Forma satışları 20 bini aştı Bursa, 1.3 milyon lira kazandı

Ceyhun KUBURLU
19.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bursaspor ürün tedarik sponsoru Puma’yla bu sezon 20 bin adetten fazla forma sattı. Sezon başından beri kasasına bu satışlardan 1.3 milyon liradan fazla para koyan Bursaspor, şampiyonluk tişörtleri ve diğer ürün gruplarıyla kasasını dolduruyor.

TURKCELL Süper Lig’de şampiyonluğa ulaşan 2’nci Anadolu takımı olan Bursaspor, forma satışlarında da tarihi bir rekor kırdı. Sezon başından şampiyonluk maçına kadar Bursalı taraftarlar 20 bin adet forma satın aldı. Anadolu kulüpleri arasında Trabzonspor’dan sonra en çok formayı Bursaspor’un sattığını söyleyen Puma Türkiye Genel Müdürü İdris Onay, “Türkiye’de Antalyaspor, Eskişehirspor ve Bursaspor’un ürün tedarik sponsorluğunu yapıyoruz. Bu üç kulüp arasında Bursaspor bu sezon rekor forma satışına ulaştı” dedi.

1.3 milyon lira

Taraftar formalarının ortalama 60 liraya satıldığını anlatan İdris Onay, şu değerlendirmeyi yaptı: “Forma fiyatları 46 liradan başlayıp 79 liraya kadar çıkıyor. Her çeşit forma ilgi görüyor. Kadın taraftarlar da bu formaları satın alıyor. Her yaş grubuna uygun forma bulunuyor. Bu yıl şampiyonlukla beraber 20 bin adet forma satan Bursaspor yaklaşık 1.3 milyon lira para kazandı. Kulübün mağaza sayısı da hızla artıyor. Bu artış diğer kulüplere de güzel bir örnek oluyor.”

Anadolu 2’ncisi

Anadolu kulüplerinin mağazalaşma çalışmalarıyla forma satışlarının da arttığına işaret eden İdris Onay şu bilgileri verdi: “Lisanslı taraftar forması satışları son dönemlerde Türkiye’de büyük ilgi görmeye başladı. Özellikle Anadolu kulüplerinin satışları beklenenden iyi gidiyor. Bu kulüpler arasında ipi Trabzonspor göğüslüyor. Bursaspor 2’nci sırada yer alıyor. Daha sonra Eskişehirspor geliyor. Eskişehirspor’un 2009-2010 sezonunda forma satış rakamı 8 bin adet. Diğer takımımız Antalyaspor ise 5 bin adet forma satışı gerçekleştirdi.”

Avrupa’da çok satıyor

Forma satış rakamlarının Avrupa’da çok daha fazla oluduna dikkat çeken İdris Onay, “Bu ürünlerin satışları Avrupalı kulüplerde daha fazla. Özellikle İngiltere ve İspanya bu konuda çok iyi. Almanya ve diğer ülkelerde de satışlar daha yüksek seyrediyor. Türkiye’de bu konuda Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş önde geliyor. Trabzonspor son dönemlerde önemli yatırımlar yapıyor. Bazı Anadolu kulüpleri de kalıcı gelirler için bu çalışmalara devam ediyor” diye konuştu.

50 bin formalı taraftar gördüm

BURSASPOR’un şampiyonluk maçını Bursa’da izlediğini söyleyen Puma Türkiye Genel müdürü İdris Onay, şöyle konuştu: “Stadyumda yaklaşık 20 bin kişi vardı. Stadın hemen dışında da 30 bin taraftar bulunuyordu. Bu 50 bin taraftarın hemen hepsinde Bursaspor formaları vardı. Ancak bu formaların çoğu korsan formalardı. Biz 1 forma satıyorsak korsanlar 10 adet forma satıyor. Bu sadece Bursaspor’un değil tüm kulüplerin sorunu. Bu konuda hep beraber çalışmak lazım.”

Talep olursa Avrupa’da da satarız

ÖNÜMÜZDEKİ sezon Şampiyonlar Ligi’nde oynayacak olan Bursaspor’un formalarını yurtdışında da satabileceklerini söyleyen Puma Türkiye Genel Müdürü İdris Onay, “Bu tamamen arz talep meselesi. Bursaspor’un formaları yurtdışında talep görürse orada da satışını yapabiliriz. Avrupa’da bu formaları koleksiyon amaçlı toplayan taraftarlar var. Şampiyonlar Ligi’nde oynayacak bir takımın formasını da bu koleksiyona dahil etmek isteyen olabilir. Ayrıca havalimanlarındaki satış noktalarına yeşil-beyazlı formaları koyabiliriz” dedi.

Bursaspor halka açılma planı yapıyor

SÜPER Lig tarihinin Anadolu’dan çıkan 2’nci şampiyonu olan Bursaspor artan marka değerini kazanca çevirmek için çalışmalara başladı. Kulübün önümüzdeki dönemde halka açılması için çalışmalar yapacaklarının altını çizen Bursaspor Yönetim Kurulu Üyesi Ferruh Nayman, “İMKB’de yer almayı istiyoruz. Ancak bu yıl değil. Bunun için ciddi bir çalışma yapmamız gerekiyor” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı