‘Gaz’ salımını azalttı, Türkiye’yi ‘yıldız’ seçti

Mehtap ÖZCAN
03.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Doğal Hayatı Koruma Vakfı’nın (WWF) İklim Koruyucuları programına katılan temizlik ve hijyen ürün sistemleri firması Diversey, Amsterdam’da düzenlediği İklim Değişikliği Zirvesi’nde emisyonu azaltmak için 14 milyon dolarlık bir yatırımla 32 milyon dolar maliyet tasarrufu elde edeceğini açıkladı.

175 ülkede satış operasyonuyla 3 milyar dolar cirosu bulunan ABD merkezli Diversey’in Yönetim Kurulu Başkanı Curtis Johnson, 2008’de yaptıkları ve 2013 sonuna kadar yüzde 8’lik sera gazı azaltma taahhüdünü yüzde 25’e çıkardıklarını belirterek, “Şirketler için sera gazı azaltmayı sağlamak gibi uzun vadeli önlemlerin maliyeti yüksek olarak bilinir. Ancak sera

gazı bir atıktır ve geri dönüşümü olmayan verimsizliklere yol açar. Bu nedenle tam tersine maliyeti yüksek değil, maliyeti düşürücü önlemlerdir. Hem iş konusunda büyüme sağlarken, bir yandan da diğer şirketlere örnek olabilirsiniz” dedi.

Diversey’in yıldızı

Curtis Johnson, Diversey için Türkiye’nin bir ‘yıldız’ olduğunu ifade ederek, iklim değişikliği önlemleri konusunda “Türk şirketleri de sorumluluğun bilincinde olmalı ve hemen şimdi harekete geçmeli. Türkiye’nin yükselen pazarlar arasında

çok özel bir yeri var. Birçok Türk yöneticimiz var ve Türkler’den çok şey öğreniyoruz” diye konuştu.

Ciromuz 10 kat arttı
Türkiye’nin, kârlılık açısından bakıldığında Diversey’in ABD, İngiltere, Hollanda ve Fransa’dan sonra beşinci ülkesi olduğunu aktaran Avrupa Bölgesi Satış Genel Müdür Yardımcısı Yağmur Sağnak ise, “Türkiye operasyonlarında ciromuz son 15 yılda 10 kat arttı. Operasyon payı açısından ise şu an ilk 10’da, ancak 5 yıl içinde ilk 3-4’te olacağından eminim” dedi.

İklim değişikliğinin işletmecilikte ne gibi değişikliklere yol açtığı konusunda bilgi veren Diversey Başkanı ve CEO’su Ed Lonergan, şunları söyledi: “İki alanda büyük yenilik yaptık: üretim ve elektrik kullanımı. Artık binalarımızı gün ışığıyla temizliyor ve daha az elektrik kullanıyoruz. Ulaşım masraflarımızı sınırladık ve tüm bu önlemler sonucunda öyle iyi geri dönüşler aldık ki hedefimizi 3 katına çıkardık. Aynı zamanda Türkiye’de gelecek sene uygulamaya başlanacak olan ‘Su Yuvarlak Masası’ adlı yeni projemizle şirketler olarak su kullanımımıza sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte karar veriyoruz.”

‘Bıttım sabunu’yla dünyaya örnek olduk

İŞLETMELERİN temizlik kalitesine göre bayrakla ödüllendirildiği Beyaz Zambak ve Mardinli kadınların ürettiği Bıttım Sabunu gibi sosyal sorumluluk projelerinin Diversey’in faaliyette bulunduğu diğer dünya ülkelerine de örnek olduğunu belirten Diversey Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Uluslararası Muhasebe Müdürü Alp Aksoy da, “Öyle ki, artık Hollandalılar da dışarıdan almak yerine burada kendi Mardin’imizi mi bulmalıyız diye düşünmeye başladılar. Artık Güneydoğu’yu bir sorun değil, fırsat bölgesi olarak görmeliyiz” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı