Fransa, Adanalı Temsa’nın ’1 numarası’

Emre ÖZPEYNİRCİ
19.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.08.2006 - 09:31

Temsa’nın Adana’daki tesislerinde Türk markası olarak doğan otobüslerin en büyük pazarı Fransa oldu. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan 4 yıl içinde otobüs üretiminde önemli bir yol katettiklerini belirterek, "Bugün dünyanın 32 ülkesinde Temsa bayrağı sallanıyor.

Elimizde bir Türk markası var. Biz 4 yılda bu markayı yarattık. Artık milli bir davamız var. Heyecan var. Kalıcı olmak bizim elimizde" dedi.

TÜRKİYE’deki Mitsubishi otobüslerinin temsilcisi olarak faaliyete başlayan Sabancı Grubu şirketlerinden Temsa, 4 yılda Avrupa’nın en önemli otobüs markalarından biri haline geldi. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, 4 yıl gibi bir sürede otobüs alanında bir Türk markası yarattıklarını belirterek, "Temsa markası 2002’de doğdu. Artık bizim milli bir davamız var. Biz dünyanın en büyük bağımsız otobüs üreticisi olmak istiyoruz" dedi. Buldurgan, Temsa’nın Adana’da doğduğunu ama bugün bir numaralı pazarının ise Fransa olduğunu da söyledi. Temsa, 20-28 Eylül’de Hannover’de 61’incisi düzenlenecek dünyanın en büyük ticari araç fuarı IAA’da sergilenecek yeni modellerini dün İstanbul’da düzenlediği bir basın toplantısıyla tanıttı. Toplantıda konuşan Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, 4 yıl içinde otobüs üretiminde önemli bir yol katettiklerini belirterek, "Bugün dünyanın 32 ülkesinde Temsa bayrağı sallanıyor" dedi.

MÜŞTERİLERİN AYAĞINA GİTTİK: 2000 yılında 2 adet olan otobüs modellerinin bugün 8’e çıktığını kaydeden Buldurgan şunları söyledi: "Elimizde bir Türk markası var. Biz 4 yılda bu markayı yarattık. Artık milli bir davamız var. Heyecan var. Kalıcı olmak bizim elimizde." 4 yılda bir Türk markasını müşterinin ayağına giderek yarattıklarını söyleyen Buldurgan, başarılarının ardında tüm otobüslerini müşterilerinin isteği doğrultusunda yaratmak olduğunu ifade etti. Adana’da doğan Temsa markası otobüslerin yurtdışında büyük başarı kazandığını söyleyen Buldurgan, "Biz Türkiye’nin çevre ülklerine satış yapmıyoruz. Avrupa’nın en önemli ülkelerinde varız. Bugün bir numaralı pazarımız Fransa" dedi.

60’INCI BÜYÜK İHRACATÇIYIZ: Temsa’nın İSO raporunda Türkiye’nin 58’inci büyük sanayi şirketi olduğunu kaydeden Buldurgan, asıl önemli olanın ise 2002 yılında ihracata başlamalarına rağmen bugün Türkiye’nin 60’ıncı büyük ihracatçı şirketi olduklarını söyledi. Adana’nın da en büyük şirketi olduklarını söyleyen Buldurgan, "Dün başladık buraya geldik. 4 yıla sığan bir sıçrama. Çok çalışıldığı takdirde bunun elde edilebileceğini gösterdik. Bu başarıda önemli mesajlar var" diye konuştu. Buldurgan, Temsa’nın 2000 yılında 11 milyon dolar olan ihracatının, milat olarak gördükleri 2002’de 36 milyon dolara çıktığını hatırlatarak, "2005 yılında bu rakam 130 milyon dolara çıktı. 2006 hedefimiz ise 160 milyon dolar. İlk 6 ayda ihracatımız geçtiğimiz yıla göre yüzde 60 büyüyerek 64 milyon dolardan 102 milyon dolara çıktı. Biz ürettiğimiz 100 otobüsün 74’ünü ihraç ediyoruz. Bu oranı artırmak için çalışıyoruz" dedi. 2006 yılında 1000’in üzerinde midibüs ve otobüs ihracat edeceklerini de kaydeden Buldurgan, Avrupa’da yüzde 10’luk bir pazar payına sahip olduklarını söyledi. 6 ay önce açıkladıkları 1 milyar dolarlık ciro hedeflerinini aynı kararlılıkla sürdüğünü de kaydeden Buldurgan, bu hedefe 2010 yılında ulaşmak istediklerini yineledi.

4 YIL SONRAYI HAYAL EDİN: Temsa’da 4 yıldır Otobüs Tasarım Danışmanlığı yapan Bob Lee ise Temsa’nın hedefinin dünyanın bağımsız bir numaralı otobüs şirketi olduğunu söyledi. 4 yıl önce Temsa’nın Safari olmak üzere sadece 1 aracı olduğunu anlatan Lee, "Tek bir ürünle Avrupa’da başarı sağlayamazdık. Bugün 10 modelimiz var. Temsa’nın 4 yıl gibi kısa bir sürede geldiği noktaya bakarak, 4 yıl sonra geleceği noktayı hayal edin" şeklinde konuştu.

Paslanmaz çelikten otobüs

TEMSA, bu yıl 61’incisi gerçekleştirilecek IAA Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı’nda sergileyeceği ve kendi markasını taşıyan araçlarını fuardan önce Hilton Convention Center’da tanıttı. Hannover Fuarı’ndaki 1500 metrekarelik standının aynısını İstanbul Hilton Convention Center’da kuran Temsa, Metropol, Euro 5 DAF motorlu Tourmalin Intercity, Man Euro 4 motorlu Diamond, Opalin ile Türkiye’de ilk kez paslanmaz çelikten üretilen Safari HD ve Safari RD modellerini sergiledi. Buldurgan, paslanmaz çelikten otobüs üretme fikrinin yurtdışında müşterilerinin talepleri doğrultusunda gerçekleştiğini de söyledi.

İhracatta Mercedes’le yarışıyor

TEMSA, 4 yılda otobüs alanında elde ettiği başarıyla bugün dünyaca ünlü firmalarla rekabet eder hale geldi. Avrupa’nın otobüs üretim üssünü Türkiye’ye kaydıran Mercedes, 2005 yılında Türkiye’den 1536 adet otobüs ihraç ederken, Temsa ise 1000 adetlik bir ihracata ulaştı. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan’ın ihracatta büyümek istediklerini belirtmesi, kısa sürede büyük rakipleriyle başa baş bir mücadele gireceklerinin sinyalini verdi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı