FedEx: Şarbon krizi işimize yaradı

Emre ÖZPEYNİRCİ
23.11.2001 - 02:05 | Son Güncelleme:

Dünyanın önde gelen hava taşımacılığı şirketlerinden Amerikan FedEx'in Türkiye Genel Müdürü Serdar Yanaşan, şarbon korkusu nedeniyle işlerinin arttığını belirtti. Yanaşan, ‘‘Dağıtımı adresten ve açık olarak alırız. Bu, şarbon riskini minumuma indiriyor. Daha fazla tercih ediliyoruz’’ dedi.

677 uçaklık filosuyla dünyanın önde gelen hızlı hava taşımacılığı şirketlerinden biri olan Amerikan FedEx'in Türkiye Genel Müdürü Serdar Yanaşan, şarbon korkusu nedeniyle Türkiye'de işlerinin yüzde 10 arttığını belirtti. Yanaşan, normal postayla döküman ve evrak yollayanların güvenlik nedeniyle kendilerini tercih ettiğini belirterek, ‘‘Biz çağrı merkezi mantığıyla tüm dağıtımlarımızı adresten ve açık olarak alırız. Tamamen insan temasıyla yapılan dağıtımlar şarbon riskini minumuma indirdiği için daha fazla tercih ediliyoruz’’ dedi.

Yılda 20 milyar dolarlık ciro elde eden FedEx'in 6 yıl önce Türkiye'de Exspress Kargo'ya lisansörlük vererek faaliyete başladığını hatırlatan Yanaşan, ‘‘Biz yurtiçi dağıtımda Express Kargo adıyla yurtdışı dağıtımda ise FedEx ismiyle faaliyet gösteriyoruz. Yurtiçi pazar payımız yüzde 25, yurtdışı ise yüzde 10. 2002 yılında yurtdışı pazar payımızı yüzde 20'ye yükseltip Türkiye'ye FedEx uçakları indirmeyi planlıyoruz’’ dedi.

KRİZ ETKİLEMEDİ

Yanaşan, Türkiye pazarına girdikten sonra hava taşımacılığında her yıl yüzde 15 büyüdüklerini kaydederek, yaşanılan ekonomik krizden de etkilenmediklerini belirtti. Krizden etkilenmemelerinin sebebini ihracata bağlayan Yanaşan, ‘‘Türkiye'de firmalar krizden kurtulmanının yolunun ihracat yapmakta buldu. Bunu gerçekleştirmek içinde yurtdışına numune ve evraklar gönderdiler. Kriz öncesi en büyük ihracatçı Tekstil sektörüyken, bugün hemen hemen her sektör ihracat yapmak için uğraşıyor. Bu da bizim dağıtımlarımızı arttırıyor’’ dedi.

Türkiye'nin geleceğini çok olumlu gördüğünü söyleyen Yanaşan şöyle konuştu: ‘‘İhracatta çok olumlu sinyaller var. Türk malının kaliteli olduğu tartışmasız ancak bunu yurtdışında bilmiyorlar. Çünkü Türkiye'nin ismi marka değil. Biz de bu konuda 6 aylık çalışma ve 50 bin dolarlık yatırım sonucunda tüm paketlerimizin üzerine ‘‘Made in Turkey’’yazan ve Türkiye'yi tanıtıcı resimler bulunan sticker'lar yapıştırma kararı aldık. Bu bir başlangıç olacak ve üç ayda 75 bin paket üzerinde bu sticker'lar yeralacak. Türkiye'de faaliyet gösteren diğer dağıtım firmalarlarıyla da konuştuk ve olumlu cevaplar aldık. Çok kısa sürede Türkiye'den çıkan tüm paketlerin üzerinde ‘Made in Turkey' imzası olacak. Bu hem Türkiye markasının tanınırlığının artması için hemde yabancı firmaların Türkiye'de iş yapmasını sağlamak açısından bir başlangıç.’’

FedEx’in United Airlines'ın ardından 677 uçakla dünyanın en büyük filosuna sahip olduğunu hatırlatan Yanaşan, ‘‘Biz yurtdışına yaptığımız taşımacılığı Türkiye'deki farklı havayolları şirketlerinin üzerinden Avrupa'daki FedEx uçaklarının bulunduğu merkezlere yapıyoruz. Bu merkezlerden sonra istenilen yerlere dağıtım yapılıyor. Ancak 2002 yılında FedEx'in uçakları Türkiye'ye inmeye başlayacak’’ dedi.

Türkiye'ye en hızlı gelişen ülke ödülü

Amerikan FedEx Şirketi, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgelerinden oluşan EMA bölgesindeki en hızlı gelişen ülke olarak Türkiye'yi seçti. FedEx Türkiye Genel Müdürü Serdar Yanaşan, çok kısa sürede bu başarıyı elde ettiklerini belirterek, ‘‘Biz bu başarıyı sürdürüp önümüzdeki yıl kendi uçaklarımızı getirip yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz’’ dedi. FedEx Türkiye en hızlı gelişen ülke ödülünü Ocak ayında Hawai'de alacak.

Formula-1, 2003'te Türkiye'ye gelebilir

FEDEX'in dünyanın en çok izlenen motor sporu Formula-1'de (F-1) son iki yılın şampiyonu Ferrari'ye sponsor olduğunu da hatırlatan Yanaşar, Formula 1'in Türkiye'ye getirilmesi için çalıştıklarını belirtti. Bu konuda eski Turizm Bakanı Erkan Mumcu'yla görüştüğünü kaydeden Yanaşan, ‘‘Mumcu sigara reklam yasağını aşmamız gerektiğini belirtmişti. Son gelişmeler 2003'de tüm sigara firmalarının F-1'den çekileceği yolunda. Çünkü sponsorluğa devam ederse ileride F-1 sadece üçüncü dünya ülkelerinde yapılmak zorunda. Durum böyle olunca         F-1'in Türkiye'ye gelme şansı artacak’’ dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı