IK Haberleri

İK

    Fincan fincan kazanç

    Ceyhun KUBURLU - ckuburlu@hurriyet.com.tr
    10 Ocak 2017 - 15:43Son Güncelleme : 10 Ocak 2017 - 15:44

    Türkiye’de kahve zincirleri pazarında yerli ve yabancı markaların sayısı artıyor. Pazarın 1 milyar liraya ulaştığı Türkiye’de 3 yılda şube sayısını 150’ye çıkarmayı hedefleyen Cezve Kahvesi Yönetim Kurulu Başkanı Cebrail Mungan, “400 bin liralık bir yatırım 2 yıla geri dönebiliyor” dedi.

    ÜNİVERSİTE mezunu ve genç girişimcilerin gözde yatırım alanlarından biri olan kahve zincirleri, yeni markalarla büyümesini sürdürüyor. Yerli ve yabancı markaların sayısının 15’i bulduğu Türkiye’de kahve zincirlerinin cirosu da 1 milyar lirayı aştı. Bugün Türkiye’de 18 şube ile hizmet verdiklerini anlatan Cezve Kahvesi Yönetim Kurulu Başkanı Cebrail Mungan, “İki farklı konseptte hizmet veriyoruz. Birisi restoran tarzında diğeri ise alışveriş merkezlerinde küçük standlarda. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde 100 restoran ve 50 stand hedefimiz var. Bugün ortalama 200 metrekarelik bir restoranın yatırım tutarı 400 bin lira” dedi. Cebrail Mungan, yatırımcı adaylarına şu bilgileri verdi:

    SEKTÖR NASIL BÜYÜDÜ?
    - Türkiye çay tüketen bir ülke olmasına rağmen kahve markalarının sayısı artıyor.
    - 2000’lerin başında dünyaca ünlü kahve markaları birbiri ardına Türkiye’de restoran açmaya başladı.
    - Son 10 yılda ise yerli markalar da oyuna dahil oldu.
    - Bugün Türkiye’de toplam 15 yerli ve yabancı uluslararası kahve markası bulunuyor.
    - Bir kahve zincirine yatırım yapmanın maliyeti bugün 600 bin doları bulabiliyor.
    - Sektörün toplam büyüklügünün ise 1 milyar lirayı aştığı tahmin ediliyor.
    - Sektörde öne çıkabilmek için kahve eğitimi, ürün desteği, denetim ve ürün standardı bulunması gerekiyor.

    NE KADAR YATIRIM YAPMALI
    - Bugün ‘Cezve Kahvesi’ne yatırım yapacaklar için standart bir bütçe belirlemek zor.
    - Çünkü restoranın açılacağı yer ve büyüklük yatırım maliyetlerini ciddi ölçüde etkiliyor.
    - Restoranın ortalama metrekare yatırım fiyatları 1500 liradan başlıyor.
    - Ancak restoranın özelliğine ve konumuna göre bu rakam daha da yukarılara çıkabiliyor.
    - Bugün ortalama 200 metrekare bir restoranın toplam yatırım tutarı 400 bin lirayı buluyor.
    - Şubelerimizden aylık reklam katkı payı alıyoruz. Ayrıca ürün tedarikine yönelik belli teminat istenmekte.

    ACABA NERESİ TUTAR
    - Kafe için en doğru lokasyonların başında yaya trafiğinin yoğun olduğu caddeler ve AVM’ler geliyor.
    - İş merkezleri ve çevresi de doğru konumlar arasında yer alıyor.
    - Müşterileri çekebilmek için önemli konu başlıklarından birisi de dekorasyon.
    - Kafe yatırımında bir diğer konu ise mekânın hem kapalı hem de açık alanı olması.
    - Markayla el sıkıştıktan kısa süre sonra faaliyete başlamak mümkün.
    - Yatırımın geri dönüşü için en önemli konu ise kafenin kira ve personel gideri.
    - Bugün yatırımın geri dönme süresi yaklaşık 2 yıl ile 4 yıl arasında değişmektedir.
    - Bu geri dönüş süresi alışveriş merkezi içindeki standlarda 1.5 yıla kadar düşebiliyor.

    Kadın girişimcileri teşvik ediyoruz
    BU alana yatırım yapacak girişimcilerde aradıkları özellikler hakkında da bilgi veren Cezve Kahvesi Yönetim Kurulu Başkanı Cebrail Mungan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu alanda yatırım yapacak kişiler öncelikle kahve sever olmalı. Ayrıca hizmet sektörünün içerisinde ve bu pazarı biliyor olmaları gerekir. Bu alana yatırım yapacaklara ilk tavsiyemiz yapacakları yatırımı iyi araştırmaları ve kesinlikle borçlanarak, dükkan kazanır öder mantığıyla hareket etmemeleri olacaktır. Gerçekten işinin başında duracak ve her zaman müşteriyle ilişkilerine özen gösteren kişiler markamız için doğru isimler olacaktır. Biz marka olarak özellikle girişimci bayanları teşvik ediyoruz.”

    Etiketler: Kahve , yatırım , franchise
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı