Fiat Grande Punto Türkiye pazarında

A.A.
15.02.2006 - 15:23 | Son Güncelleme:

Fiat'ın yeni otomobil modeli Grande Punto, Türkiye pazarına sunuldu. İtalya'da geçtiğimiz Eylül ayında pazara çıkan ve Türkiye'de 21 bin 900 YTL'den başlayan fiyatlarla satılacak, Grande Punto'yu ünlü tasarımcı Giorgetto Guiaro dizayn etti.

Yeni otomobilin tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Alfredo Altavilla, İtalya'da geçtiğimiz Eylül ayında satışa sunulan Grande Punto'nun, Türkiye'de beklenilenin altında, 21 bin 900 YTL'den başlayan fiyatlarla satılacağını söyledi.

Türkiye'nin Fiat için önemli bir pazar olduğunu dile getiren Altavilla, bu nedenle Tofaş'ın Fiat'tan büyük destek gördüğünü anlattı. Altavilla, benzinli 5 kapılı Grande Punto'nun 22 bin 900 YTL ile 27 bin 900 YTL, dizel motorlu Grande Punto'nun fiyatının ise 26 bin 400 YTL ile 31 bin 400 YTL arasında satışa sunulacağını bildirdi.
Amaçlarının Fiat'ı otomobil listelerine dahil etmeyenleri kazanmak olduğunu dile getiren Altavilla, buna göre bir tanıtım ve reklam stratejisi oluşturduklarını anlattı.

Grande Punto'nun B sınıfında Tofaş için çok önemli olduğunu dile getiren Altavilla, şöyle devam etti: “Grande Punto Tofaş'ın yeni stratejisinin lokomotifi olacak. Yeni bir perde açıyor. Türkiye'de markamızın zayıf olduğunun farkındaydık. Ucuz otomobillerle, kuş ismiyle anılan otomobillerle özdeşleşen bir marka imajımız vardı. Benim amacım, omuzlarımızda geçmişten gelen bu yükü atmak. Marka karlılığı ve imajını geliştirmek şirket karlılığı açısından da önem taşıyordu. Net ve yeni bir stratejimiz var. Pazarın bunu takdir edeceğini umuyoruz.”

“CLIO BİZİM İÇİN CİDDİ RAKİP”

Soruları da yanıtlayan Altavilla, bir gazetecinin Renault'un en büyük rakipleri olduğunu hatırlatarak, Clio modeli ile ilgili düşüncelerini sorması üzerine, şunları söyledi: “Renault'a saygı duyuyorum. Clio'nun bizim için ciddi rakip olduğunun farkındayım. Ancak herhangi bir aşağılık kompleksimiz yok. Grande Punto rekabet için bütün özelliklere sahip bir otomobil.”

Altavilla, pazar payı alırken kar marjını düşüneceği yönünde daha önceki açıklamaları hatırlatılarak, “Türkiye'deki rekabet koşulları bu fikrinizi değiştirdi mi?” şeklindeki soru üzerine, Grande Punto'nun düşük fiyatlı olmasının projenin ekonomik koşulları sayesinde olduğunun altını çizdi. Fiat'ın Grande Punto ile karlılık elde ettiğini belirten Altavilla, “Para kazanma konusundaki ilkemden şaşmayacağım” dedi.

Altavilla, Grande Punto'nun diğer modellerin satışlarına da olumlu katkılar yapacağına inandığını, Grande Punto'yu görmeye gelenlerin otomobil siparişlerini artıracağını söyledi.

Altavilla, ucuz modellere ilişkin bir başka soru üzerine, “Ucuz Albea diye bir şey yok. Yeni bir araç üreteceğiz. Bizim için önemli bir proje. Bu sayede biz Türkiye'deki bu pazarda yerimizi alacağız. Bu pazardan pay almaya çalışmamak delilik olurdu.”

“ÇEKİCİ, SEKSİ İSİM BULMAK İSTİYORUZ”

Altavilla, Türkiye'de üretilecek ve Türkçe isim verilecek D200 kod adını taşıyan otomobil konusunda gelişmeler olduğunu, giderek daha fazla isim teklifi ve önerisi aldıklarını anlattı.

Altavilla, şunları kaydetti: 'Şunu söyleyebiliriz, son isim kararı belli olmamakla birlikte nihai karara yaklaştık. Bizim açımızdan önemli olan tüm dünya pazarlarında kolay hatırda kalabilir, anlaşılabilir bir isim bulmak. Bu karara çok yakınız. Son dakika tekliflerine açığız. Türk tarihinden kahramanların isimleri öneriliyor. Ama onun haricinde Türkiye'nin güzel yörelerinin isimleri öneriliyor. Türkiye'de ünlü herkesin tanıdığı insanların ismi öneriler arasında. Aslında fikirler ilginç ve farklı bir yelpazeye yayılıyor. Bizim kararımız henüz netleşmedi ama aynen bizim aracımız gibi çekici, seksi bir isim bulmak istiyoruz.

“GRANDE PUNTO İLE FIAT GERİ DÖNDÜ”

Fiat Marka Direktörü Luca Demeo da Türkiye'nin Fiat için önemini vurgulayarak, İtalya, Brezilya'dan sonra Türkiye'nin Fiat için 3. önemli pazar haline geldiğini söyledi. Türkiye'nin genç nüfusuyla Grande Punto için önemli bir pazar olacağını belirten Demeo, “Bu araçla pazarda çok sıkı bir oyuncu olmaya karar verdik” dedi.

Grande Punto ile bir dönüşüm yapmayı planladıklarını belirten Demeo, “Segmentinde lider bir ürün geliştirmek istedik. Kategorisinde bir numara olması için çalıştık. Grande Punto'nun B segmentinde en iyi olduğunu aldığı ödüllerle de görüyoruz. Grande Punto ile Fiat geri döndü diyebiliriz” diye konuştu.

Grande Punto'nun ilk 3 ayda 100 bin sipariş aldığını, yeni müşteriler edindiklerini anlatan Demeo, hedeflerini aştıklarını söyledi. Grande Punto ile pazardan intikam aldıklarını dile getiren Demeo, “Biz 1.5 yıl önce kepenk kapatıyor durumdaydık. Punto ile pazara geri döndük” dedi.

Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven de, Grande Punto'nun Tofaş için bir dönüm noktası konumunda bulunduğunu, B segmentinde lider olmayı sağlayacak bir otomobil olduğunu kaydetti.

Fiat Marka Müdürü Altan Aytaç da, B segmentinde Türkiye pazarının yüzde 15'ini ele geçirmeyi hedeflediklerini kaydetti.

İtalya'da geçtiğimiz Eylül ayında pazara sunulan Grande Punto'yu ünlü tasarımcı Giorgetto Guiaro dizayn etti.
Kompakt ve spor görünümlü gövdesiyle dikkat çeken otomobil, 3 ve 5 kapı seçeneklerine sahip bulunuyor. Grande Punto'nun 2 benzinli ve 2 multijet dizel motor seçeneği var.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı