Fiyat kırarak turist çekilmez

30.05.2017 - 10:14 | Son Güncelleme:

Ela Quality Resort Belek otelinin de sahibi Özak GYO’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, turizmde yaşanan kaybın telafi edilebileceğini ancak tur operatörlerin baskısı ve rekabet için fiyat kırılmasının çok daha büyük bir tehlike yaratacağını söyledi. Akbalık, “Fiyat düşerse en büyük artımız olan hizmet ve ürün kalitemizi bozarız” dedi.

Türkiye’de turizm sektörü 2016’dan 2017’ye geçişte toparlanma sürecine girdi. Rus turist sayısı yeniden yükselişte. Ancak Avrupa pazarından Türkiye’ye gelen talep hâlâ düşük. Bu sıkıntıların birkaç yıl içinde çözülebileceğini söyleyen bünyesinde Ela Quality Resort Belek’i barındıran Özak GYO’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, en büyük problemin artan otel sayısı sonrasında rekabette öne çıkmak isteyen otellerin fiyat kırması olduğunu söyledi.

ALGI YARATMALIYIZ

Türkiye’nin turizmdeki rakip ülkeleri konumunda olan İspanya, Yunanistan, İtalya ve Portekiz gibi ülkelerden ayrılan özellikleri olduğu söyleyen Akbalık, “Bunlardan ilki hizmet kalitesi, bir diğeri ise otellerimizin diğer ülkelerle kıyaslanamayacak kadar iyi olması. Türkiye’yi pazarlayan tur operatörleri de bu durumun farkında. Fiyatımızla değil, kalitemizle ön plana çıkmalıyız. Politik ve siyasi şartlar doğru oluşursa Türkiye turizminin geleceği parlak. Türkiye’nin Batı’da kötü bir algısı olabilir. Ancak bunu sağlıklı bir iletişim anlayışı ile ortadan kaldırabiliriz. Bizim de ülke olarak bir algı yaratmamız gerekiyor” dedi.

KALİTE BOZULMAMALI

Sürekli otel yatırımı yapıldığı ve yatak sayısı arttığı için fiyat rekabeti yaşandığına dikkat çeken Akbalık, şunları söyledi: “Fiyatlar gereğinden fazla düştüğü için kalite bozuluyor. Şuursuzca ve plansız bir şekilde yatrım yapılıyor. Bu turizmin en büyük düşmanı. Böyle olunca da Türkiye’ye turist getiren tur operatörleri daha fazla fiyatları düşürebilmek için baskı yapıyor. Hizmet ve ürün kalitemiz en büyük artımız. Eğer fiyatları daha çok düşürürsek bu artıları kaybedeceğiz. Turistler bizi bu özelliklerimiz nedeniyle tercih ediyor. Eğer kalite ve hizmet konusunda başarısız olursak bunu düzeltmemiz çok daha zor olur.”

YERLİNİN PAYI ARTIYOR

2016 ve öncesinde yerli tatilcinin otel içindeki payının yüzde 2-3 seviyelerinde olduğunu kaydeden Ahmet Akbalık, “Ancak yakın coğrafyadaki ve ülkemizdeki gelişmeler sebebiyle turist sayısında bir düşüş yaşandı. Otelimizde tatil yapan yerli turist oranı yüzde 10’a yaklaştı. Bu yılda bu oranı korumayı planlıyoruz. İç pazar için daha fazla iletişim çalışması yapmaya başladık. Rus ve Avrupalı turist geçmiş yıllarda daha çok geliyordu. Şimdi Rusya’da bir toparlanma var. Ancak Avrupa’da düşüş sürüyor. Burada bizim hatamız pazarı çeşitlendirmemek oldu. Şimdi Ortadoğu ve Körfez ülkeleri ile de yakın temas halindeyiz” dedi.

ALMANYA SON DAKİKAYA DÜŞTÜ

Türkiye’ye en fazla turist gönderen ülkeler sıralamasında hep ilk sıralarda yer alan Almanya’dan gelen rezervasyonlar bir düşüş yaşandığını dile getiren Akbalık, “Almanya’dan gelen talep son dakikaya dönüştü. Avrupa’da ve Türkiye’de yaşananlar etkili oldu. Eğer doğru iletişim kurulur, insanların beklentisi anlaşırsa 36 milyon turist sayısı çok rahat aşılır. Turizmde ortak bir çatı altında toplanarak algı yaratılması şart. Ancak bu şekilde düşünceleri başka yöne çekebiliriz. Turizmde sivil toplum kuruluşlarında birlik olmak şart” diye konuştu.

FİYAT DÜŞERSE TOPARLANMASI ZAMAN ALIR

Turizm ve seyahatin hassas bir nokta olduğunu kaydeden Özak GYO Yönetim Kurulu Üyesi Jean-Claude Baumgarten da, Türkiye’de sorunlar yaşansa da toparlanmanın 2-3 yıl içinde gerçekleşebileceğini kaydetti. Türkiye’nin turizm destinasyonu olarak kurumsal bir yapıda olduğunun altını çizen Baumgarten, “Tanıtımlara ara vermemek gerekiyor. Ancak bu agresif çağrılarla yapılmamalı. Türkiye’nin turistlere ne verebileceği ön plana çıkarılmalı. Türkiye’nin turistlere sunabileceği çok büyük farklılıklar var. Rusya’da bir geri dönüş var. İngiltere ve Almanya gibi ülkelerde geri dönecek. Yalnız bu biraz zaman alacak. Türkiye’nin yeni pazarlara açılması gerekiyor. Çin, Almanya ve İngiltere dışındaki diğer Avrupa ülkeleri de hedeflenmeli. Burada dikkat edilmesi gereken fiyatları düşürmemek. Eğer bir kez düşürürsen bir daha fiyatları eski seviyesine çıkarmak çok zor olur. Türkiye’nin kaybettiği turistler çok geri döner ancak fiyatları geri getirmek daha fazla zaman alır. Panik olmamak gerekiyor” dedi

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı