Fransız Jacadi ilk mağazayı açtı ‘çok çocuk’la heveslendi

Demet CENGİZ BİLGİN
02.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 01.10.2011 - 22:12

Çocuk giyiminde dünyanın önde gelen markaları arasında yer alan Fransız Jacadi, Akmerkez’de mağaza açarak Türkiye pazarına girdi. ID Group Uluslararası Franchise ve İş Geliştirme Direktörü Firo Djavanshir, “Çok çocuk yapılan Türkiye ideal pazar” dedi.

OKAIDI, Veronique Delachaux gibi çocuk giyim alanına odaklanan, 1 milyar Euro’ya yakın ciroya sahip Fransız ID Group Türkiye pazarına Premium çocuk markası Jacadi ile girdi. ID Group Uluslararası Franchise ve İş Geliştirme Direktörü Firo Djavanshir, toplamda 1200 mağazalı bir grup olduklarını belirterek, “Orta gelir grubuna hitap eden Okaidi, lokomotif markamız. 800 civarında mağazası var. Tüm dünyada 350 mağazası olan Jacadi ile Türkiye’ye geldik. Türkiye faaliyette bulunduğumuz 65’inci ülke oldu” dedi.

Onlarca talip çıktı

Türkiye’ye 5 yıldır gelmek istediklerini, temsilcileri olmak isteyen onlarca şirketin müracaat ettiğini söyleyen Firo Djavanshir, şöyle konuştu: “Çok sayıda görüşme yaptık ama hiçbir taliple uyum sağlayamadık. O kadar çok talep geldi ki 2 yıl önce Türkiye operasyonunu askıya almaya karar verdik. Bir mola verelim, dinlenelim istedik. Sonra kapımızı 4 güzel hanım çaldı. Her şey en baştan çok iyi gelişti. İpek Dedeman, Selin Habbab Özkaynak, Aslı Aslan Korur ve Lübnanlı Carol Karam’ın kurduğu Dorimu ile Türkiye’ye geldik” diye konuştu.

Herkes evli ve çocuklu

İlk mağazayı Akmerkez’de açmaktan mutluluk duyduklarını belirten Djavanshir, Türkiye pazarının önemini şöyle anlattı: “Muazzam genç bir nüfus. Herkes evleniyor ve çocuk yapıyor. Ama mesele sadece bu değil. Müthiş bir gelişim var Türkiye’de. 10 yıl öncesiyle kıyaslıyorum… İlk kez 30 yıl önce gelmiştim. İnanılmaz bir fark var. Sadece İstanbul, Ankara gibi büyük şehirler değil onları takip eden orta büyüklükteki şehirler de çok cazip. 3-4 yıla kadar o şehirlerdeki gelişime şahit olacaksınız. Ayrıca şu anda kiralar da çılgınca değil.”

Yüzde 1 bize yeter

Avrupa’da sadece Fransa ve İrlanda’da nüfusun arttığını Türkiye’de nüfus artışının sürekli devam ettiğini vurgulayan Djavanshir, şunları dile getiriyor: “Jacadi için Türkiye nüfusunun yüzde 1 nüfusu bile bize yeter. Orta gelir grubuna hitap eden Okaidi’nin ilk mağazasını ise gelecek hafta açacağız. Çok daha rekabetçi fiyatları var. Okaidi’de ise nüfusun yüzde 5-10’u bize yeter. Çok ilgi çekeceğini düşünüyorum.”

Cazibemizi yitirmeyeceğiz

Gelecek planlarına ilişkin olarak ise temkinli konuşan Djavanshir, şunları dile getirdi: “İlk mağazanın başarısı bize büyük enerji verecek. Jacadi’de çok yayılırsak cazibemizi yitiririz. Bu markada toplam 5-6 yılda 10-12 mağaza yeterli olacaktır. Okaidi ise 5 yılda 25-30 mağazaya ulaşabilir. Arabistanda yarısı şehirde yarısı çölde yaşayan 20 milyon nüfus var. Ama 35 mağazamız var.”

Market değiliz iklimi anlamak isteriz

“BİZİM derdimiz satmak değil. Satmak kolay iş” diyen Firo Djavanshir, şöyle devam etti: “Biz bulunduğumuz ülkedeki insanları ve iklimi anlamaya çalışıyoruz. Biz bir süpermarket değiliz. Jacadi, Premium segmente odaklanan, tüketiciye hizmeti ve onlarla ilişkiyi en yüksek seviyede tutan bir markadır. Farkı yaratan bizim oradaki satış elemanımızdır.”

Güçlü rakipler var

FIRO Djavanshir, Türkiye’de çocuk giyimde çok başarılı yerli markalar olduğunu belirterek, “Türkiye’de LC Waikiki ve Wenice gibi çocuk markalarını gezdim. Çok başarılılar. İşi biliyorlar, üretimleri var. Türk markalarla rekabet kolay olmayacak. Rekabet zor olacak ama biz de iyi olmak zorundayız” dedi.

Eskiden Türkiye’de çok üretim yaptırırdık

TASARIM ve organizasyon tamamen Fransa’dayken, herkes gibi kendilerinin de dünyadaki üretici ülkelerden tedarik sağladıklarını anlatan Firo Djavanshir, üretimle ilgili şöyle konuştu: “Türkiye’de bir 10 yıl öncesine kıyasla çok daha az üretimimiz var. Türkiye’de üretim çok gelişti ama tüm kumaşlara ulaşamamak büyük sorun ve işçilik maliyetleri de çok arttı. Ayrıca Türkiye’de çocuk ve yetişkin için üretim maliyetleri aynı. Daha az kumaş ve malzemenin kullanıldığı çocuk giyimde üretim fiyatları daha düşük olmalı. Çin, Tayland, Bangladeş, Madagaskar ve Hindistan gibi ülkelerde üretimimiz var. Üretim konusunda ciddi hassasiyetlerimiz var. Bir çocuk markası asla başka çocukların elinde üretiliyor olamaz. Üretimimizde çocuk işçi olmamasına çok özen gösteririz. Sürekli denetimler yaparız. Bunun yanında çalışan koşulları, çevreye saygı ve kalite konusunu da didik didik ederiz. Pek çok ülkede çocuklarla ilgili vakıf ve kurumlarla işbirliği yapıp, çocuklara yönelik programları, kampanyaları destekliyoruz.”

Türk kadını da çocukları da şık

TÜRKİYE ve Avrupa pazarını kıyaslayan Firo Djavanshir, şu tespitlerde bulundu: “Türkiye’de okullarda forma giyildiği için çocuk giyim pazarı sınırlı kalıyor. Yanlış bir tespitte bulunmak istemem ama Türkiye’de –en azından benim bulunduğum ve gördüğüm yerlerde- ebeveynler çok şık. Özellikle kadınlar çok zevk sahibi. Not verecek olsam Türk kadınına A plus verirdim. Jacadi’nin hitap ettiği sosyo-ekonomik sınıfta çocuk giyim zevkinde bir fark yok.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı