Final Four’dan turizme ‘4-4’lük’ destek

Hürriyet.com.tr
16.05.2017 - 15:27 | Son Güncelleme:

İstanbul, Avrupa basketbolunun en büyük organizasyonu Euroleauge’in ‘Final Four’ serisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 19-21 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek dev etkinlik İstanbul’da turizm anlamında doping etkisi yaratacak.

İstanbul, dünya basketbol devlerini ağırlamaya hazırlanıyor. Basketbolun ‘Şampiyonlar Ligi’ şampiyonu, 19-21 Mayıs tarihlerinde arasında oynanacak karşılaşmalar sonucu İstanbul’dan çıkacak. Ticari gayrimenkul üzerine profesyonel ve finansal hizmetler sunan JLL Türkiye, Final Four’un İstanbul turizmine katkısını ele alan bir çalışmaya imza attı. JLL’ye göre ‘Parkenin Yıldızları’ hem dünyanın gözünü İstanbul’a çevirmesine neden olacak, hem de turizme dişe dokunur seviyede katkı sağlayacak.

OTELLERDE YER KALMADI

JLL Türkiye’nin Final Four çalışmasında ilk göze çarpan veri otellerdeki doluluk oranları. Yapılan araştırmaya göre Atatürk Havalimanı çevresindeki otellerde 19-21 Mayıs tarihleri arasında neredeyse tüm odalar şimdiden rezerve edildi. Bu tarihler arasındaki doluluk oranı yüzde 85’e ulaştı. Mayıs ayında bölgedeki otellerin doluluk oranları normal dönemde yüzde 55-65 seviyelerinde seyrediyor. İstanbul’daki otellerin doluluk oranı ise 2016’da yüzde 49,2 olarak hesaplanmıştı. JLL’nin çalışmasına göre oda fiyatlarında da yüzde 100’e yakın artış söz konusu.

YABANCI ZİYARETÇİ SAYISI VE TÜRKİYE ALGISINDA POZİTİF ETKİ YARATACAK

Geçen yıl yaşanan terör olayları, bölgesel krizler ve darbe girişiminin en çok zarar verdiği sektörlerden biri hiç kuşkusuz turizm. İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçi sayısındaki yüzde 26 oranındaki düşüş, hem perakendecileri hem de otelleri olumsuz yönde etkiledi. Bu yılın geride bıraktığımız aylarında ise turizmin toparlanması gündemdeki yerini koruyor.

Bu noktada Euroleague F4 organizasyonu ile ilgili detay vermekte fayda var. Mayıs ayının ikinci ya da üçüncü haftasonunda Cuma günü yarı final maçlarının, Pazar ise üçüncülük ve şampiyonluk maçlarının oynandığı; takımlar belli olmadan biletlerin dünyanın her yerindeki basketbolseverlere satıldığı bir organizasyon. Realitede, finallere katılmaya hak kazanan takımların taraftarları salonları doldursa da dünyanın her tarafında düşük tempo ve taktik mücadele nedeniyle özel bir seyirci kitlesi bulunan Euroleague’in ziyaretçilerini satılan bilet sayısı ile sınırlamamak gerekiyor.

ÖZEL ETKİNLİKLER DÖVİZ GİRDİSİNE KATKI SAĞLAR

Euroleague’in resmi sayfasından açıklanan plana göre önceki yıllarda Londra’da Trafalgar Meydanı, Milano’da Piazza del Duomo, Madrid’de Plaza Oriente ve Berlin’de Alexanderplatz’da kurulan taraftar alanı İstanbul’da Marmara Forum’da kurulacak. 19-21 Mayıs arasında gerçekleşecek etkinliklerde ünlü basketbolcu ve tanınmış kişilerle gösteri maçı, 3’e 3 turnuvalar, 5’e 5 okul turnuvaları, smaç gösterileri ve yarışmaları, seyircilere özel yarışma ve oyunlar ile konser ve DJ performansları planlanıyor. Marmara Forum etkinlik alanı ve salon çevresi ile birlikte İstanbul’un Beşiktaş, Taksim, Niştantaşı, Bakırköy ve Kadıköy gibi cazibe merkezlerinde organize edilecek etkinlikler ve kurulacak dev ekranlarla 3 günlük bir festival havası yaratılabilir.

İstanbulluların etkinliklere göstereceği ilgi ile salon çevresindeki etkinlik alanlarına yakın alışveriş merkezleri ve perakende caddeleri üç güne özel bir ciro artışı ile yaza merhaba diyebilir. Diğer yandan spor amaçlı seyahat edenlerin yüzde 58’inin planlarına ailesini de dahil edip seyahatlerini turistik geziye çevirdikleri göz önüne alındığında; özellikle THY, Pegasus ve Atlasjet gibi yerli havayolu şirketlerinin bu günlerdeki kampanyalı uçuşları, tur şirketleri ve otellerin bu tarih aralığı için oluşturacağı özel kampanyalar ile İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin diğer turistik bölgeleri geçtiğimiz 16 aylık ölü toprağını üzerinden atabilir.

Etiketler: DESTEK


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı