Garanti ve satış sonrası hizmet işlemleri internet üzerinden yapılacak

ANKA
04.07.2007 - 12:08 | Son Güncelleme: 04.07.2007 - 12:08

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri yeterlilik belgesi işlemlerini elektronik imza ile online olarak internet üzerinden gerçekleştirecek. Uygulamaya, 5 Temmuz’dan itibaren başlanılacak.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın bir ilke imza atarak e-belge vermeye başladığı belirtildi. Açıklamada, şöyle denildi:

“Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen, tüketicilerin bilgi edinmelerinde önemli bir unsur olan ve piyasaya mal arz eden firmaların ithalat işlemleri ve satışları sırasında kullanılan Garanti Belgesi ve Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi işlemlerinin elektronik imza ile online olarak internet üzerinden gerçekleştirilmesi ve elektronik belge üretilmesine yönelik uygulama tamamlandı.”

UYGULAMA 5 TEMMUZ’DA BAŞLIYOR

Proje ile söz konusu belgeleri alacak tüm tüzel kişilerin elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından herhangi birinden sağlayacakları nitelikli elektronik sertifika ile işlemlerin Sanayi Bakanlığı web sayfası üzerinden yapılacağı vurgulanan açıklamada, firmaların 5 Temmuz tarihinden itibaren garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri yeterlilik başvurularını elektronik ortamda yapılabileceği ifade edilen açıklamada, 1 Ekim tarihinden itibaren ise bu konuda yapılacak bütün başvuruların elektronik ortamda kabil edileceği kaydedildi. Açıklamada, uygulama ile işlemlerin hızlı yapılacağının altı çizilirken, bürokrasinin de azalacağına dikkat çekildi. Açıklamada, elektronik ortamdaki bilgilerin kamu kurum ve kuruluşlar tarafından da paylaşılacağı belirtildi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı