Ford’un spor giysilerini Şerife Ünal tasarlayacak

Ufuk SANDIK - Emre ÖZPEYNİRCİ
04 Mart 2005 - 02:00Son Güncelleme : 04 Mart 2005 - 02:00

Yeni Ford Focus’un iç tasarımını yapan ve Focus’tan sonraki tüm C segmentindeki Ford otomobillerin iç tasarımından sorumlu olan Şerife Ünal, şimdi de Ford markalı kıyafetlerin tasarımını üstlenecek.

YENİ Ford Focus’un iç tasarımını yapan Şerife Ünal, Cenevre’de Ford’un yıldızları olan Ford ST ve Konsept model SAV’a da damgasını vurdu. İki modelin de iç tasarımını ve dış renklerini seçen Ünal gösterdiği başarı sonucunda, Ford markalı kıyafetlerin de tasarımını yapacak. Cenevre fuarında görüştüğümüz Ünal, Ford Focus’tan sonra C segmentindeki tüm araçların iç tasarımından sorumlu olduğunu belirterek, ‘Fuarda sergilenen Ford ST ve şov otomobili SAV’ın da gerek renkleri gerek kullanılan malzeme ve tasarımında büyük katkım var’ dedi.

SPOR AYAKKABI ETKİLİYOR:

Otomobilin içini tasarlarken spor ayakkabılardan esinlendiğini hatırlatan Ünal, özellikle konsept aracın renkleri ve malzemelerinde bunun çok etkisi olduğunu söyledi. Ünal, şöyle konuştu: ‘Günümüzde spor ayakkabı sektörü çok hızlı ilerliyor. Gerek kullandıkları malzemeler, gerekse renkler ve tasarımlar çok etkileyici. Ben bunu otomobillere yansıtıyorum. Özellikle konsept modelde bunu gösterdim. Turuncu ve gri kombinasyonu ile kullandığım malzemeler son model bir spor ayakkabı gibi oldu. Otomobili görenler çok beğendi ve iyi tepkiler aldım.’

DİKİŞTEN NAKIŞTAN GELDİ:

Ünal, imzasını attığı iki projede İtalyan tasarımcılarla birlikte çalıştıklarını kaydederek, ‘Artık Ford’un C segmentindeki modelleri benden soruluyor’ diye konuştu. Dikişten nakıştan gelen birisi olduğunu ve önceleri otomobilden anlamadığını söyleyen Ünal şunları söyledi: ‘Ama otomobillerin de modayla iç içe olduğunu gördüm. Ben bugün tasarımlarımı yaparken, moda ve mobilya tasarımlarını yakından takip ediyorum. Malzeme ve renk kullanımımda bunun etkileri ortaya çıkıyor. Otomobil modası gerçekten inanılmaz.’

SON MODA TURUNCU:

Son dönemde turuncunun otomobillerde çok moda olduğunu da ifade eden Ünal, ‘Turuncunun çok kuvvetli bir karekteri var. Hem modern hem kaliteyi simgeliyor ve sportif görünüyor. Bu yüzden özellikle spor otomobillerin iç ve dışında bu renk kullanımı arttı’ dedi.

FORD TEAM RS:

Başarısı üzerine Ford tarafından kendisine yeni bir teklifin daha geldiğini söyleyen Ünal, henüz kesinlik kazanmamış olmasına rağmen önünümüzdeki günlerde Ford’un spor kıyafetlerinin de tasarımını yapacağını söyledi. Ünal, ‘Ford Team RS markalı kıyafetleri tasarlayacağım. Bu ürünler perakende olarak da otomobilseverlere satılacak’ dedi.

100 yılda ziyaretçi sayısı 17 bin kişiden 800 bine çıktı

OTOMOTİV
sektöründeki gelişme kendini fuarlarda da gösteriyor. 10 yıl önce ilk kez kapılarını açan Cenevre fuarını o dönem toplam 17 bin 500 ziyaretçi izlerken, bu yıl beklenen ziyaretçi sayısı 800 bine yakın. Bu da otomotive olan ilginin her geçen gün arttığının bir göstergesi. Bunun bir başka göstergesi de gerek fuar alanı gerekse katılımcılarla ortaya çıkıyor. 100 yıl önce sadece 1200 metrekarede 37 firma fuara katılırken bugün, 80 bin metrekarede 900 marka yeni modellerini sergiliyor. Geçtiğimiz yıllarda Avrupa’da düzenlenen fuarlar daha çok Avrupalı gazetecilerin ilgisini çekerken, son yılların parlayan ülkesi Çin ve otomotivde yatırımlara kapısını açan İran’dan da çok sayıda gazeteci Cenevre’de dikkat çekti.

Pininfarina’dan kuşkafesi

ÜNLÜ
İtalyan tasarım devi Pininfarina, 75’inci kuruluş yıldönümü anısına bu yıl fuarda Birdcage (Kuşkafesi) isimli konsept aracı ile dikkat çekti. Pininfarina’nın Maserati platformu üzerine inşaa ettiği modelin mekanik ve teknolojik gelişimi ise Motorola ile birlikte geliştirildi. İleri bir teknolojiye sahip aracın farkı ise öne doğru açılan kapısı oldu. Binmek için bir düğmeye basıldığında üst tavan öne doğru açılarak uzay aracı görümüne dönüşüyor.

MAN: Çin bizim Fortuna’yı taklit etti

MAN Türkiye’de 10 yıldan bu yana satıştan sorumlu Yürütme Kurulu Üyeliği yapan Tunç Koman, emekli olarak görevini Orhan Düzgün’e devretti. Orhan Düzgün, yeni göreviyle ilgili bilgi verirken, Türkiye’de üretilip, dünyaya da ihraç edilen Fortuna adlı otobüslerinin çin tarafından taklit edildiğini söyledi.

KRİZLER YAŞADIK:

Tunç Koman, şirketin çalışmalarıyla, önemli krizler ve sıkıntıların yaşandığı 10 yıllık dönemde, ülkede iyi şeyler de olduğunu gösterdiğini vurguladı. Bu dönemde MAN Türkiye’nin üretim kapasitesinin ve satış hacminin 10 kat büyüdüğünü, çalışan sayısının 800’den 2 bin 500’e çıktığını, ihracatın sıfırdan 160 milyon Avro’ya yükseldiğini anlatan Koman, ’Bugün MAN Grubu içinde her 2 otobüsten biri Türkiye’de üretiliyor. Ankara, grubun en önemli üretim merkezi oldu’ diye konuştu. Koman, Yönetim Kurulu üyesi ve danışman olarak şirketle bağını sürdüreceğini de bildirdi.

İHRAÇ AMAÇLI KAMYON:

Tunç Koman’dan görevi devralan Orhan Düzgün, MAN Grubu’nda seyahat otobüslerinin üçte ikisinin Türkiye’de üretildiğini belirterek, şirketin gruptaki önemine dikkat çekti. Düzgün, MAN Türkiye’nin grup içindeki konumu itibariyle zirvede bulunduğunu vurgulayarak, ‘Uzun vadede, yurt dışına da ihracatı yapılacak kamyon üretimini düşünebiliriz. Şu anda sadece Türkiye için üretilenler var. Orta Avrupa pazarı gelişiyor. Bu nedenle buna benzer konular ele alınmaya başlandı’ dedi.

ÇİN TAKLİT ETTİ:

Düzgün, MAN Grubu’nun Çin’de çeşitli anlaşmalı faaliyetleri bulunduğunu, ancak yasal olmayan kopya üretimlerle de karşılaşıldığını anlattı. Düzgün, ‘Çin’de kopya üretim çok yaygın. Bir ürünü çıkarıyorsunuz, kısa süre sonra aynı görüntüye sahip Çin ürünleri anında piyasaya çıkıyor. Çin’de gittiğim bir fuarda Türkiye’de Fortuna adıyla üretilen yeni otobüs modelimizin orada taklit edildiğini gördüm. Tabi benzerliği esas olarak görüntü itibariyle sağlayabiliyorlar’ dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı