’Garaja bagaj yetmez’ bize ilaç gibi geldi

Hürriyet Haber
14.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mudo’nun sahibi Mustafa Taviloğlu, ’Basında en iyi perakende reklamı ödülünü’ kazanan ’Garaja bagaj yetmez’ solaganlı kampanyanın sadece ödül almakla kalmadığını, satışları için de çok başarılı sonuçlar sağladığını söyledi. Taviloğlu, "Garaja bagaj yetmez sloganı sayesinde kuyruklar bile oluştu" dedi.

MUDO, Hürriyet’in düzenlediği Kırmızı-Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ni iki ayrı dalda aldı. Mudo’nun sahibi Mustafa Taviloğlu, Basında En İyi Perakende Reklamı ödülünü kazanan Mudo Garage ilanının başarısına ilk görüşte inandığını söylüyor ve "Bu ilan bizim işin ilacıdır" dediğini belirtiyor. Taviloğlu’nun jüri üyeliği de yaptığı Kırmızı yarışmasında Mudo Concept reklam kampanyası da En İyi Dergi Reklam Kampanyası Ödülü’nü de aldı.

DOĞRU İŞİ YARIŞTIRMAK: /images/100/0x0/55eafffaf018fbb8f8a47439

Taviloğlu öncelikle yarışmalar hakkındaki görüşlerini şöyle açıklıyor: "Bu tür yarışmaları hem tasvip ediyorum hem de etmiyorum. Sadece yarışma için ilan yaptırmanın bazen çok önemli zararları oluyor, zaten sırf yarışma için yapılan işler hemen belli oluyor. Doğru işleri yarıştırmak çok önemli. Kırmızı bu işlevi yerine getirdi."

BASINDA RENK KULLANIYORUZ:

"Biz renkliyiz" diyen Taviloğlu basın reklamlarının da bu konuda çok önemli avantaj sağladığını anlatıyor ve "Sektörümüzde TV reklamları birinci planda değil. Çünkü basınla daha kalıcı olabiliyoruz. İşimizin evlerde göz önünde dolaşması, maya tutması lazım. Basınla, gazeteler ve dergilerle daha fazla maya tuttuğuna inanıyoruz. Kendimi bildim bileli reklamda basınla çalışıyorum. Çünkü bizim işimizin görsel tarafı çok önemli. Basında görselliğe istediğimiz gibi hakim oluyoruz, bu yüzden daha çok tercih ediliyor. Hatta şimdi bölgesel ilanlarla da etkinliği öyle arttı ki, işimizi çok iyi görüyoruz" diye konuşuyor.

MUDO GARAGE KAMPANYASI:

Ödül alan "Garaja Bagaj Yetmez" ilanının ’gerçekten ödüllük’ olduğunu söyleyen Mustafa Taviloğlu şöyle devam ediyor: "Mudo Garage’da yılda bir indirim yapıyoruz. Gelen müşterinin çok alması önemli. Ajans, ’Garaja bagaj yetmez’ sloganını bulunca gerçekten de gelen çok aldı, kuyruk bile oldu."

SEKTÖR ADINA BAKALIM:

Kırmızı Ödülleri’nin önemi ve kadar basında yer almadığını söyleyen Taviloğlu, "Bu sadece Hürriyet için yapılmış bir iş değil. Doğru bir iş ve tüm basın için yapılmış bir iş. Sektör adına bakmak lazım. Çünkü benim ilanlarım sadece Hürriyet’te çıkmıyor" diyor.

Türkömer: Garaj günlerini abartılı aktarmaya çalıştık

TAYFA Reklam Ajansı, iki Mudo ilanı dışında Garanti Leasing kampanyasıyla da Basında En İyi Sigorta ve Diğer Finans Hizmetleri Reklamı ödülünü aldı. Tayfa Ajans Başkanı Güngör Türkömer, Kırmızı yarışmasının en çarpıcı işlerinden birini çıkaran "Garaja Bagaj Yetmez" ilanının hikayesini şöyle anlattı: "Mudo Garage adı, Amerika’da evlerin garajında düzenlenen pazar benzeri eski eşya satışlarına verilen ’garage sale’ isminden geliyor. Ucuzun ucuzu ifade ediliyor ama satılan kullanılmış değil, sezon sonu, iyice ucuzlatılmış ürünler. Tekstilin yanı sıra ev eşyası ve aksesuvarlar var. Mustafa Taviloğlu ilk reklam kampanyası sonrasında kapıda kuyruklar oluştuğunu anlatır hep. Biz de bu izdihamı en abartılı biçimde aktarmaya çalıştık. Ürünlerin önünde trafik sıkışıklığı yaratmış otomobilleri kullanmayı düşündük. Garaj ve otomobil ilişkisinden de faydalanarak ’Garaj’a bagaj yetmez’ dedik, yani bu ’efsane’ indirimi duyan arabasına atlayacak ve Mudo Garage’a gidecek. İzdiham yaratacaklar ve fiyatlar çok ucuz olduğu için bagajlarına sığmayacak kadar çok şey alacaklar. Fikri etkileyici biçimde uygulamak gerekiyordu. Fotoğrafçı Nazif Topçuoğlu’yla çalıştık, kolay algılanabilir hale getirdik. Fotoğraf kurgusunun fikrimizi en iyi biçimde ifade ettiğini düşünüyoruz. İlan, Hürriyet, Sabah, Takvim’de yayınlandı. Özellikle fiyat, indirim, duyuru gibi konularda basının etkisi tartışılmaz, bu sebeple basın ilanı kullanmayı tercih ettik. Kampanya çok başarılı oldu."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı