Galata Köprüsü arapsaçı

Hürriyet Haber
21.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 21.07.1999 - 00:01

Kapakları açılamadığı için tersanede üç geminin mahsur kaldığı Galata Köprüsü sorunu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) bakım ve onarım için gerekli ‘parayı kimin vereceği’ konusunda anlaşamamaları nedeniyle çıkmaza girdi.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın, geçen ay düzenlediği basın toplantısında Hürriyet'in sorusu üzerine, Galata Köprüsü sorununun çözülmesi için tarafları biraraya getirdiklerini ve ‘müjdeli haberi’ yakında kamuoyuna açıklayacaklarını söylemişti. Ancak ‘malsahibi’ konumundaki İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, kapakların bakım ve onarımı için gerekli 30 milyon markı ödemekten kaçınması nedeniyle, çözüm yolunda ilerleme sağlanamadığı öğrenildi. Hürriyet'e bilgi veren yetkililer, Karayolları'nın köprüyü malsahibi konumundaki İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne teslim etmek istediğini belirterek, ‘‘Ancak Belediye almıyor. 'Köprüyü tamamen bitirin, bakım onarımını yapın, hukuki ihtilafları giderin öyle alalım' diyorlar’’ dedi. Karayolları'nın da böyle bir öneriyi kabul edemeyeceğini belirten yetkililer, şu değerlendirmeyi yaptı:

‘‘Belediye, 'Parayı İller Bankası versin' diyor. Ama İller Bankası da parayı veremiyor. Çünkü bunun için Belediye Meclisi'nin bir yetki kararı alması lazım. Belediye Meclisi de bu kararı almıyor.’’

Prosedüre göre, İller Bankası'nın köprünün bakım ve onarımı için kaynak verebilmesi, ancak Belediye Meclisi'nin alacağı bir yetki kararıyla mümkün. Bu kararda Belediye Meclisi'nin, İller Bankası'ndan kendi adına Karayolları'na para aktarmasını talep etmesi gerekiyor. Ancak İller Bankası'nın İstanbul Belediyesi için Karayolları'na aktardığı parayı, daha sonra Belediye'nin gelirlerinden mahsup etmesi gerekiyor. Sorunun bu noktada düğümlendiğine dikkat çeken yetkililer, ‘‘Belediye de gelirlerinin azalmasını istemediği için böyle bir yetki kararı almaktan kaçınıyor’’ dedi.

STFA-Thyssen konsorsiyumunca yapılan Galata Köprüsü'nün ‘kesin kabulü’ , trafiğe açılmasına rağmen, hukuki ihtilaflarının bir türlü bitmemesi nedeniyle yıllardır yapılamıyor. Kesin kabulün yapılamaması, köprünün bakım ve onarımının ihmal edilmesine yol açtı. Kapakların bakım ve onarımı için gerekli 30 milyon mark sağlanamadığı için kapakların açılması, büyük bir tehlike arzediyor. Bu tehlike nedeniyle, köprünün arkasındaki tersanede yapımı tamamlanan üç gemi mahsur kalmış durumda.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı