Galatasaray büyük marka

Hürriyet Haber
19.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.05.2000 - 00:01

YEREL markaların kaybolacağını söyleyerek, tartışma yaratan Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, UEFA Şampiyonu Galatasaray için, ‘‘O artık büyük bir marka. Bugün Galatasaray gibi bir marka yaratmak çok zor’’ dedi.

BİR süre önce, yerel markaların yok olacağını söyleyerek tartışma yaratan Boyner Holding Murahhas üyesi Cem Boyner, Galatasaray'ın büyük bir marka olduğunu söyledi. ‘‘Galatasaray gibi büyük bir marka yaratmak zor’’ diyen Boyner, ‘‘Galatasaray'ın başarısı, markasını önüne katmış götürüyor’’ değerlendirmesini yaptı.

Galatasaray'ın Türkiye'de Fenerbahçeliler de dahil olmak üzere herkesi heyecanlandırdığını söyleyen Boyner, ‘‘2000 senesinde Galatasaray'ın yakaladığı bu başarı ile tüm dünya artık Galatasaray adını biliyor. Şu an Galatasaray markası gibi büyük bir marka yaratmak çok zor’’dedi.

Böyle büyük bir marka yaratmanın maliyetinin ne boyutta olduğunu hesaplayamayacağını belirten Boyner şunları söyledi: ‘‘Marka oluşturmada en önemli unsur her kesime bunu sevdirmektir. Galatasaray yediden yetmişe bunu başardı. Ancak Galatasaray markasını çok sevenler olduğu gibi bir de rakipleri var. Yani, bir kutuplaşma sözkonusu. Diğer markalarda ise çok seven ve bir de kayıtsız kalan var. Bu yüzden iki marka birbirinden çok farklı. Ama Galatasaray'ın büyük bir marka olduğu gerçeğini de kabul etmek lazım.’’

ÇOCUKLAR GS'Lİ OLDU

Türkiye'de takım markasının bir araba, giysi veya parti gibi değiştirilemeyeceğini söyleyen Cem Boyner, ‘‘Bugün gençler ve küçük çocukları Galatasaray taraftarı olmaktan alıkoyamıyoruz. Elde edilen başarılar o kadar büyük boyuta ulaştı ki çocukların hemen hepsi artık Galatasaray taraftarı oldu. Galatasaray'ın kapısı açıldı ve herkesi içeriye çekiyor’’dedi.

Koyu bir Fenerbahçe tarafatarı olan Boyner sözlerini şöyle sürdürdü:

‘‘Galatasaray'ın başarı Fenerbahçeliler için bir karakter sınavı oldu. Fenerbahçeli taraftarlar bir sınavdan geçti. Fenerbahçeliler Galatasaray'ın başarısı karşısında büyük mutluluk duydular. Ancak kendi kulüplerinden hiç bir şekilde vazgeçmeyeceklerini de gösterdiler. Bugün Galatasaray'ın elde ettiği zaferi ileride oluşturmak için Fenerbahçe büyük çaba sarfetmeli.’’

16 maçta tanıtım değeri 5 milyar doları buludu

ÖNCEKİ akşam oynanan UEFA final maçının 185 ülkede yayınlanması ile, reklam değeri 4.6 milyar lira olan bir tanıtıma imza atan Galatasaray, Kophenhag'daki final gecesine gelene kadar Avrupa'da oynadığı 15 maç ile birlikte, yaklaşık 5 milyar dolarlık Türkiye reklamı yaptı. 11 Ağustos 1999 tarihinde Rapid Wien ile oynadığı Şampiyonlar Ligi ön eleme maçıyla UEFA şampiyonluğu için yola çıkan Galatasaray, Avrupa televizyonlarında 15 maçta toplam 81 bin saniye yeraldı.

Avrupa'da özel bir yayında bir saniyelik reklam bedelinin 3 bin 500 dolar olduğu dikkate alınınca, Galatasaray'ın final maçına kadar oynadığı maçlarla Avrupa televizyonlarında yeraldığı sürenin reklam bedeli de 300 milyon dolara ulaştı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı