Finansta yetki sorunu tüketicinin korunmasına engel

Erdinç ÇELİKKAN/ANKARA
27.06.2013 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), 2013-2015 Stratejik Planı’nda finansal tüketicinin korunmasına dönük parçalı yapının yetki sorunları ve belirsizlik yarattığına dikkat çekti.

BDDK, “Bu eksiklik, finansal tüketicinin korunması konusunda belirsizlikler ve yetki sorunları yaratıyor. Etkin bir koruma mekanizmasının oluşturulmasını güçleştiriyor. Bu sebeple, BDDK, Sermaye Piyasası Kuluru (SPK), Hazine Müsteşarlığı ve Merkez Bankası’nın finansal tüketicinin korunmasından sorumlu olduğu hususunun ilgili mevzuat kapsamında açık bir şekilde düzenlenmesi gerekiyor” önerisinde bulundu. BDDK’ya göre doğrudan finansal tüketiciyi korumamaya yönelik kapsayıcı bir düzenleme de bulunmuyor.

KARŞILAMAKTAN UZAK

BDDK, finansal korumayla ilgili şu tespitlerde bulundu: “4077 Sayılı Kanun tüketici kredilerine, kredi kartlarına ve konut kredilerine ilişkin özel hükümler içeriyor. Diğer taraftan sorumlu kuruluşların görev alanında yer alan finansal kuruluşlarca sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin mevzuat da tüketiciler için münhasır düzenlemeler içeriyor. Bu, aynı konuda birden fazla mevzuatın veya (hakem heyetlerinde olduğu gibi) uygulamanın yürürlükte olması sonucunu doğuruyor. Belirsizlik ve karmaşıklık yaratarak etkinliği azaltıyor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı