Ford bu işi çok iyi biliyor

Hürriyet Haber
03.09.2014 - 15:16 | Son Güncelleme:

TEST Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi. Ford Otosan’ın Kocaeli’ndeki fabrikasında üretilen Courier’i test ettikten sonra ağzımdan dökülen cümleler Ford bu işi çok iyi biliyor oldu.

Ford bu işi çok iyi biliyorTicari araç söz konusu olduğu zaman Ford gerçekten de son derece iyi işler ortaya koymayı biliyor. Bu konuda ün salan markaların başında yer alması kesinlikle bir tesadüf değil. Markanın son olarak gözler önüne serdiği hafif ticari aracı Courier’de en baştan söylemek de yarar görüyorum son derece iyi.

Ülkemizde 1.5 lt 75 HP ve 1.6 lt 95 HP güç üreten dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan araç bence tüm dengeleri alt üst edecek bir hafif ticari olmuş. İstenen ek belgeler yüzünden hafif ticari aracın gördüğü ilgi düşmüş olsa bile Courier’in önemli bir başarı elde edeceğini düşünüyorum. Hafif ticari araç sınıfında ne Fiorino kadar küçük ne de Doblo kadar büyük olmasıyla kendine ait bir sınıf da yaratmış durumda. Bu aracın hafif ticari araç sektöründe tüm dengeleri değiştireceğini düşünüyorum. Özellikle Bursa’daki Tofaş Fabrikası’nda üretilen ve Fiat, Peugeot ve Citroen markalarında gördüğümüz Fiorino bazlı araçları göz önüne aldığımızda. Bir kere bu araç onlardan daha uzun boylu. Bu daha fazla kullanışlılık anlamına geliyor ve bu da hafif ticari araç sınıfının en çok aranan özelliklerinden biri. Aynı zamanda benim bakış açıma göre elbette daha yakışıklı görünen bir tasarımı var. Tasarım konusunda Fiesta ve Focus başta olmak üzere iddialı araçlar üreten Ford bu modelde de aynı başarıyı devam ettirmiş durumda. Bu aracın rakiplerine göre en önemli dezavantajıysa otomatik şanzımana sahip olmaması.

Ford bu işi çok iyi biliyor
Tasarım konusunda çekici görünen ve otomobilleri andıran bir yapıya sahip olması iyi bir uygulama. Keşke arka tasarım detaylarında da buna yer verilseymiş. Önüyle arkası birbirinden farklı iki araç görünümünde. Ayrıca tamponun alt tarafındaki çıkıntısı aracın boyunu uzatmış olabilir ama tasarım açısından iyi görünmüyor. Bunun yanında yükleme sırasında yapılacak bir temas sonrasında kırılacakmış gibi bir izlenim uyandırıyor.
Yaşam alanı konusunda rakiplerine göre önemli artıları var. Bunlardan ilki elbette kalite seviyesi. Yaşam alanına geçtiğimde bir hafif ticari aracın mı yoksa binek bir otomobilin mi içindeyim anlayamadım. Buradaki en önemli fark daha yüksek tavan yapısı. Bu sayede bu tip bir detaya önem verenlere de hitap edebilir. Donanım listesi açısından zengin olan yapısı yaşam alanında da bunu ortaya koyuyor. Kapı tutamaklarının alışkın olduğum yer yerine kapının üstüne konumlandırılması ilk başta alışmam gereken bir detay oldu. Dikiz aynalarının köşeli bir tasarıma sahip olması da kullanımına alışmamı gerektirdi. Eşya gözlerinin sayısı, yükleme alanının büyüklüğü, ferahlık gibi konularda oldukça iyi. Kullanılan malzeme kalitesi de bazı yerlerde son derece sert plastik olsa bile iyi. Görüş açıları konusunda önemli bir sorun yaşamadım. Ön camın büyük tasarımı daha ferah olmasını sağlamış. Yönlendirme kabiliyeti açısından da iyi. Özellikle direksiyon simidinin ele tam oturan yapısını ve tasarımını beğendim. Arka camların mandallı olmasıysa bence kötü bir tasarruf tedbiri. Aile kullanımları için uygun denen bir araçta bu tip bir şey olmamalı.

Ford bu işi çok iyi biliyor
Sürüş karakteri konusunda da iddialı bir karakteri var. Yüklü kullanımlar sırasında beklediğim gibi yere daha sağlam basan bir araç. Hızlı girdiğim virajlarda ilk etapta yüksek yapısının getirdiği etkiyle tedirginlik yaşadım. Ama çok aşırıya kaçmadığım sürece izinden ayrılmadı. 95 HP güç ve 215 Nm tork üreten motorun performansı da iyi. Elbette bu tip bir araçtan yüksek bir performans beklememek gerekiyor. Yol ortalamalarının üzerinde bir sonuç son derece normal. Alt devirlerde beklediğimden biraz daha fazla boşluk vardı ama buna kolay adapte oldum. Yakıt tüketimi konusunda 5 ileri oranlı manuel şanzımanla 5.7 lt gibi benim hoşuma giden bir sonuca imza attı. İki motor seçeneğinde de 5 ileri manuel şanzımana yer verilmiş ama bence bu motor seçeneğinde 6 ileri oranlı bir ünite daha iyi olurdu. Sessizlik konusunda da başarılı bir yapısı var. Süspansiyon ayarları tam kararında olmuş ve özellikle darbe emiş konusunda beğenimi kazandı.

Sonuç
Ford Tourneo Courier hafif ticari araç sınıfında farklı bir araç arayanların tüm beklentilerine cevap verecek durumda. Ben sunduğu özellikleriyle bu sınıfa olan ilginin yeniden üst seviyelere çıkma konusunda da önemli bir etkisinin olacağını düşünüyorum. 95 HP güç üreten dizel motor başarılı keşke ona 6 ileri oranlı manuel şanzıman eşlik etseymiş.

+Tasarım, çekici detaylar, kullanım kolaylığı, ferahlık, sürüş karakteri, sessizlik, tüketim, fiyat, motor, vites geçişleri, yükleme kapasitesi, yaşam alanı genişliği
-Arka tampon, bagaj kapağı kullanımı, 6 ileri manuel ve otomatik eksikliği, alt devirlerde cansızlık, alışkanlık gerektiren detaylar, yüksek hızda gürültü

Teknik veriler Ford Courier 1.6 TDCi
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 75.0x88.3 mm
Motor hacmi 1560 cc
Maksimum güç 95 HP – 3800 d/d
Maksimum tork 215 Nm – 1750-2500 d/d
Son hız - km/s
0-100 km/s hızlanma - sn
Şanzıman 5 ileri manuel
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana
Lastikler 195/55 R16
Tüketim (fab. ver.) 3.5/3.8/4.4 lt/100 km
Depo kapasitesi 47 lt
Bagaj hacmi 708 lt
Garantiler Ford Courier 1.6 TDCi
Mekanik 3 yıl/ 100 bin km
Boya 3 yıl
Pas 12 yıl
Yol yardım 444 36 73
Periyodik bakım 15 bin km
Test verileri Ford Courier 1.6 TDCi
Performans 0-50 km/s 4.8 sn
0-100 km/s 13.9 sn
0-130 km/s 18.8 sn
0-400 m 20.1 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 9.2 sn (4. vites)
80-120 km/s 14.5 sn (5. vites)
Ağırlık 1280 kg
Dönüş çapı 10.5 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.8 m
100-0 km/s sıcak 39.0 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 64 dB(A)
130 km/s 68 dB(A)
Tüketim 5.7 lt
Menzil 825 km
Donanımlar Ford Courier 1.6 TDCi
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/-
Ölçüler Ford Courier 1.6 TDCi
Uzunluk 4157
Genişlik 1976
Yükseklik 1726
Aks mesafesi 2489

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı