Ford’un spor giysilerini Åžerife Ünal tasarlayacak

Güncelleme Tarihi:

Ford’un spor giysilerini Şerife Ünal tasarlayacak
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 04, 2005 00:00

Yeni Ford Focus’un iç tasarımını yapan ve Focus’tan sonraki tüm C segmentindeki Ford otomobillerin iç tasarımından sorumlu olan Åžerife Ãœnal, ÅŸimdi de Ford markalı kıyafetlerin tasarımını üstlenecek.YENÄ° Ford Focus’un iç tasarımını yapan Åžerife Ãœnal, Cenevre’de Ford’un yıldızları olan Ford ST ve Konsept model SAV’a da damgasını vurdu. Ä°ki modelin de iç tasarımını ve dış renklerini seçen Ãœnal gösterdiÄŸi baÅŸarı sonucunda, Ford markalı kıyafetlerin de tasarımını yapacak. Cenevre fuarında görüştüğümüz Ãœnal, Ford Focus’tan sonra C segmentindeki tüm araçların iç tasarımından sorumlu olduÄŸunu belirterek, ‘Fuarda sergilenen Ford ST ve ÅŸov otomobili SAV’ın da gerek renkleri gerek kullanılan malzeme ve tasarımında büyük katkım var’ dedi.SPOR AYAKKABI ETKÄ°LÄ°YOR: Otomobilin içini tasarlarken spor ayakkabılardan esinlendiÄŸini hatırlatan Ãœnal, özellikle konsept aracın renkleri ve malzemelerinde bunun çok etkisi olduÄŸunu söyledi. Ãœnal, şöyle konuÅŸtu: ‘Günümüzde spor ayakkabı sektörü çok hızlı ilerliyor. Gerek kullandıkları malzemeler, gerekse renkler ve tasarımlar çok etkileyici. Ben bunu otomobillere yansıtıyorum. Özellikle konsept modelde bunu gösterdim. Turuncu ve gri kombinasyonu ile kullandığım malzemeler son model bir spor ayakkabı gibi oldu. Otomobili görenler çok beÄŸendi ve iyi tepkiler aldım.’DÄ°KÄ°ÅžTEN NAKIÅžTAN GELDÄ°: Ãœnal, imzasını attığı iki projede Ä°talyan tasarımcılarla birlikte çalıştıklarını kaydederek, ‘Artık Ford’un C segmentindeki modelleri benden soruluyor’ diye konuÅŸtu. DikiÅŸten nakıştan gelen birisi olduÄŸunu ve önceleri otomobilden anlamadığını söyleyen Ãœnal ÅŸunları söyledi: ‘Ama otomobillerin de modayla iç içe olduÄŸunu gördüm. Ben bugün tasarımlarımı yaparken, moda ve mobilya tasarımlarını yakından takip ediyorum. Malzeme ve renk kullanımımda bunun etkileri ortaya çıkıyor. Otomobil modası gerçekten inanılmaz.’SON MODA TURUNCU: Son dönemde turuncunun otomobillerde çok moda olduÄŸunu da ifade eden Ãœnal, ‘Turuncunun çok kuvvetli bir karekteri var. Hem modern hem kaliteyi simgeliyor ve sportif görünüyor. Bu yüzden özellikle spor otomobillerin iç ve dışında bu renk kullanımı arttı’ dedi.FORD TEAM RS: BaÅŸarısı üzerine Ford tarafından kendisine yeni bir teklifin daha geldiÄŸini söyleyen Ãœnal, henüz kesinlik kazanmamış olmasına raÄŸmen önünümüzdeki günlerde Ford’un spor kıyafetlerinin de tasarımını yapacağını söyledi. Ãœnal, ‘Ford Team RS markalı kıyafetleri tasarlayacağım. Bu ürünler perakende olarak da otomobilseverlere satılacak’ dedi.100 yılda ziyaretçi sayısı 17 bin kiÅŸiden 800 bine çıktıOTOMOTÄ°V sektöründeki geliÅŸme kendini fuarlarda da gösteriyor. 10 yıl önce ilk kez kapılarını açan Cenevre fuarını o dönem toplam 17 bin 500 ziyaretçi izlerken, bu yıl beklenen ziyaretçi sayısı 800 bine yakın. Bu da otomotive olan ilginin her geçen gün arttığının bir göstergesi. Bunun bir baÅŸka göstergesi de gerek fuar alanı gerekse katılımcılarla ortaya çıkıyor. 100 yıl önce sadece 1200 metrekarede 37 firma fuara katılırken bugün, 80 bin metrekarede 900 marka yeni modellerini sergiliyor. GeçtiÄŸimiz yıllarda Avrupa’da düzenlenen fuarlar daha çok Avrupalı gazetecilerin ilgisini çekerken, son yılların parlayan ülkesi Çin ve otomotivde yatırımlara kapısını açan Ä°ran’dan da çok sayıda gazeteci Cenevre’de dikkat çekti.Pininfarina’dan kuÅŸkafesiÃœNLÃœ Ä°talyan tasarım devi Pininfarina, 75’inci kuruluÅŸ yıldönümü anısına bu yıl fuarda Birdcage (KuÅŸkafesi) isimli konsept aracı ile dikkat çekti. Pininfarina’nın Maserati platformu üzerine inÅŸaa ettiÄŸi modelin mekanik ve teknolojik geliÅŸimi ise Motorola ile birlikte geliÅŸtirildi. Ä°leri bir teknolojiye sahip aracın farkı ise öne doÄŸru açılan kapısı oldu. Binmek için bir düğmeye basıldığında üst tavan öne doÄŸru açılarak uzay aracı görümüne dönüşüyor.MAN: Çin bizim Fortuna’yı taklit ettiMAN Türkiye’de 10 yıldan bu yana satıştan sorumlu Yürütme Kurulu ÃœyeliÄŸi yapan Tunç Koman, emekli olarak görevini Orhan Düzgün’e devretti. Orhan Düzgün, yeni göreviyle ilgili bilgi verirken, Türkiye’de üretilip, dünyaya da ihraç edilen Fortuna adlı otobüslerinin çin tarafından taklit edildiÄŸini söyledi.KRÄ°ZLER YAÅžADIK: Tunç Koman, ÅŸirketin çalışmalarıyla, önemli krizler ve sıkıntıların yaÅŸandığı 10 yıllık dönemde, ülkede iyi ÅŸeyler de olduÄŸunu gösterdiÄŸini vurguladı. Bu dönemde MAN Türkiye’nin üretim kapasitesinin ve satış hacminin 10 kat büyüdüğünü, çalışan sayısının 800’den 2 bin 500’e çıktığını, ihracatın sıfırdan 160 milyon Avro’ya yükseldiÄŸini anlatan Koman, ’Bugün MAN Grubu içinde her 2 otobüsten biri Türkiye’de üretiliyor. Ankara, grubun en önemli üretim merkezi oldu’ diye konuÅŸtu. Koman, Yönetim Kurulu üyesi ve danışman olarak ÅŸirketle bağını sürdüreceÄŸini de bildirdi.Ä°HRAÇ AMAÇLI KAMYON: Tunç Koman’dan görevi devralan Orhan Düzgün, MAN Grubu’nda seyahat otobüslerinin üçte ikisinin Türkiye’de üretildiÄŸini belirterek, ÅŸirketin gruptaki önemine dikkat çekti. Düzgün, MAN Türkiye’nin grup içindeki konumu itibariyle zirvede bulunduÄŸunu vurgulayarak, ‘Uzun vadede, yurt dışına da ihracatı yapılacak kamyon üretimini düşünebiliriz. Åžu anda sadece Türkiye için üretilenler var. Orta Avrupa pazarı geliÅŸiyor. Bu nedenle buna benzer konular ele alınmaya baÅŸlandı’ dedi.ÇİN TAKLÄ°T ETTÄ°: Düzgün, MAN Grubu’nun Çin’de çeÅŸitli anlaÅŸmalı faaliyetleri bulunduÄŸunu, ancak yasal olmayan kopya üretimlerle de karşılaşıldığını anlattı. Düzgün, ‘Çin’de kopya üretim çok yaygın. Bir ürünü çıkarıyorsunuz, kısa süre sonra aynı görüntüye sahip Çin ürünleri anında piyasaya çıkıyor. Çin’de gittiÄŸim bir fuarda Türkiye’de Fortuna adıyla üretilen yeni otobüs modelimizin orada taklit edildiÄŸini gördüm. Tabi benzerliÄŸi esas olarak görüntü itibariyle saÄŸlayabiliyorlar’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!