İsveç'in en popüler markası ve dünyanın en büyük perakende şirketlerinden biri olan Ikea, bugün 40 ülkeyi aşkın bir alanda hizmet veriyor. Baskın renkleri ve minimal konsepti ile tam bir İsveç markası olmayı başaran Ikea, sahibi Ingvar Kamprad'ı da Avrupa'nın en zengin kişisi yaptı. Yaklaşık 40 milyar dolarlık serveti ile dünyanın en zengin beşinci kişisi olan Kamprad kurduğu eşsiz şirket kültürü ile bu haklı başarının mimarı oldu. İşte dünden bugüne Ikea'nın hikayesi: Kibrit satışı ile ticarete başladı 1926 yılında dünyaya gelen Ingvar Kamprad daha küçük yaşlarda çalışma isteği ile doluydu. Beş yaşındayken kibrit satarak çalışmaya başlayan Kamprad daha sonra bisikleti ile daha uzak köylere de ulaşmaya başlar. Yaptığı araştırmalar sonucunda Stockholm'den daha ucuza kibrit alabildiğini fark eden girişimci daha fazla kar elde etmeye başlar. Kurşun kalem, tükenmez kalem, yılbaşı süsleri ve tebrik kartları ile ürün gamını genişleten Kamprad 17 yaşındayken babasının ona verdiği para ile işlerini büyütmeye karar verir. Adının, soyadının, büyüdüğü köyün ve çiftliğin baş harflerini kullanarak IKEA adını verdiği iş yerinde resim çerçevesi, masa örtüleri, saatler, mücevherler ve kalemler satmaya başlayan Kamprad, evinin yakınında bulunan mobilya üretimine merak salar. Ikea'nın temelleri atılır Mobilya işini katalog yardımı ile müşterilerine sunmaya karar veren Kamprad böylece geleneksel Ikea kataloğunun da temellerini atmıştır. Demonte mobilya tasarım fikri ve yassı koli buluşu ile kendi alanında bir çığır açan marka açtığı ilk galeri ile de müşterilerini uygun fiyatlı mobilyaları ile buluşturur. Düşük fiyatlı ürünlerde fonksiyona ve işlevselliğe önem verdiğini müşterilerine anlatan Kamprad, 1960'lı yıllarda Ikea restoranını açarak yeniliklerine devam eder. Privat kanepe, Billy kitaplık ve Skopa sandalye gibi imza ürünler markanın başarısını ilerleyen yıllarda perçinler. Başarının sırrı gelenekleri korumaktan geçiyor İsveç konseptini tüm dünyaya tanıtan ve marka rengi olarak İsveç bayrağı renklerini kullanan Kamprad markasını kendi kültürü ile başarılı bir şekilde özdeşleştirmiştir. Şirket kültürü ve organizasyon yapısının da hayli önemli olduğu markada çalışanların şirket kültürüne uygunluğuna önem veriliyor.