Fuarcılık 1 milyar dolarlık sektör oldu

Hürriyet Haber
29.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 29.07.2012 - 12:54

Türkiye’de 2011 yılında 425 fuar düzenlenirken, 2 milyon 400 bin metre kareye yakın alan tahsis edildi, bu büyüklük Bartın ve Yalova illerinin toplam yüzölçümlerinden daha büyük bir alana karşılık geliyor.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) verilerine göre, 2012 yılında da fuarcılık büyümeye devam ediyor. 2011 yılında yabancı  katılımcıların hizmetine sunulan stant alanı da 138 bin 244 metrekare oldu. CNR Holding İcra Kurulu Üyesi Özhan Carda, fuarları en büyük pazarlama mecrası olarak  nitelendirerek, “Fuar endüstrisi dünya genelinde 500 milyar doları aşan bir pazar büyüklüğüne ulaşmış bulunuyor, Türkiye’de ise fuar sektörünün doğrudan  yarattığı katma değer yıllık 1 milyar dolar civarında” dedi. Türkiye’de yılda irili ufaklı 400’ü aşkın fuarın düzenlendiğini, 150 dolayında da fuar firması bulunduğunu dile getiren Carda, “Fuarların büyüklüğüne bağlı olarak değişmekle birlikte bir fuarda kurulum, stant hizmetleri, teknik ekibi ve destek unsurlarıyla 2000’in üzerinde kişi görev alıyor” diye konuştu.

Sektör doğuya kayıyor

Sektörün Avrupa merkezli ekseninin doğuya kaydığını savunan Carda, “Türkiye, 600 milyar doları aşan mal hareketliliğinin bulunduğu doğu ile batı koridorunda önemli bir konumda. İstanbul bir fuar merkezi olarak öne çıkmaya başlıyor” ifadelerini kullandı. Türkiye’de geçtiğimiz yıl en çok fuarın düzenlendiği il 204 fuar organizasyonu ile İstanbul olurken, bu ili 27’şer fuar ile Bursa ve İzmir takip  etti. Bu illeri 24 fuarla Ankara izlerken, turizm sektörü ile ön plan çıkan Antalya’da 23 fuar organizasyonu yapıldı. Diyarbakır ise, 2011 yılında gerçekleştirilen 12 fuar organizasyonu ile bölgesinde en çok fuarın düzenlendiği il konumunda bulunuyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı