküsünü de şöyle anlattı: ‘‘İnsan Kaynakları Gazetesi çok başarılı oldu. Terminolojileri değiştirdi. Eskiden şirketlerde personel müdürü varken, şimdi İnsan Kaynakları Bölümü yer alıyor. İnsana yapılan yatırımın artmasına yardımcı oldu. Ayrıca İnsan Kaynakları ülke ekonomisi ile ilgili en önemli gösterge. 30 sayfa ve üzerine çıkınca, Türkiye ekonomisindeki gidişatın iyi olduğunu görüyoruz. Bu gazetedeki ilanlar da daha titizlikle hazırlanmaya başladı. Ancak, bu gazeteyi yazı işlerine, gazetenin teknik ekibine, reklam ajanslarına kabul ettirmek kolay olmadı. Bütün araştırmalar da eleman ilanlarını gazetenin içinden çıkarmanın ve ayrı bir gazetede yer almasının başarılı olmayacağını gösteriyordu. Ama biz kalbimizin sesini dinledik ve bu gazeteyi çıkardık. Ancak, Hürriyet gibi bir marka olmasaydı, biz bu gazetede başarılı olamazdık. Hürriyet'e güvenip, İnsan Kaynakları Gazetemize yöneldiler. Yani, Hürriyet ismiyle başarılı olduk.’’

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı