Fransız öpücüÄŸü Türk markası oldu

Güncelleme Tarihi:

Fransız öpücüğü Türk markası oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 19, 2005 00:00

Fransız öpücüğü anlamına gelen Ä°ngilizce French Kiss sözü marka oldu. 30 yıldır gecelik ve pijama üreten Aysa Tekstil’in kurduÄŸu markanın hedef kitlesi 15-35 yaÅŸ arası genç kadınlar. Tasarımcısı Banu Bora ‘Bu markanın ruhu yeniyetme’ diyor.Koleksiyonun genel hatlarını renkli-çiçekli iç çamaşırları, fistolu etekler, dantelli pijamalar, kadife eÅŸofmanlar oluÅŸturuyor. French Kiss pijamaları yatarken de, evde aylaklık ederken de, sinemaya giderken de giyilebiliyor. Bedenler XS’dan baÅŸlıyor. Bazı modellerde XL var bazılarında yok. Haftaya ilk maÄŸaza BaÄŸdat Caddesi’nde açılıyor. Yakın zamanda NiÅŸantaşı, Bodrum, Antalya ve Marmaris’te de karşınıza çıkacaklar. French Kiss markasının yaratıcısı Aysa Tekstil 30 yıllık bir geçmiÅŸe sahip. Nurettin ve Günay Erçin çiftinin kurduÄŸu ÅŸirket Türkiye’nin ilk gecelik üreticilerinden biri. Firma 1988’den beri Triumph, Calida, Schiesser, Natori gibi dünyaca ünlü yabancı markalar için üretim yapıyor. Geçen yıl bu gidiÅŸe bir dur demeye, kendi markalarını yaratmaya karar verdiler. Fikir ailenin sivri çocuÄŸu Sadettin Erçin’den çıktı, karısı Gamze Erçin ile birlikte marka yaratmak için kolları sıvadı. Gamze Hanım hikayeyi şöyle özetliyor: ‘Marka olmak için olmazsa olmaz ÅŸartın iyi bir tasarımcıyla çalışmak olduÄŸunu biliyorduk. Bir arkadaşımızın aracılığıyla Banu Bora ile tanıştık. Uzun uzun konuÅŸtuk, tartıştık, anlaÅŸtık. Sadettin, ben ve Banu bir hayal kurduk ve bu hayal önümüzdeki hafta maÄŸazamız açılınca gerçek olacak.’Sadettin ve Gamze Erçin’le tanıştığı sırada Banu Bora, Boyner Holding’deki görevinden yeni ayrılmıştı. Kendine ait bir tasarım ofisi kurmak üzereydi. Ä°lk müşterisi Erçin ailesi oldu. Banu Bora, kendi adını verdiÄŸi tasarım ofisini heyecanla anlatıyor: ‘Endüstriye tasarım desteÄŸi vermek için yola çıktım. Ä°tinayla konsept belirlenir, marka yaratılır.’ SUTYEN SUTYEN Ä°HTÄ°YACINI KARÅžILAMIYOR GÖMLEĞİ YA DA ÅžORTU TAMAMLIYORGamze Erçin ve Banu Bora markayı yaratırken neredeyse 24 saatlerini birlikte geçirmiÅŸler. Fuar fuar, ülke ülke dolaşıp, gerektiÄŸinde aynı yatakta yatmışlar. ‘Bütün taÅŸları elbirliÄŸiyle yerine oturttuk’ diyorlar. Åžu soruyla yola çıkmışlar: ‘Piyasada ne eksik?’ Eksik olanı nasıl bulduklarını anlatmaya Banu Bora baÅŸlıyor: ‘Ben kendi hayatımdan yola çıktım. Etrafımdaki insanları, arkadaÅŸlarımı gözlemledim. Bence tasarım, eksikliÄŸi estetik çerçevede gidermek anlamına geliyor. Aysa Tekstil Türkiye’deki en iyi gecelik üreticilerinden biriydi. Ama French Kiss yalnızca bir gecelik markası olamazdı. Çünkü artık hiç birimiz gecelik ve pijama almak için alışveriÅŸe çıkmıyoruz. Herhangi bir tişörtle uyuyoruz. Onu evin içinde yatarken de giyiyoruz, markete de giyiyoruz, eve misafir geldiÄŸinde de aynı tişörtle karşısına rahatlıkla oturabiliyoruz. Böyle daha modern hissediyoruz kendimizi. Bu noktadan hareket ettik. Dışarıda da giyilebilecek ev giysileri tasarladım. Göstermek için giyilen bir koleksiyon yaptım. Bugüne kadar iç giyim ve pijama gizliydi. French Kiss ürünleri hem evde hem dışarıda giyilebilecek.’ Markayı anlatmaya Gamze Erçin devam ediyor: ‘Bizde bu yatarken giyilir bu çalışırken gibi bir ayırım yok. Bizim sutyenimiz sutyen ihtiyacını karşılamak için deÄŸil zaten. GömleÄŸi ya da ÅŸortu tamamlıyor.’ Markanın ismi en son koyulmuÅŸ. Öyle uzun uzun düşünüp taşınmamışlar. Sadettin Bey bir beyin fırtınası sırasında ‘French Kiss olsun’ demiÅŸ. Markanın hedef kitlesi 15-35 yaÅŸ arasında deÄŸiÅŸiyor. Ama maÄŸazanın kapıları herkese açık. French Kiss’teki fiyat yelpazesi epey geniÅŸ. 9 YTL’ye de bir külot alabilirsiniz 30 YTL’ye de. Fiyatlar kullanılan kumaÅŸlara ve aksesuvarlara baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸiyor. KELEBEK MÄ° OLMAK Ä°STERSÄ°NÄ°Z BAKÄ°RE MÄ°? French Kiss koleksiyonu 6 line’dan oluÅŸuyor. Be a ranch bebe (Çiftlik bebeÄŸi olmak) Kısa kot eteklerle kombinlenen dantel üstler, Western eteklerBe a boyfriend (Erkek arkadaÅŸ olmak) Erkek arkadaşın üzerinden alıp giymiÅŸsin gibi tasarımlar. Çizgili pijamalar, boxer’lar, koton atletler...Be a vintage queen (Eski zaman kraliçesi olmak) Danteller, nostaljik çizgiler...Be a butterfly (Kelebek olmak) Pastel renkler, romantik baskılar...Be a virgin (Bakire olmak) Pembeli beyazlı, mavili beyazlı pötikareli iç giyim...Be a beach babe (Plaj bebeÄŸi olmak) Rengarenk etekler, plaj çantaları... Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!