Formula 1'in lastikleri Türkiye'de üretilecek

Hürriyet Haber
06.05.2011 - 16:20 | Son Güncelleme: 06.05.2011 - 16:20

Pirelli Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Marco Tronchetti Provera, Türkiye ile büyüdüklerini belirterek, “Türkiye ile büyümeye de devam etmek istiyoruz” dedi.

Pirelli'nin 2011-2013 yılları arasında tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek verdiği Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda pilotlar, “Şampiyonların Fabrikası” olarak anılan Türk Pirelli İzmit Fabrikası'nda üretilen lastiklerle mücadele edecek. Pirelli'nin Formula 1 lastiklerinin üretimine ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Provera, İzmit'teki tesislerinin, sadece sportif kullanım amacına yönelik lastiklerin üretiminde değil, grubun ticari gelişim stratejilerinde de oynadığı role dikkati çekti.

Provera, en son buraya geldiğinde “50 yıl sonrasında bu ülkede kalıcı olmaya devam edeceklerini, iyi günde de, kötü günde de bu ülkede kalmaya niyetleri olduğunu” söylediklerini belirterek, “Türkiye ile büyüdük, Türkiye ile büyümeye de devam etmek istiyoruz” dedi.

Formula 1 ürünlerini Türkiye'de geliştirmeyi başardıklarını ifade eden Provera, “Türkiye'deki işçilerimizin kalitesinden, know-how'dan, İzmit'teki teknolojiden dolayı bunu başarabildik. Milano'da araştırmayı, ARGE'yi yapıyoruz, ancak üretimi Türkiye'de gerçekleştiriyoruz. Sadece Formula 1 lastiklerini üretmiyoruz, Türkiye'de motor sporları için 250 bin lastik üretiyoruz. Bu üretimin 50 bini Formula 1 lastikleridir” diye konuştu.

Türkiye'deki yatırımlarının kendileri için çok önemli olmaya devam ettiğini vurgulayan Provera, Türkiye'deki fabrikalarının dünyadaki en büyük fabrika olduğunu, bin 100 kişinin çalıştığı fabrikada kamyon ve otomobil lastiği ile çelik kordon üretimi yaptıklarını, burada üretilen ürünlerin Batı Avrupa'ya da satıldığını bildirdi.
Provera, “Türkiye'deki üretimin kalitesi, dünyadaki kaliteyi yansıtacak düzeydedir. Türkiye'de son 10 yılda yaptığımız yatırımlar 250 milyon avroyu aşmış durumdadır. Bu yıl otomobil ve kamyon lastik üretimine 30 milyon avro, çelik kord üretimine de 5 milyon avro yatırım yaptık” dedi.

Türkiye'deki faaliyetlerinin devam ettiğini belirten Provera, ürünlerinin kalitesinin dünya çapında kabul gördüğünü ve bilindiğini ifade etti.

"BÜTÜN TAKIMLAR, BÜTÜN PİLOTLAR ÜRETTİĞİMİZ LASTİKLERDEN ÇOK  MEMNUNLAR”

Marco Tronchetti Provera, Formula 1'in kendileri için çok heyecan verici olduğunu dile getirerek, bir yıldan kısa bir süre önce sözleşmeyi imzaladıklarını, 9 ayda ilk Formula 1 yarışlarına lastikleri yetiştirebildiklerini, Formula 1'den sorumlu ekipte yüzlerce kişinin çalıştığını anlattı.

Provera, “Formula 1'in heyecanının çevresinde biz de varız. Sözleşmeyi imzaladığımızda 23-25 tur dayanacak lastik üretmemiz istenmişti. Lastiğin hem çok erken yıpranmaması hem de çok uzun süre dayanıklı olmaması gerekiyor. Bu da hiç kolay değil. Ama Pirelli bunu başardı. En talepkar müşterinin bile taleplerini karşılayabilecek özelliğe sahibiz. Bütün takımlar, bütün pilotlar ürettiğimiz lastiklerden çok memnunlar, çok heyecan duyduklarını söylüyorlar. Bu çalışmamız devam edecek” şeklinde konuştu.

Şu ana kadar çok başarılı olduklarını, gelecekte çok daha heyecanlı günlerin kendilerini beklediğini ifade eden Provera, “Şirketimizin Türkiye'deki varlığını çok büyük bir fırsat olarak görmeye devam ediyoruz” dedi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Provera, 50 bin adetlik lastiğin geri dönüşümünün ne olduğunun sorulması üzerine, bunun 16 milyon avroluk bir gelire tekabül ettiğini, rakamın Formula 1 için üretilecek lastiklerin bedelini karşılayacağını, bu reklam sayesinde ürünlerinin kalitesini herkese gösterme fırsatına sahip olacaklarını söyledi.

Provera, bir Formula 1 lastiği geliştirmek için kullanılan 100'den fazla bileşen olduğunu, ortalama bir lastiğin i35 bileşenle üretildiğini bildirdi.
Toplantıda daha sonra, sanatçı Halit Ergenç, İzmit fabrikasında üretilen 10.000'inci Pirelli Formula 1 lastiğini görücüye çıkardı. 10 bin numaralı F1 PZero, İzmit fabrikasının F1 üretim departmanı çalışanı tarafından sembolik olarak Provera'ya teslim edildi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı