Ford: İnanılmazı başardınız üretimi 10 kat artırdınız

Alper YOLDAŞ
15.09.2005 - 02:03 | Son Güncelleme:

Ford Avrupa Başkanı John Flemming, Ford Otosan fabrikasının üretimini 5 yılda 10 kat artırıp 250 bin adede ulaştıklarını belirterek ‘Bu inanılmaz başarı sayesinde Türkiye hafif ticari araç üssümüz oldu’ dedi.

FORD Avrupa Başkanı John Flemming, Avrupa’da çalışmaya 5 yıl önce başladığını belirterek, ‘O dönemde Ford Otosan fabrikasının toplam üretimi 25 bin adetti. Önümüzdeki yıl ise, Türkiye’de 250 bin adet araç üreteceğiz. Yani Türkiye 5 yılda 10 katlık bir gelişme göstererek, hafif ticari araçta üretim üssümüz oldu’ diye konuştu.

TÜRKİYE’NİN ROLÜ BU:

Türkiye’nin bundan sonra da Ford’un hafif ticari araç üretim merkezi olarak yoluna devam edeceğini vurgulayan Flemming, ‘Türkiye için bizim belirlediğimiz rol bu’ dedi. Flemming, Türkiye’nin sadece üretim açısından değil bir pazar olarak da çok önemsenen bir ülke olduğuna dikkat çekerek, ‘Ford Avrupa olarak sürekli ve kárlı bir şekilde büyümeyi hedefliyoruz. Bu planlarımızda Türkiye’nin de çok önemli rolü var. Türkiye her zaman pazar payımızın yüksek olmasını istediğmiz bir ülke’ diye konuştu. Flemming, 2005 yılı ve sonrasının kendileri için önemli olduğunu belirterek, en büyük beklentilerinin istikrarlı ve makul bir büyüme ortamı yakalamak olduğunu söyledi.

LİDERLİK HER ZAMAN İSTENMEZ:

Otomotiv firmalarının global pazarda çok yoğun bir rekabet içerisinde olduklarını ifade eden Flemming şöyle konuştu, ‘Bu rekabette lider olmak çok iyi gözükebilir. Ancak, her alanda lider olmak istenilen bir şey değildir. Bu nedenle nerede lider olmak istediğinizi belirlemeniz gereklidir. Ford olarak biz de bunu yapıyoruz.’

FIAT’LA İŞBİRLİĞİ NEDEN:

Flemming, rekabetin ve maliyetleri düşürme arayışının otomotiv üreticilerinin ortaklıklara gitmesine neden olduğunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti, ‘Fiat ile yapmayı planladığımız yeni ortaklık projesi de bunun bir sonucudur. Özellikle Fiat’ın çok önemli olduğu küçük sınıf otomobillerde firmalar maliyetleri tek başlarına düşürmeyi başaramıyorlar. Böylece yeni motor ve teknolojilerin geliştirilmesinde işbirliği yaparak fiyatları makul seviyelere çekmeye çalışıyorlar. Artık birçokları için otomobil üretiminde varolmanın yolu ortaklıklardan geçiyor.’

TÜRKİYE LİSTEDE DEĞİL:

Fiat-Ford ortaklığıyla hayata geçecek yeni otomobil modellerinin nerede üretileceğinin ise henüz belirmenmediğini ifade eden Flemming, ‘Bu modeller Fiat’ın Polonya’daki fabrikasında üretileceği gibi Ford’un İspanya’daki fabrikasında da üretilebilir. Daha başka alternatifler de olabilir. Ancak Türkiye bu projenin alternatifler listesinde yer almıyor. Çünkü Türkiye bizim hafif ticari araç merkezimizdir. Bundan sonra da öyle olmaya devam edecektir’ dedi.

Renault: Değerli TL’ye karşı Alman disiplini uyguluyoruz

FRANKFURT Otomobil Fuarı’nda açıklamalarda bulunan Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandre Menard, Türk lirasının değerlenmesiyle birlikte Bursa Fabrikası’ndaki verimliliği artırmak için son 2 yıldır Alman disiplini uyguladıklarını söyledi. Son 10 yılda büyük bir değişim geçiren Türkiye’de pazarın tamamen açık bir hale geldiğini dile getiren Menard, ‘Özellikle son birkaç yılda Türk parasının değerlenmesiyle otomotiv ithalatı arttı. Artık Türkiye’de hemen hemen bütün dünya markalarıyla rekabet eder hale geldik’ dedi. Menard, Türkiye’nin her geçen gün daha fazla Batı Avrupa pazarına benzediğini belirterek, ‘Bizim için Türkiye’deki en büyük farklılık Batı Avrupa’dan çok daha büyük olan hafif ticari araç pazarı. Bu pazar o kadar özel ki, sadece Türkiye’ye yönelik Kangoo MULTIX modelini üretiyoruz’ diye konuştu.

DEĞERLİ YTL AVANTAJIMIZ:

Türk lirasının son birkaç yılda değerlenmesinin Oyak Renault için birçok yönü bulunduğunu söyleyen Menard şöyle konuştu: ‘Oyak Renault olarak hem ithalatçı hem de ihracatçıyız. Özellikle iç pazarda Türk lirasının değerli olması rekabetçi fiyatlar sunmamızı sağlıyor. Ancak bizim için en önemli hedef Bursa’daki üretimimiz. Dolayısıyla ihracat yapmamız. Bunun için de gerek tedarikçilerimizde gerekse fabrikamızda verimliliği artırmak için çalışmalarda bulunduk. Böylece üretimden elde edilen hacmin yüksekliği bize avantaj olarak geri döndü.’

ALMAN DİSİPLİNİ:

Menard, Türk lirasının değer kazanmasının kendilerine verimlilikte disiplin aramaya yönelttiğini vurgulayarak, ‘Almanya’da uzun yıllardır uyguladığımız disiplin anlayışını son 2 yıldır Türkiye’de hayata geçirdik. Böylece rekabet gücümüzü artırdık’ dedi.

YENİ CLIO GÜVEN GÖSTERGESİ:

Frankfurt Fuarı’nda Clio III’ün dünya lansmanını yaptıklarını belirten Menard, ‘Sadece Türkiye ve Fransa’da üretilecek bu araç bize büyük gurur veriyor. Clio III, Renault için Türkiye’nin önemini en iyi şekilde gösteriyor’ dedi. Menard, yeni Clio’nun Fransa’da üretimine başladığına işaret ederek, Bursa’daki üretim ise 2006 yılıyla birlikte üretime başlayacağını söyledi.

Timsahlı başbakan

POSCHE’nin timsah ailesine mensup bir sürüngen anlamına gelen ‘Cayman’ isimli modeli büyük beğeni topladı. Porsche CEO’su Wendelin Wiedeking fuarı gezen Almanya Başbakanı Gerhard Schroeder’e iki oyuncak timsah hediye etti.

Corvette duvarda asılı

CHEVROLET’in ünlü modeli Corvette, Frankfurt fuarında duvarı asılı şekilde sergilendi. Büyük beğeni toplayan kırmızı Corvette’yi stanttaki mankenlerin bile dikkatini çekti. Corvette’nin motoru ayrı bir şekilde stantta yer aldı.

Yarışma galibi ‘Moovie’

PEUGEOT’nun bu yıl üçüncüsünü düzenlediği uluslararası tasarım yarışmasında, 3 bin 800 proje arasında birinci olan ‘Moovie’ isimli tasarım konsept olarak Frankfurt fuarında sergilendi. Emre Hüsmen isimli bir Türk gencinin de ilk 10 finalist arasına girdiği yarışmada birinci olan Moviee, sıradışı tasarımıyla fuarda büyük ilgi gördü.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı