Formula 1
takımları şu an iki sezon sonra
hayata geçirilecek olan yeni motor kuralları konusunda bir mutabakata varmaya çalışıyorlar.
Takımların üzerinde yoğunlaştıkları
tercih ise 1.5 litre, KERS
teknolojisinin yer alacağı turboşarjlı motorlar.
Federasyon bir taraftan kapasitesi küçük, yakıt etkinliği
yüksek motorlara destek verirken, bir taraftan da F1'in daha
çevreci bir
spor olması hedefi çerçevesinde, kural değişikliklerinin
yakıt tasarrufunu sağlamasını umuyor.
FIA'nın motor ünitesi ve elektroniklerden sorumlu direktörü Gilles Simon yaptığı açıklamada, "
Yakıt etkinliği konusunda
yol kat etmeye çalışmalıyız. Bir yarış mühendisi olarak, bana maksimum
yakıt verilmiş olsa, ben de pilota mümkün olan maksimum beygir
gücünü veremey çalışırım, elimden geldiğince motoru en etkin şekilde kullanırım" diye konuştu.
Bu yüzden yeni düzenlemelerde motorun küçük tutulmasından yana olduklarını ifade eden Simon, F1 düzenlemelerindeki değişikliklerin,
otomobil endüstrisinin yöneldiği istikamette gerçekleştirilmesinin
hayati derecede önemli olduğuna da dikkat çekti.
In Motion dergisine konuşan Simon, "
Yol araçlarının önümüzdeki 5 ila
10 yıl içinde hangi noktada olacaklarını bilmek isteriz. Buna göre üç
yıl sonrası için yeni düzenlemeleler yapacağız. Tabi bu zor bir süreç, çünkü kendi görüşlerimizi
takımlara empoze etmek istemiyoruz. Üreticilerin
uygun görüşmelerine ihtiyacımız var" dedi.