Ford’u yaparken verdiğimiz haraç hálá içimi burkuyor

Hürriyet Haber
26.02.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 26.02.2005 - 00:01

Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar, yatırımın önündeki engelleri sıralarken, çaprıcı örnekler verdi. İlkbahar, ‘Kocaeli projesi sırasında belediyenin (şunu isterim, bunu isterim) dediğini, bir spor kulübüne verdiğimiz haracı düşündükçe içim burkuluyor’ dedi.OTOMOTİV Sanayii Derneği (OSD) eski Başkanı ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar, Kocaeli’deki yatırım sırasında belediyeden gelen istekleri, spor kulübüne verdikleri ‘haracı’ hatırladıkça içinin burkulduğunu söyledi. Koç Grubu’nun Kocaeli Gölcük’teki Ford yatırımı için araziyi bedelsiz alması tartışmalara neden olmuştu. Koç Grubu, araziye ücret ödemese de hastane, okul yaptırarak bölgeye ciddi bağışta bulunmuştu.ENGELLER VAR: Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 27’inci genel kurulunda konuşan İlkbahar, otomotiv sektöründe geçen yıl 860 bin üretimle rekor kırıldığını ve 506 bin araç ihrac edildiğini anımsatarak, sektörde kalıcılığı sağlayabilmek için 2 milyon adet üretim gerçekleştirmek gerektiğini söyledi. İlkbahar, 2 milyon üretim için yeni tesislere ihtiyaç olacağını vurgulayarak, ‘Bugün geldiğimiz 1 milyon mertebesindeki üretimden sonra yeni geleceğimiz merhalede çok ciddi engellerimiz var, büyük bir duvar var. Bu duvara çarpmadan başarmamız lazım. Yeni kapasitelere ulaşmak için yeni fabrikalara ihtiyaç var’ diye konuştu.BELEDİYE VE SPOR KULÜBÜ: İlkbahar, Almanya’da yatırımcılara sağlanan devlet teşiğinden bahsederken, ‘Bunları söylerken, Kocaeli projesinde çektiklerimi, Belediye’nin uzun bir listeyle (şunu isterim, bunu isterim) dediklerini hatırladıkça ve bir spor kulubüne verdiğimiz haracı düşündükçe içimde burukluk hissediyorum’ dedi.YAN SANAYİ ESKİDİ: İlkbahar, yan sanayinin tesislerinin eskidiğini, azalan karlarının yeni yatırımlar için yeterli olmadığını belirterek, yan-ana sanayi işbirliğiyle 2 milyon üretim rakamına ulaşılabileceğini vurguladı.DOĞU AVRUPA’YA KAYAR: Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Bilgin de, yüzde 40 yatırım indirimi teşviğinin büyük yatırımlar için cazip olmadığını savunarak, ’Bu durumun devamı halinde bundan sonraki projelerin rekabet gücünü kaybederiz. Bu projeler, Doğu Avrupa ülkelerine, hatta Asya ülkelerine kaçar’ dedi. Sektörün ithalatının ihracatından fazla olduğuna dikkati çeken Bilgin, bu ithalatın 6 milyar dolar kadarının parça ithalatı olduğu düşünüldüğünde, ihraç amaçlı araç imalatında katma değerin düşük kaldığına işaret etti.4-5 MİLYAR DOLAR YATIRIM: OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer ise, toplantıya katılamayan OSD Başkanı Turgay Burak adına bir konuşma yaptı. Tezer, yılda 1.5 milyon adet üretim hedefini gerçekleştirmek için, en az 4-5 milyar dolarlık yeni yatırım gerektiğini belirterek, şöyle dedi: ‘Yeni teşvik mevzuatında ana ve yan sanayi belirli projeler içinde ortak bir yaklaşımla teşvik etmek zorunlu bulunmaktadır. Türkiye’ye rakip olan ülkeler önemli yatırım teşvikleri uygulamaktadır. Gelecekteki rakiplerimiz Hindistan, Çin ve İran olarak gözükmektedir. Türkiye mutlaka yatırım için uygun ortam sağlamalıdır.’ İhraç edilen her araçta 100 dolar bürokrasi varFORD Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar, yatırım için teşviklerin, altyapının ve iç pazarın yetersizliğinden bahseden, bürokrasiden şikayet eden İlkbahar, ‘İhraç ettiğimiz aracın üzerinde 100 dolar civarında bürokrasinin masrafı var’ dedi.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı