Formula 1 Türkiye’nin adı, 3 yıl için PO’nun

Emre ÖZPEYNİRCİ
06.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Petrol Ofisi, Formula 1 Türkiye Grand Prix’ine üç yıllığına isim sponsoru oldu. Petrol Ofisi, bu anlaşma için yılda 3 ila 5 milyon dolar arasında bir ücret ödeyecek. İstanbul Park pistinde yapılacak Formula 1 organizasyonunun ismi üç yıl boyunca "Formula 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix" olacak.

PETROL Ofisi, dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1’in Türkiye Grand Prix’ine üç yıllığına isim sponsoru oldu. Türkiye’nin motorsporları alanındaki en büyük sponsorluk anlaşmasına imza atan Petrol Ofisi, bu anlaşma için yılda 3 ila 5 milyon dolar arasında bir ücret ödeyecek. İstanbul Park pistinde yapılacak Formula 1 organizasyonunun ismi üç yıl boyunca "Formula 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix" olacak.

ULUSLARARASI OLMAK İSTİYORUZ: Çırağan Sarayı’nda yapılan basın toplantısında konuşan Petrol Ofisi Genel Müdürü Jan Nahum, Formula 1’in isim hakkını 2006 için aldıklarını ifade ederek, "Organizasyonun adı 2006’da ’Formula 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix’si olarak tescil edildi ve takvime konuldu. 3 yıllık bir anlaşma imzaladık. Ama istersek 1 yıl sonra anlaşmadan çıkabiliriz" diye konuştu. Nahum, Petrol Ofisi’nin bu proje ile ulusal sorumluluk alanını genişlettiğini vurgulayarak, "2006’dan itibaren Formula 1’de Petrol Ofisi’nin olması uluslararası /images/100/0x0/55eb3d45f018fbb8f8b44d17alanda tanıtımına yardımcı olacaktır. Ayrıca bir Türk markasının böyle bir organizasyonda yer alması Türkiye’nin yurtdışındaki algısını da güçlendirecektir" dedi.

PETRONAS’I F1’LE TANIDIK: Petrol Ofisi’nin uluslararası hedeflere ulaşması için Formula 1’in büyük katkı sağlayacağını belirten Nahum, "Bugün Petronas markasını Formula 1 ile tanıdık. Uluslararası boyuta taşınmasını sağladı. Formula 1 bizim içinde uluslararası hedeflerimizi gerçekleştirmemizde etkili olacak" diye konuştu. Bir gazetecinin ’Petronas’ın F1’de takımı var sizin böyle bir planınız var mı’ sorusuna ise Nahum, "Bir Türk takımının ve pilotunun bu organizasyonda bir şekilde yer alması konularında da ciddi çalışmalar yapmaktayız. Belki kısa zamanda değişik oluşumlarla karşınıza çıkabiliriz" cevabını verdi.

HAVACILIK VE DENİZCİLİK: Nahum, Türkiye’de Petrol Ofisi’nin yüzde 39’luk pazar payı ile lider marka olduğunu ifade ederek şöyle konuştu: "Biz Türkiye’de büyüyeceğimiz kadar büyüdük. Artık uluslararası atılım yapmak istiyoruz. Bu atılımları havacılık ve denizcilik alanında yapacağız. Bu alanlarda uluslararası olmak istiyoruz."

BOĞAZDA GEYİK YAPARKEN: Formula 1 Derneği Kurucu Üyesi Nuri Çolakoğlu ise 17-18 yarıştan sadece 7’sinin adının yanında bir marka olduğunu ifade ederek, " İlk defa bir Türk markası giriyor ve Petrol Ofisi Formula 1’in yanında yer alıyor. Bütün dünyada tanınmasının yanı sıra Türkiye’de Formula 1 izlenmesi bakımından da bu çok önemli" şeklinde konuştu. Çolakoğlu, hayallerinin sırayla gerçekleştiğini belirterek şöyle konuştu: "Bundan 10 sene önce 8-10 arkadaş boğaz kıyısında oturup geyip yaparken, Formula 1’i Türkiye’ye getirmeyi hayal ediyorduk. Bu hayali 2005’te gerçekleştirdik. İkinic hayalimiz bir Türk markasının isim hakkını almasıydı. Bu da Petrol Ofisi ile gerçekleşti. 3’üncü hayalimiz ise bir Türk yarışçının Formula 1’e katılması. Tüm bunlar Türkiye’nin imajının dünyada gelişmesini sağlayacak."

TÜRKİYE Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Mümtaz Tahincioğlu ise bu sponsorluk anlaşmasıyla bir Türk markasının Formula 1’e damgasını vurduğunu söyledi. Tahincioğlu, bugüne kadar Formula 1’de isim hakkını alan isimlerin uluslararası şirketler olduğunu belirterek şunları söyledi: "Petrol Ofisi ise ilk kez yerel şirket olarak bir ayrıcalık sağladı. Bu işin hem Petrol Ofisi’ne dönüşü sağlıklı olacak, hem de ülkeye, Türk motor sporuna büyük katkısı olacak. Pistin içine de Petrol Ofisi tarafından bir benzin istasyonunun açılması, projeye ne kadar ciddi baktıklarını göstermektedir." diye konuştu. Petrol Ofisi’nin sponsorluk için ne kadar ücret ödeyeceğiyle ilgili bir soru üzerine Mümtaz Tahincioğlu, "Yıllık 3 ila 5 milyon dolar arasında bir rakama sponsorluk anlaşması imzalandı" dedi. Petrol Ofisi’nin ödeyeceği parayı ise Formula 1 organizasyonunun alacağını kaydeden Tahincioğlu, "Sponsoru bulan Motor Sporları Organizasyonu (MSO) ise belli bir komisyon alacak" diye konuştu.

Rakamlarla 2005 F1 Türkiye Grand Prix’i

400 yabancı, 100 yerli gazeteci izledi.

87 bin 500’ü pazar günü olmak üzere 194 bin kişi pistte izledi.

Yabancı seyirci sayısı 35 bin.

133 ülkede canlı olmak üzere 203 ülkede yayınlandı.

İstanbul Park için 135 milyon Euro yatırım yapıldı

İlk yarışta Türkiye’ye 50 milyon dolar döviz girdi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı