Dünyanın önde gelen franchise devleri restoran açacakları lokasyonu belirlerken ilginç stratejiler izliyor. Ceyhun KUBURLU- ckuburlu@hurriyet.com.tr Pizzadan hamburgere, dönerden kafeye kadar dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren dev markalar restoran açacakları şubeleri belirlerken, bölgesel analizler yapıyor. Bu analizlerler restorana gelecek kişi sayısını, günlük ciroyu ve paket servis oranlarını önceden tahmin ediyorlar... İşte dev şirketlerin ilginç stratejileri... Restoranı açacak noktayı belirlerken navigasyon üzerinden bölgedeki diğer markaları çıkarıyorlar Marka temsilcileri bölgedeki markette sabah ilk müşteri olarak bir ürün alıyor ve gece son müşteri olarak bir ürün daha alıyor. Böylece fişteki numaradan kaç kişinin markete girdiğini tespit ediyor. Marka temsilcileri restoranı açacakları bölgede gece keşif yapıyor. Mahalledeki evlerde ışıklar kaça kadar yanıyor? diye bakıyorlar. Böylece gece sipariş rakamlarını ortaya çıkarabiliyorlar. Bölgedeki başka bir restoranın motor kuryesini takip ediyorlar. Kaç kez dükkandan çıkıyor diye bakıyorlar. Restoranın açılacağı noktadaki kaldırımdan geçen kişileri sayıyorlar. Böylece dükkanın önünden geçen kişi sayısını önceden tespit ediyorlar. Ayrıca restoranın önünden geçen araç sayıları da tek tek sayılıyor. Bölgedeki evlere giren kişilerin yaş profillerini çıkarıyorlar. Mahallelerdeki çöplere bakarak daha çok hangi restoranlardan sipariş verildiğini gözlemliyorlar. Restoranın açılacağı lokasyonda gece sokağa park eden araçların modellerinden gelir seviyesini araştırıyorlar. Bölgede internet kullanım oranlarını araştırıyorlar. Birçok yazılım şirketi ve operatörden bölge nüfusu ile ilgili bilgi topluyorlar. Markalar böylece hangi lokasyonda restoran açacaklarına karar veriyorlar.