Fiskobirlik, ürün yelpazesini genişletti

A.A.
11 Temmuz 2007 - 10:57Son Güncelleme : 11 Temmuz 2007 - 10:57

Yaptığı çalışmalarla iç piyasada fındık tüketimini artırmak isteyen Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK), kuruyemişten temizlik, kozmetik ve yemek sektörüne uzanan toplam 18 ürünüyle, fındık tüketimini bir yıl içinde 100 bin tona çıkarmayı amaçlıyor.

FİSKOBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Pamuk, Türkiye'nin iç piyasada fındık tüketiminin 60 bin ton gibi düşük seviyelerde olduğunu, dünyada, pazarına hakim olduğu bir ürünün ancak yüzde 10'unu tüketen başka bir ülke bulunmadığını söyledi.

Diğer fındık üreticisi ülkelerde bu oranın yüzde 25'lerde bulunduğunu ifade eden Pamuk, “Fındığı en iyi şekilde tanıtarak ve değerlendirerek, mutlaka iç piyasada tüketimini artırmalıyız” dedi.

Bu konuda bir süredir ciddi çalışmalar yaptıklarını, kuruyemiş sektörünün yanı sıra fındık katkılı ürünlerle temizlik ve yemek sektörüne de girdiklerini anlatan Pamuk, Türk halkına fındık ve fındık mamullerini tüketme alışkanlığı kazandırarak, her yıl karşılarına çıkan 150 bin ton arz fazlası ürün sorununu ortadan kaldırmayı hedeflediklerini söyledi.

KURUYEMİŞ SEKTÖRÜ

Pamuk, birliğe bağlı EFİT A.Ş'de 12 çeşit ürün imal ettiklerini belirtirken, şöyle konuştu:
“Bunlar kabuklu fındık, iç fındık, beyazlatılmış fındık, kıyılmış fındık, kavrulmuş fındık, dilinmiş fındık, fındık unu, fındık püresi, pralin, fındık ezmesi, nuga ve nutkremdir. Bunların içinde en gözde ürünümüz fındık ezmesidir. Bu ürünün kahvaltı soflarında yer alması için bazı çalışmalar yapıyoruz. Fındık ve fındık mamulü tüketimin artırılması için fındığı işleyeceğiz ve küçük ambalajlar halinde satacağız. Bu konuda yeni dağıtım ve pazarlama ağı oluşturuyoruz. FİSKOBİRLİK fındığı, büyük marketlerden mahalle bakkalına kadar her yerde satılacaktır.”

YEMEKLİK FINDIK YAĞI MUTFAKLARDA

FİSKOBİRLİK'in geçen yıl fındık kokulu şampuan ve sabunla temizlik ve kozmetik sektörüne de girdiğini anımsatan Pamuk, “Atık fındık yağının ekonomiye kazandırılması amacıyla, iştirakimiz olan Ordu Yağ Sanayi A.Ş'ye 3 milyon dolarlık yatırımla, çotanak markası adı altında 'seranut' isimli şampuan, sabun ve sıvı sabun üretimi yapıyoruz. Burada ayrıca Türk mutfağında yerini olan 10 yılı aşkındır rafine vinterize yemeklik fındık yağı üretimi de yapılıyor. Hemen hemen tüm marketlerde yerini olan bu ürünlerimizle kısa sürede sektörde bir yere geleceğimize inanıyoruz” diye konuştu.

FINDIK ÇORBASI GELİYOR

Türkiye'nin stratejik bir ürünü olan fındığı en iyi şekilde değerlendirmek için sürekli arayış içinde olduklarını dile getiren Pamuk, şunları kaydetti:
“Bir süredir EFİT A.Ş'de, özel konuklar için fındık çorbası ve fındık köftesi yaptık. Bunlar büyük beğeni gördü. Hazır fındık çorbası 10 gün içinde marketlerde yerini almaya başlayacak. Bu çalışmalarımız, bazıları tarafından gereksiz olarak değerlendirilse bile fındığın tüketiminin artırılması açısından çok önemli. Bu ve bunun gibi çalışmalarla Türkiye'nin iç piyasadaki fındık tüketiminin yüzde 25'lere yükseleceğine inanıyoruz”dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı