Fransa 98 biletleri Avrupa'yı karıştırdı

Hürriyet Haber
26.04.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünya Kupası teknoloji sponsorları Londra'da tanıtıldı. Toplantıda ‘‘Fransa 98 biletleri kavgası’’ da iyice su yüzüne çıktı. Avrupa Konseyi Ticari Rekabet Komisyonu'ndan Karel Van Miert, ‘‘Fransa'nın biletleri sadece kendi vatandaşlarına satması, nüfuzun kötüye kullanılmasıdır’’ dedi.

Avrupa ülkelerinde ‘‘Fransa 98 bileti krizi’’ çıktı. Avrupa ülkeleri, maç biletleri yüzünden birbirine girdi. Maç biletlerinin çoğunu kendi vatandaşlarına pazarlayan Fransız Orfanizasyon Komitesi, Avrupa Konseyi'nden ‘‘Bu, Avrupa Topluluğu kanunlarına aykırı’’ uyarısı aldı. Fransa, bunun üzerine biletleri acilen telefonla pazarlamaya kalkışınca ortalık iyice karıştı. Avrupa Konseyi Ticari Rekabet Komisyonu'ndan Karel Van Miert, Fransa'nın davranışının AT yasaları nezdinde ‘‘nüfuzun kötüye kullanımı’’ sayılacağını belirterek, Fransa'nın Komisyon tarafından, şampiyona gelirlerinin yüzde 10'u oranında cezalandırılabileceğini söyledi. Kalan 110 bin bilet için Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden 20 milyonun üzerinde telefon gelmesi üzerine, Avrupa'daki telefon iletişimi aksadı. Telefonla bilet almak isteyen Hollandalı taraftarlar ise Fransa'ya hiç ulaşamadı.

TEKNOLOJİ TANITIMI

Yaşanan bilet karmaşası, Dünya Kupası teknoloji sponsorlarının tanıtıldığı Londra'daki basın toplantısının kulislerinde de en çok konuşulan konuydu. Fransız Organizasyon Komitesi, Enformasyon Teknolojileri Direktörü Philippe Verveer, bilet satışlarında Fransızların kayırılması gibi bir durumun kesinlikle söz konusu olmadığını iddia ederken, teknoloji sponsorlarından France Telecom'dan Fabrice Bageault, Hollanda dışındaki ülkeler için Fransa'yla telefon bağlantısı kurmakta bir sorun yaşanmadığını iddia etti. Basın toplantısında, çeşitli ülkelerin gazetecileri tarafından yöneltilen sorulara verilen cevaplar, dev organizasyonun teknoloji sponsorluğunu üstlenen Hewlett Packard, France Telecom, Sybase ve EDS firmalarının Fransa 98 için hazır olduklarını, ancak Fransa Organizasyon Komitesi'nin teknolojinin son olanaklarını kullanmaya fazla istekli olmadığı izlenimini doğurdu. Organizasyon Komitesi'nin fazla önemsemediği konuların başında ise İnternet geliyordu. Teknoloji Direktörü Verveer, gazetecilerin ‘‘biletlerin neden İnternet üzerinden de satılmadığı’’ yönündeki sorularına net bir cevap veremezken, ‘‘Fransa 98 boyunca yayın yapacak olan ‘France98' İnternet sitesinin (http://www.france98.com), şampiyonanın ardından açık tutulup tutulmayacağı’’ sorusunu olumsuz yanıtladı.

Fransa 98’in Teknoloji Sponsorları

HEWLETT PACKARD:

Dünyanın en büyük bilgisayar üreticilerinden Hewlett Packard, Dünya Kupası boyunca kullanılacak olan Enformasyon Teknolojileri altyapısında kullanılacak tüm kişisel bilgisayarlar, taşınır bilgisayarlar, yazıcılar, tarayıcılar, sunucu bilgisayarlar (Unix ve NT), routerlar, DAT sürücüleriyle optik ‘jukebox’ları temin ediyor.

SYBASE:

Yazılım firması Sybase, Fransa 98 için hazırlanan İnternet sitesinden sorumlu. Hergün milyonlarca kere ziyaret edilmesi beklenen ve sürekli büyüyen, dev bir aktif veritabanının kusursuz yönetimini gerektiren bu muhteşem sitenin yanı sıra şampiyonanın belkemiğini oluşturan intranet de Sybase'in sorumluluğunda.

FRANCE TELECOM:

France Telecom, dünya kupasının telekomünikasyon altyapısından sorumlu. Maç naklen yayınları, ses, görüntü ve data iletimi yine France Telecom tarafından özel olarak kurulan telekomünikasyon altyapısı üzerinden aktarılacak.

EDS:

ABD 94'ün de resmi sponsoru olan EDS'nin bu organizasyondaki başarısı, Fransa 98'in de ‘‘Enformasyon Teknolojileri Servis Sağlayıcısı’’ sponsoru olmasını sağladı. EDS, Fransa 98'e enformasyon teknolojilerinin çok çeşitli alanlarında danışmanlık yapıyor.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı