Fiat’tan Renault Logan’a karşı ucuz Türk Albea’sı

Hürriyet Haber
25.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Fransız Renault’un Romanya’daki Dacia tesislerinde "5 bin Euro’luk otomobil" planıyla üretmeye başladığı Logan’ın ilgi görmesi üzerine, İtalyan Fiat da Türkiye üzerinden Albea kozunu kullanma kararı aldı. Fiat’ın CEO’su Sergio Marchionne, "Türkiye’de ürettiğimiz Albea Sedan’ın ucuz versiyonunu geliştireceğiz" dedi.

FRANSIZ Renault Grubu’na bağlı Dacia’nın ’5 bin Euro’luk otomobil olarak 2004 yılı ortasında Avrupa’da piyasaya sunduğu Logan’a karşı, İtalyan Fiat, Tofaş tarafından üretilen Albea’nın ucuz versiyonunu geliştirerek karşılık vermeye hazırlanıyor. Fiat, Albea’nın üretim maliyetlerini düşürerek Batı ve Orta Avrupa için 10 bin Euro’nun altında bir ucuz versiyonu satmayı hedefliyor.

ÖNCE TOFAŞ ÜRETECEK:

Fiat’ın CEO’su Sergio Marchionne, Detroit’te yaptığı açıklamada Logan’a karşı Avrupa pazarı için Türkiye’de üretilen Albea Sedan’ın daha düşük maliyetli versiyonunu geliştireceklerini belirterek, "Düşük maliyetli otomobil platformu olarak adlandırdığmız programla Albea’yı Türkiye dışında bir çok ülkede üretmeyi planladık" dedi. Üretim maliyetlerini düşürmek konusunda başarı elde etmeleri halinde ucuz Albea’nın Fiat’ın uzun yıllardır ortağı olan Tofaş tarafından üretileceğini kaydeden Marchionne, "Ama daha sonra Çin, Hindistan, Brezilya ve Rusya’da devreye /images/100/0x0/55eac729f018fbb8f89619ebgirebilir" dedi.

1000 EURO KESECEĞİZ:

Fiat Auto’nun İş Geliştirme Başkanı ve aynı zamanda Tofaş’ın CEO’su olan Alfredo Altavilla ise bu plan çerçevesinde Albea’nın üretim maliyetlerini 1000 Euro kesmeyi hedeflediklerini söyledi. Altavilla, "Ama şu an bunu yapabileceğimizden tam emin değiliz" dedi. Altavilla, Türkiye’de 12 bin Euro’dan satılan Albea’nın üretim maliyetlerinin aşağı çekilmesiyle 10 bin Euro’nun altında bir fiyatla satılabileceğini belirterek, "Eğer maliyet tasarrufu sağlarsak ucuz Albea projesi güvenlik ve kullanım olarak rakiplerinden zayıf olmayacak" dedi.

2006 SONUNDA DEVREYE GİRECEK:

Tofaş’ın maliyet tasarrufunu sağlaması halinde ucuz Albea projesinin bu yıl sonunda devreye sokulması planlanıyor. BU projeyle birlikte Tofaş’ın Bursa fabrikası Avrupa’da yaşanacak Albea-Logan savaşında Fiat’ın ilk üretim merkezi olacak.

LOGAN 7 BİN EURO’DAN BAŞLIYOR:

Renault’un iştiraki olan Dacia, Logan modelini Romanya’da üretiyor ve fiyatı 7 bin Euro’dan başlıyor. 2004 yılı ortasında pazara sunulan Logan bugüne kadar 100 bin adedin üzerinde satıldı. Logan Renault için uluslararası hedeflere ulaşması için büyük önem taşıyor. Romanya’da üretilen Logan’ın sırasıyla İran, Kolombiya ve Fas’ta üretilmeside gündemde. Renault Grubu 2010 yılına kadar 700 bin adetlik bir üretim rakamına ulaşmayı hedefliyor.

Durak: Otomotiv işçileri 42 yılda bir kez grev yaptı

FORD
Otosan Genel Müdürü ve Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Turgay Durak da, Türkiye’de artık ürünün yanı sıra ürün yaratılmasına ilişkin süreçlerin de gerçekleştirilmesi gerektiğini söyledi. Batıdan doğuya yapılacak /images/100/0x0/55eac729f018fbb8f89619edihracatta Türkiye’nin büyük yatırımlar için önemli avantajlara sahip olduğunu ifade eden Durak, "Türkiye politik ve ekonomik istikrara kavuşuyor, enflasyon düşme trendinde. Aileler küçülüyor ve şehirleşme oranı gittikçe artıyor. Bu gelişmeler de Türk otomotiv pazarını doğrudan etkiliyor. Bütün bu iç pazardaki olumlu gelişmelerin yanı sıra komşu ülkelerdeki fırsatlar da talebin artırılmasında etkili olabilir" diye konuştu. Durak, Türkiye’de üretim yapan 17 otomotiv firmasının büyük çoğunluğunun Marmara Bölgesi’nde faaliyet gösterdiğini belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye’deki şirketlerin kurulu kapasiteleri ile en fazla 2 milyon araç üretilebilir. Türkiye’nin 60 yıla dayanan bir otomotiv üretim kültürü var. Yüksek kalitede üretim yapan Türk otomotiv sektörün toplam kalite uygulamalarından yalın üretime kadar çok farklı standardı uygulamaktadır. Buna aynı zamanda yetişmiş nitelikli iş gücünü de eklemek gerekir. Türkiye’de 42 yıl içerisinde otomotiv işçileri sendika üyesi oldukları halde sadece bir kez genel greve gitmiştir. Türkiye’de şu anda 10 milyar dolarlık bir otomotiv yatırımı bulunuyor. Türk otomotiv sektörü yan sanayi ile tam bir işbirliği içinde çalışıyor. Kurulan organize sanayilerde bir araya gelen tedarikçilerimiz ana üreticilerle birlikte iç pazarın yanı sıra ihracat odaklı faaliyet gösteriyor."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı