Fiat: 50 yıldır Türkiye’deyiz Türkçe isimli araç şart oldu

Hayri ÇETİNKAYA
03.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye'de üretilecek D200 kodlu araç için Türkçe isim arayan Fiat’ın Auto İş Geliştirme Başkanı ve Tofaş’ın CEO’su Alfredo Altavilla, halktan sayısız öneri aldıklarını söyledi. Altavilla, Türkçe isim konusundaki ısrarlarını, "Fiat 50 yıldır Türkiye’de ve Tofaş’ın çok büyük katkıları oldu" sözleriyle açıkladı.

FIAT Auto İş Geliştirme Başkanı ve Tofaş’ın CEO’su Alfredo Altavilla Türkiye’de üretilerek dünyaya ihraç edilecek D200 için Türkçe isim düşünüldüğünün açıklanması sonrasında halktan sayısız e-mail, telefon ve faks yoluyla öneri aldıklarını anlattı. Altavilla, "Çünkü Türk halkı hakikaten D200’ün, Türkçe isim taşıyacak olmasından dolayı çok gurur duydu ve bunu görmek benim açımdan çok mutluluk verici bir gelişme" dedi. Altavilla D200 için Türkçe isim konusunda ısrarcı olarak nitelendirilebilecek yaklaşımı ise "Fiat 50 yılı aşkın bir süredir Türkiye’de faaliyette ve Tofaş’ın bu gruba çok büyük katkıları oldu" diye açıkladı.

1 AYDA BELLİ OLUR:

Auto Best jürisi tarafından ’Gelişmekte Olan Ülkelerde Yılın Yöneticisi’ seçilen Altavilla, Ukrayna’nın başkenti Kiev’de düzenlenen törende yaptığı konuşmada, 4 hafta içinde D200’ün isminin netleşeceğini kaydetti. Şu anda ajansların çok yoğun bir şekilde çalıştığını, kendisinin de eline ulaşan bu teklifleri ajanslara ilettiğini dile getiren Altavilla, bir gazetecinin düşünülen ismin kuş adı olup olmayacağı yönündeki sorusu üzerine şöyle devam etti: "Onu şimdiden söylemem mümkün değil, çünkü çok farklı öneriler var. Kimi öneriler arasından Türkiye’den bazı şehirler ve yöre isimleri var. Aynı zamanda eski Türk kahramanlarının isimleri de öneriliyor. Öneriler arasıdan kuş isimleri de var. Şu ana kadar 300 öneri aldık. Ayrıca milyar dolarlık şirketleri yönetenler vakit ayırıp beni arıyorlar ’D200 için bir isim aradığınızı duydum, benim aklıma çok ilginç bir fikir var’ diye bana ulaşıyorlar." Soruları da yanıtlayan Altavilla, Fiat’ın 17 çeyrek üst üste eksi hanesini, artıya çevirmeyi başardığını hatırlatarak, 2005’in kendileri için başarılı bir yıl olduğunu aktardı. 2005 yılının başında otomobillerle ilgili olmayan konuları halletme kararlılığıyla yola çıktıklarını ifade eden Altavilla, yılın ikinci yarısına gelindiğinde bütün modelleriyle birlikte büyük başarı kazandıklarını, bunun da kárlılıklarına yansıdığını söyledi. Altavilla, "Bu dönemde şirketin yeniden yapılandırılması konusunda ciddi çalışmalar yapıldı. Bu çalışmalar arasında maliyetlerin düşürülmesi, yönetim ekibinin yeniden değiştirilmesi yer alıyor" dedi.

GM AGRESİFLEŞTİ:

Fiat Grubu’nun yalnızca binek otomobilde değil, çeşitli alanlarda faaliyet gösterdiğini ifade eden Altavilla, "2005 yılının sonuna baktığımızda Fiat bünyesinde faaliyet gösteren bütün şirketlerin eksiksiz kárlılık gösterdiğini söyleyebilirim. Şu anda Fiat grubunda borcun öz sermayeye oranı yüzde 0.34’tür. Bu, bütün sektör için rekordur" dedi. "ABD’de ünlü şirketlere bakacak olursak, bunların birkaçında borcun öz sermayeye oranı yüzde 3’ün bir hayli üzerindedir" diye konuşan Altavilla, "Otomobil üreticileri yüzde 1’e 1’lik oranı iyi olarak kabul eder" dedi. Altavilla, "GM’nin kötü olması Fiat’ın öne geçmesinde etken mi?" sorusu üzerine, "Bu, bizim açımızdan olumsuz bile sayılabilir. Çok agresif bir tavır takınıyorlar, örneğin Türkiye’de çok ciddi ürünlerle ve kampanyalarla pazarda yer bulmaya çalışıyor" cevabını verdi.

Altavilla ’Yılın Yöneticisi’

İTALYAN
otomotiv devi Fiat Auto’nun İş Geliştirme Başkanı ve Tofaş’ın CEO’su Alfredo Altavilla, Türkiye’nin Fiat Grubu’na çok olumlu ve çok büyük katkılarda bulunduğunu söyledi. Altavilla, 12 ülkenin uzman otomotiv gazetecilerinin oluşturduğu ’Auto Best’ jurisi tarafından ’Gelişmekte Olan Ülkelerde Yılın Yöneticisi’ seçildi. Türkiye, Romanya, Bulgaristan, Sırbistan, Karadağ, Makedonya, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, Ukrayna, Polonya, ve Kıbrıs Rum Kesimi’nden gazetecilerin oluşturduğu jüri, Altavilla’yı, Fiat Auto’nun İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan yardımcısı olarak şirketin yeniden yapılanmasında ve yeni ortaklıklara imza atmasında görev üstlenmiş olması ve Tofaş CEO’su olarak da Tofaş’a yeni ve büyük bir ivme kazandırmaya başlaması nedeniyle ödüle layık gördü. Ukrayna’nın başkenti Kiev’de ödül töreninde konuşan Altavilla, böyle bir ödüle layık görülmenin gurur verici olduğunu söyledi.

Fiat ve Tofaş dünyada ’Mavi Devrim’ yapıyor

TOFAŞ’ın 2005 yılında MiniCargo ve D200 yatırım projelerini açıkladığının altını çizen Alfredo Altavilla, şöyle devam etti: "Polonya ve Türkiye, Fiat’ın önemli üretim yerleri olarak dikkat çekiyor. Geçen yıl açıkladığımız yatırımlarla Türkiye, Brezilya ve Çin ile birlikte Fiat Auto’nun en önemli 3 üretim yerlerinden biri olma özelliğine ulaştı. Rusya, Sırbistan Karadağ gibi ülkelerde de önemli yatırımlarımız var. Bunlar artarak devam edecek. Nasıl Ukrayna bir süre önce turuncu devrimi gerçekleştirdiyse, Fiat ve Tofaş da geçen yıl başlattığı ataklarla mavi devrimi gerçekleştiriyor."

Yeni yatırım için biraz sabırlı olun

ALFREDO Altavilla, bir gazetecinin, kendisinin Fiat’ın Türkiye’de 1 milyar dolarlık yatırım yapacağı yönündeki açıklamalarını hatırlatması üzerine, bu yatırımın 3 yıla yayılacağını, 2006 yılında bunun 350 milyon dolarlık kısmının gerçekleşeceğini söyledi. Altavilla, Minicargo ve D200 dışında Fiat’ın yeni yatırımının sorulması üzerine de "Ek yatırımın bir kısmı, henüz size açıklamadığım yeni yatırım için kullanılacak. Biraz sabırlı olun" dedi. Altavilla, fabrikaları için de güncelleme amacıyla bir takım yatırımlar yapacaklarını söyledi.

Türkiye sadece Brezilya ile karşılaştırılabilir

ALFREDO Altavilla, Tofaş’ın Fiat grubu içinde tasarım açısından yerinin sorulması üzerine, operasyonlar açısından Tofaş’ın Fiat’ın en önemli üç operasyonundan biri olarak nitelendirildiğini söyledi. Altavilla, Fiat’ın Türkiye’de çok önemli mevcudiyeti bulunduğunu kaydetti. Altavilla, şunları söyledi: "Fiat’ın faaliyet gösterdiği bütün sektörlerde, Türkiye pazarında da yer aldığını görüyoruz. Binek veya ticari otomobil, traktörleriyle birçok alanda faaliyet gösteriyor. Bu anlamda Türkiye Fiat’a çok olumlu katkılarda bulunuyor. Türkiye’nin karşılaştırılabileceği tek bir pazar varsa o da Brezilya’dır. Brezilya da gerçekten çok iyi performans gösteriyor." Altavilla, Çin’de Doblo üretimi konusunda da altyapı çalışmalarının devam ettiğini, 2006 yılı donunda Doblo’nun Çin’de üretilmesinin planlandığını bildirdi. Altavilla, Renault’un Romanya’daki Dacia tesislerinde Logan üretimine karşı, Fiat’ın da Türkiye’de Albea üretmesi konusunda yöneltilen bir soru üzerine, "Bu proje henüz onaylanmadı" dedi. Altavilla, kararın mart ayı sonundan önce netleşeceğini söyledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı