Galatasaray'a prim çağrısı

Hürriyet Haber
20.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 20.05.2000 - 00:01

GALATASARAY'a 500 bin dolarlık ödül veren Akbank'ın Genel Müdür Yardımcısı Hayri Çulhacı, tüm şirketlere ‘‘UEFA Şampiyonu'na prim verin’’ çağrısı yaptı.

LEEDS United maçı sonrasında Galatasaray'a 500 bin dolarlık ödül veren Akbank, tüm şirketlere ‘‘Galatasaray'a prim verin’’ çağrısı yaptı.

UEFA kupasını alarak Turizm Bakanlığı'nın 46 yılda yapacağı tanıtımı, 120 dakikalık bir maçta gerçekleştiren Galatasaray'a başta Tanıtma Fonu'ndan olmak üzere özel sektör kuruluşlarından teşvik gelmesi bekleniyor.

Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hayri Çulhacı, Galatasaray'ın Leeds United karşısında aldığı galibiyetten sonra verdikleri 500 bin dolarlık primin ardından şimdi sıranın diğer şirketlerde olduğunu söyledi.

Galatasaray'ın elde ettiği bu büyük zafer karşısında şirketlerin harakete geçmesi gerektiğini söyleyen Çulhacı, ‘‘Bu başarı mükafatı hakediyor. Biz geçen sefer teşvik olsun diye 500 bin dolar vermiştik. Şimdi sıra diğerlerinde’’ dedi.

HERŞEYİ HAKEDİYOR

‘‘Galatasaray için yeni bir prim düşünüyor musunuz?’’ sorumuza ise, ‘‘İlk primi teşvik etsin arkalarında onları destekleyen kurumlar olduğunu göstermek için vermiştik. Kupayı aldıktan sonra böyle bir prim düşünmedik. Ancak Galatasaray her türlü mükafatı hakediyor. Takımlarımızın uluslarası başarı kazanması için böyle teşviklerin verilmesi gerekiyor’’ dedi.

Fanatik bir Galatasaray taraftarı olan Hayri Çulhacı, yoğun iş temposu arasında Kopenhag'a giderek Galatasaray'ı destekledeğini de belirtti.

Akbank'ın Galatasaray'a verdiği 500 bin dolarlık ödülünü ardından Başkan Faruk Süren de para ödülünden duyduğu mutluluğu dile getirerek, ‘‘Bakalım İş Bankası ve diğer ciddi kurumlar ne yapacak?’’ diyerek kupayı aldıktan sonra parasal ödül beklediklerini ifade etmişti.

Cimbom bayrağı kalmadı

GALATASARAY'ın Kopenhag zaferinden sonra İstanbul'da Galatasaray bayrağı kalmadı. Sarı-kırmızılı ekibin UEFA kupasını almasının ardından İstanbul'un ana caddeleri, evlerin ve işyerlerinin balkonları, arabaların arka camları sarı kırmızı bayraklarla süslendi. Bayrakçılardan aradığı ebatta bayrak bulamayanlar toptan satış yapan kumaşçılardan sarı kırmızı kumaşlar alarak kendi bayraklarını imal ettiler.

Bayrak piyasasının tanınmış isimlerinden Pir Ajans'ın sahibi Adnan Büyüksoy, Cumuhuriyet'in 75'inci yılı kutlamaları sırasında da piyasada Türk bayrağı bulunamadığını şimdi de Galatasaray bayrağı konusunda benzer bir kriz yaşandığını söyledi.

Kendisine ulaşan talebe yanıt veremediğini belirten Büyüksoy, ‘‘Galatasaray UEFA finaline kaldığında Galatasaraylı olsun olmasın herkes harekete geçti ve bayrak talep etti. Galatasaray şampiyon olduktan sonra bu talep patladı’’ dedi.

BÜYÜK BOY

Galatasaray bayrağının daha çok büyük boyuna talep geldiğini kaydeden Büyüksoy, atölyelere bayrakçıların yanısıra, tek tek şirketler ve vatandaştan bayrak siparişi geldiğini ve bayrak atölyelerinin talebe karşılık vermek için 24 saat çalıştığını söyledi.

Çolpan bayrağın sahibi Vedat Çolpan da Galatasaray'ın Kopenhag seferinden önce binlerce bayrak ürettiğini ve hepsinin satıldığını söyledi.

Bazı müşterilerinin Galatasaray bayrağının yanısıra Fenerbahçe bayrağıda sipariş ettiğini belirten Çolpan,‘‘ Galatasarylı olan da olmayan da bayrak siparişi veriyor, belediyelerden bile sipariş alıyoruz’’ dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı