Ege Haberleri

EGE

    Fatura krizi böyle çözüldü

    Yaşar ANTER / BODRUM, (Muğla), (DHA)
    16 Ocak 2015 - 01:09Son Güncelleme : 13 Ocak 2015 - 13:57

    MUĞLA’nın Bodrum İlçesi, Ortakent Yahşi Beldesi’nde, Aydem Elektrik Perakende Satış A.Ş. tarafından abonelere iki aylık "ön ödemeli" fatura gönderilmesi tepkilere neden oldu. Aboneler, yüksek elektrik faturalarını görünce soluğu elektrik satışını yapan şirketin Bodrum şubesi önünde aldı. Şirket yetkilileri ise, uygulamayı dün (Pazartesi) itibariyle durdurduklarını belirtip, abonelere yeni faturaların düzenlenip, gönderileceğini bildirdi.

    Ortakent-Yahşi Beldesi’ndeki elektrik abonelerine geçen hafta içerisinde dağıtılmaya başlanan elektrik faturaları şaşkınlık yarattı. Aboneler normal kullanımın en az 3 ile 5 katı oranındaki faturaları görünce yanlışlık olduğunu düşünüp soluğu (pazartesi) sabah saatlerinden itibaren Aydem Elektrik Perakende Satış A.Ş.’nin Bodrum Şube Müdürlüğü’nde aldı. Ancak, faturalarda yanlışlık olmadığını, iki aylık elektrik kullanım bedelinin ’ön ödeme’ ile tahsil edilmek istendiğini öğrenen abonelerin şaşkınlıkları bir kat daha arttı.

    Bir odalı evi olduğunu belirten 48 yaşındaki çifti Altan Akdağ, her ay 80 ile100 lira arasında elektrik faturası gelirken bu defa 570 liralık fatura gelince şaşırdığını belirtip, "Eski fatura ile yenisini karşılaştırdığımda 150 kilovat elektrik tüketmişim. Kullanmadığımdan fazla elektrik bedelinin faturaya yansıtıldığını farkettim. Yani kullanmadığım elektriği tahmin ederek faturaya yazmışlar. Böyle şey olur mu hiç? Faturayı gören bazı komşular fenalık geçirdi. Bu parayı ödememiz mümkün değil. Aydem Elektrik Perakende Satış A.Ş.’ye gelip, durumu anlattık. Önümüzdeki aylarda kullanılacak elektriğin bedelini peşin olarak tahsil edeceklerini ve faturayı değiştirmeyeceklerini belirttiler. Ancak ödeme kolaylığı için iki taksit yapabileceklerini söylediler. Belki ben evimi kapatıp, iki ay hiç elektrik kullanmayacağım. Kullanmadığım elektriğin parasını nasıl tahsil ederler? Bunun yapılanın mantıklı bir açıklaması yok" diyerek, tepkisini dile getirdi.

    Turizmci 33 yaşındaki Abdullah Bıyıklı ise her ay normalde ortalama 260 lira olan faturasını bu ay 798 lira geldiğine dikkati çekti. Daha da yüksek fatura gelenlenler olduğunu belirten Bıyıklı, "Mahalle halkı olarak şoktayız. Yanlıştan dönülmesini bekliyoruz. Bu resmen soygun" diye konuştu.

    "ABONELERE YENİ FATURA GÖNDERİLECEK"

    Aydem Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin Bodrum Şube Müdürü Ali Karabıyık, "Yaptığım araştırmada indirimli elektrik kullanan abonelere yönelik böyle bir uygulama başlatılmış ve bir kısım abone mağdur olmuş. Şikayetler üzerine parayı tahsil eden şirket ki bizim ayrı bir şirketimiz (Aydem Elektrik Perakende Satış A.Ş.) oluyor. İtirazlar üzerine dün (Pazartesi) itibari ile bu tür fatura kesimini durdurdu. Kısa zamanda durum açıklığa kavuşur. Çünkü biz elektrik dağıtırken başka bir şirketimiz bu tahsil işini yapıyor. Abonelere önümüzdeki günlerde düzeltilmiş yeni faturaları gönderilecek" dedi.

    TAHMİNİ TÜKETİM METODOLOJİSİ MAĞDUR ETMİŞ

    Aydem Elektrik Perakende Satış A.Ş. Müşteri İlişkiler Müdürü Hüseyin Bahadır Gök, Bodrumlular’ın tepkisine neden olan elektrik faturalarıyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, "08 Ocak 2015 tarihinde Aydın, Denizli ve Muğla illerinde Dağıtım Şirketi tarafından yapılan sayaç okuma işlemlerinde, Müşteri Sayaçlarının Elektrik Piyasası Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliği’nin 81. maddesi uyarınca düzenlenen ’Otomatik Sayaç Okuma Sistemlerinin Kapsamına ve Sayaç Değerlerinin Belirlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar’ bölümünde tanımlanan ve sayacın okunduğu tarih itibari ile geçmiş tüketimi dikkate alarak ilgili ayın son gününe kadar yapılacak tüketim toplamı üzerinden fatura oluşturma yöntemi olan, Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi ile faturalamanın yapıldığı tespit edilmiştir. Bunun üzerine uygulama şirketimizin talebi üzerine süratle durdurulmuştur. Dönemsel Sayaç Okuma Yöntemi yerine Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi ile yapılan sayaç okuma işleminin müşterilerimizin mağduriyetine yol açtığı değerlendirilmiş, söz konusu uygulamaya 09 Ocak 2015 tarihi itibariyle son verilmiştir. Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi ile tahakkuk eden faturalar iptal edilerek, güncel endeks değerlerine göre hesaplanan faturaların düzeltme işlemlerinin yapılması için, ilgili müşterilerimizin kendilerine tebliğ edilen fatura asılları ile birlikte en yakın Aydem Müşteri İlişkileri Merkezleri’ne uğramaları yeterli olacaktır" dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı