Gazeteler kaybetmez

Ceyhun KUBURLU
16.10.2015 - 00:18 | Son Güncelleme:

Dünyanın önde gelen reklam ajanslarından TBWA Worldwide Başkan ve CEO’su Troy Ruhanen, “Dünya reklam yatırımları hızla artıyor. Dijital önemli bir alan ama gazeteler pazar kaybetmeyecek. Çünkü insanlar gazete okumayı seviyor ve basılı bir şey istiyor. Gazeteler reklamveren için en önemli” dedi

DÜNYA reklam yatırımlarının 2015 sonunda 574 milyar doları aşması beklenirken, sektör temsilcileri de bu pazarda gazetelere olan ilginin artacağına inanıyor. Kristal Elma Festivali için Türkiye’ye gelen dünyanın önde gelen reklam ajanslarından TBWA\Worldwide Başkan ve CEO’su Troy Ruhanen, “Reklam yatırımları büyüyor. Bu pazarda hız her geçen gün daha da önem kazanıyor. Eskiden 12 ay zamanımız varken şimdi bir işi 12 saatte yapmamız isteniyor. Dijital pazar reklamı büyütüyor. Ancak gazeteler de bu pazarda önemini koruyor. Çünkü tüketiciler gazetelere inanıyor ve elinde basılı bir şey istiyor” dedi.

HIZ VE İÇERİK ÖNEMLİ

Reklam sektöründe yenilikçilik ve yaratıcılığın çok önemli olduğunu dile getiren Troy Ruhanen, şöyle konuştu: “Bugün birçok farklı sektörde 290’a yakın şirkete hizmete veriyoruz. Çok genç bir kadroya sahibiz. Bu bize hem hız kazandırıyor hem de yaratıcılığımızı arttırıyor. Çünkü reklam verenler artık hızlı ve dinamik olmak istiyorlar. Yeni dünyada şirketler daha hızlı ve bürokrasiyi aşmış durumdalar. Ancak eski ve köklü şirketler hala bürokrasinin etkisi altında. Hikayenin önem kazandığı bir dönemden geçiyoruz. İnsanlar hikaye istiyor ve güçlü bir içerik oluşturmanız gerekiyor.”

KRİZE KARŞI DAYANIKLI

Reklam yatırımlarının artık ekonomik krizlere karşı daha dayanaklı olduğunu anlatan Troy Ruhanen, şöyle devam etti: “Eskiden ekonomik krizlerde reklam yatırımları azalabiliyordu. Bugün reklamlar krizlere karşı daha az kırılgan. Brezilya ve Arjantin gibi ülkeler de bazı sıkıntılar yaşanabiliyor. Ancak global olarak baktığımızda reklam yatırımları önemli ölçüde artıyor. Önümüzdeki dönemde de bu büyümenin devam edeceğini düşünüyorum.”

EN ÖNEMLİ İŞİMİZ ‘ÜRÜN’

Troy Ruhanen, Kristal Elma’da “İşimiz ilişkilerle değil, ürünlerle” başlıklı bir konuşma yaptı. “Ürüne verdiğimiz önemi kaybettik. Sadece insanları mutlu etmek ve ilişkiler kurmak reklamcılık değildir” diyen Ruhanen, “TBWA olarak yaptığımız çalışmalarda gördük ki aslında, bizim işimiz insanları mutlu etmek değil. İlişkilerin sağlıklı olması için de asıl önemli olan ürünün iyi olmasıdır. Ürün, kültürün bir parçası olmanızı sağlar ve ilişkiyi kurar. 21. yüzyıl markalarıyla çalışırken değişim için de ilham kaynağı buluyorsunuz.”

İZ Ödüllerİ sahiplerini buldu


KRİSTAL Elma Festivali’nin ilk gecesindeki törene Reklamcılar Derneği üyeleri, Reklamcılık Vakfı üyeleri ve vakfa emeği geçenler katıldı. 40 sektör mensubuna İZ Ödülü verildi. Gecede konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, derneğin geniş bir çalışma alanı olduğunu, bu nedenle platform, dernek, vakıf gibi tüzel yapıları amaçlarına ulaşmak için kurduklarına değindi. Şardan, Reklamcılık Vakfı’nın dernek tarafından kurulmuş başlıca tüzel yapı olduğunu ve kuruluştan bugüne kadar geçen sürede Vakıf etkinliklerine katılan gençlerin kreatif direktör, ajans sahibi, pazarlama müdürü gibi pozisyonlara gelmelerinden mutluluk duyduğunu söyledi. Şardan, ayrıca Vakfın European Advertising Certificate, Marka Pratiği Yüksek Lisans Programı, Türk Markaları Ansiklopedisi, STEP gibi markalaşmış çalışmalara imza attığını belirtti.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı